AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.850

M3 eller Audi TT ?

Sida 2 av 6
Som man frågar får man svar.....

Ola

Ha Ha om jag inte mins fel så har en Audi TT kört ifrån allt som heter BMW och Peugeot 106 i superstagen!
När jag och polaren va på Kinnekulle i helgen så körde han ifrån varenda BMW som var där så Audi TT är en jävligt bra bil.

PS: Frågan ställdes på helt fel forum för dom flesta verkar vara så insnöade på BMW att man förstår inte hur ni klarar er i det vanliga livet.

Så ha det gött////
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
audi tt: Vad har TT för tider på ringen?
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Audi TT: Nu var det väl ändå originalbilar vi snackade?

TT-R:en är så långt ifrån en originalbil du kan komma med ST-Chassi och våltrimmad motor...
Audi TT: Den TTn är allt annat är original!

Det är väl knappast en rättvis jämförselse!?

/Per
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det finns alltid många icke original bmws att jämnföra med om det vore så. Tycker dock att det kan bli konstiga jämnförelser. Typ volvo 142 klår m3a osv.
Jag vet att PH:s bil är allt annat än original...
Men jag tänkte bara förklara för killen att den finns en djävulsk potential i en Audi TT...

BMW M3 är en helt underbara bil en man behöver inte klanka ner på alla andra bilar bara för det eller?

Mitt förslag är att köpa en Audi TT Quattro för ~200´ sen köper ni 340hk kittet, 18" med R-däck, riktiga bromsar och ett clubsport chassi ifrån ACE.
Sen så piskar du 99% av alla M3:or i Sverige...

Plus att det kommer att kosta mindre än vad en begagnad BMW M3 E46 kostar idag.

MVH Black TT

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Rätt kul är det, att M3'an är referensbilen, som ska 'piskas'... ;)

*Best Man Wins*
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Audi TT
Det blir missvisande att jämföra en standardbil mot en trimmad.
Rakt fram eller slalomkörning i form av "bilsports superstage" är en sak.
Det slutgiltiga testet är ringen, varvtid?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror att en ganska stor majoritet av befolkningen hellre rattar än original m3 e46 än en hottad tt.

Ingen har sagt att TT är en dålig bil men att komma och försvara TTs på en bmwforum är man ju ute och cyklar. Det är ju påhopp på bmw, och särskilt då m3orna, i varje forum varje dag på audi, volvo osv forumen. Avundsjuka kanske?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det var INGEN Audi som var snabbare än mig på klubbmötet på Kinnekulle och jag har för mig att minst en av de TTs som var där var ACE-modifierad. Själv körde jag originalmotor och sänkningsfjädrar.

Jag var 1 s snabbare per varv med passagerare, AC på och trafik än den snabbaste Audin var i Audi-Cup eller vad det heter. Där kör de två varv då de vet att de tas tid och således kan koncentrera sig lite extra och inte har ngn trafik. Tror inte ngn av bilarn som körde var original och ändå var jag klart snabbare, och det med passagerare...

Att ta upp PHs TT är rätt fånigt, den kan man väl jämföra den med en M3 GTR utan restriktor, dvs extremt långt ifrån en orignalbil, iaf i TT-fallet.

Rörande Superstage så har det väl bara körts original-BMW som på sin höjd har haft chassimodifieringar, att jämföra med supermoddade TTs blir väldigt mkt äpplen och päron.

Men visst går det att få fart på en TT. Om man gillar designen är egentligen en smakfråga men många med mig tycker att den ser ut som en riktigt tjejbil (och nu snackar vi original, inte en DTM-bil eller dylikt).

Johann

Vad körde du på Kinnekulle...
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Ringentider från Sport Auto:

Audi TT 8.49
E36 M3 SMG 8.32
E46 M3 8.22

Och det var 225hk-TT:n

Vad är nu detta "Audi TT"!!!
Nu har Du väl ändå halkat in på fel forum =)
Visst går Johans TT bra och optiken är det verkligen inga fel på men både Du och jag vet vad han har gjort med bilen --> Länk
Om man ser till original bilar så är åndå BMW:n roligare både optiskt och teknisk.
Provkörde själv en TT för några månader sedan och till min förvåning så hade jag betydligt bättre plats för benen "Är själv 2.02m lång och 51 i skor =)" men det roliga slutade när jag startade motor och tryckte ner kopplingen.
Original kopplingen i TT:n känns som & trycka på en tvättsvamp och växellådan har dragen av den gammla Golf 1:ans seeegggaaaa lägen.
Så redan på de punktera är M3:an mycket roligare.
Men visst modifiera bilarna som Johan och Du har gjort så är det absolut inget fel på TT:n

Mvh
Manuel

Ps. "Audi TT" du är ju ägare till en väldigt fin TT men var inte Du och tittade på en M Roadster?
Din dröm.....våran vardag =)
Johann du svarade inte på min fråga...

Audi TT har 6,93 hk/kg
BMW M3 E46 har 4,58hk/kg
Po
64
Porsche Daniel
318is långloppa
324td CSL
520i
Z3 Coupé
Jag klockade johann 1.04 med mobiltelefonen. Det var inte ett "fritt" varv utan en massa folk i vägen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Audi TT 27 sek långsammare än E46 m3 och 17 långsammare än e36 med SMG. Kanske vore det mer rättvist att jämnföra TT med en 330?
Audi TT,

Du menar väl kg/hk, annars vore dessa bila rena monster =)

/Manuel
Audi TT: Tror att du vänt LITE på siffrorna. 6.93hk/kg (eller 4.58hk/kg för den delen) är alldeles på tok för mycket. Tänk efter lite... :-)

/Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.