|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
Jag har beställt en m135ix. Produktion just nu i slutet av april, de har problem med någon underleverantör. |
|
|
M3_E46_Power Grymt grattis vilken spec? |
|
|
Premiären är ju 17 April här i Sverige, och 28 Mars i Tyskland så känns ju inte som det handlar om några större problem då..? Finns det några demobilar hemma hos handlarna nu? Aldrig beställt en helt ny bil så vet inte hur det där fungerar. |
|
|
Premiären är hotad så det är ett väldigt stort problem då det tydligen ska vara en standardkomponent. Det som är "bra" är att BMW ligger på underleverantören rätt hårt, knappast något jag kan göra bättre ;-) Blir lite basic+ Svartmetallic Navigationssystem Professional ConnectedDrive Services Remote Services Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning Traffic Information Instrumentkluster med utökat innehåll Eluppvärmd ratt Adaptive M suspension Stöldlarm med fjärrkontroll Svankstöd Backkamera Komfortaccess Tonade sidorutor bak samt bakruta Förvaringspaket Interiörlist Aluminium längsgående fin med Accentlist svart högglans Park Distance Control (PDC) Bak och fram Farthållare med bromsfunktion Harman Kardon Belysningspaket Real Time Traffic Information |
|
|
Trevlig spec - påminner mycket om den 120d M-sport jag tog ut i december... Måste fråga alla er som beställer inbyggt Navigationssystem, då jag själv aldrig kunnat rättfärdiga denna kostnad för mig själv. Finns det en massa smutta funktioner i detta utöver den rena GPS-navigeringen? Eller ska ni till "nya ställen" så ofta så att ni ser det som en sund investering? jag lägger ingen värdering i detta, är helt enkelt bara nyfiken på hur ni tänker. //Uffe |
|
|
Att ha en idriveskärm och sätta en Garmin/Tomtom över den vid de tillfällen man ska använda navigationen är inte speciellt lyxigt. Gillar att ha kartan aktiverat, fast jag inte använder navin, då man ser trafiken. Dessutom blir skärmen större och snyggare i bilens interiör. Tar tex hellere navi och mer teknik i bilen än ett M-paket (även fast jag älskar M-paketet). |
|
|
Om premiären är hotad så kan man väl kanske kalla det för ett stort problem. Leverantören lär också ha ganska stora problem efteråt om man orskar en försening av en premiär. |
|
| En annan fördel med den stora skärmen är (väl) att man kan ha två saker på skärmen samtidigt. Men för 22000 är det ett dyyyrrrt nöje.. | |
|
Jag har stora navin i min F11 men kör alltid med en Garmin, skulle aldrig lägga över 20" för en navi i bilen, nu satt den där när jag köpte den men i min garmin har jag röststyrning, fartkameravarning och jag ser vilken hastighet som gäller och det räcker för att jag ska välja den. Jag har ett fäste så den sitter i ventgallret och inte i rutan. |
|
| Man får lite annat lull-lull med i navipaketet förutom större skärm som sagt. Personligen anser jag att det ska finnas på en bil i denna prisklass och skulle själv ha det som krav på en beggad. | |
|
Tur att vi alla värdesätter olika saker då så att det finns lite alternativ på begagnat marknaden. Jag personligen skulle aldrig välja en navi framför ett M-paket. Får man med det på köpet skulle man väl inte tacka nej, men skulle aldrig bocka i den rutan vid nybeställning. |
|
|
Fair enough, men då jag inte behöver välja mellan M-paket och navi så ser jag fram emot att njuta av båda! |
|
| Nu finns LCI i konfiguratorn på bmw.se! | |
| Är det bara jag som är hypad inför 120d med xdrive och automat - det perfekta fordonet. Synd att man inte kan snabbspola fram 2 år så man kan köpa en för vettiga pengar :( | |
|
Hypad över en skrammlig diesel? Really? :) |
|
|
Nu behöver du inte vara sån damaen... Klart det finns roligare bilar. Din är ett exempel. Men en 120dA med x-drive och automat kan för många vara en rolig bil och vardagsduglig bil som går in under företagsbilsnivån. Både gällande koldioxid och pris. Då är köpet möjligt, istället för Porsche 991 GT3 RS som alltid förblir en dröm. |
|
| Ja missförstå mig inte, absolut är det en bra bil som är vettig ur praktiska synpunkter, men att bli begeistrad/hypad över den vet jag inte. | |
|
Det har hänt ngt med BMW-köparen sedan 1990 när jag började köra BMW. Då ville BMW-köparen ha körglädje, distinkta manuella växellådor, exakt styrning och fin motorgång. Idag vill många ha knackig diesel, automat och komfort. BMW's kärnvärden i form av körglädje har glömts bort på vägen. Har folk blivit för bekväma eller vad har hänt? Eller är det så att köparna kommer från andra märken där körglädjen inte är lika påtaglig? |
|
| Fin styrning, manuell växellåda och körglädje går att få med diesel också. Det är inte kopplat till bränsletypen. | |
|
Självklart går det att få med diesel också, det är inte det jag menar. Förr var de parametrarna jag räknade upp viktiga tillsammans med fin motorgång för att skapa en helhet som bidrar till körglädje. Idag prioriterar folk annorlunda. Är det snålhet på bekostnad av motorgång som gör att många vill ha diesel idag tro... Och är det bekvämlighet som gör att man väljer automat idag... Jag menar inte att diesel och automat är dåligt tvärtom, men det är inte det som BMW-kunder efterfrågat på samma sätt tidigare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.