|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
| Ett stort lyft till det bättre, känns ju nästan som en helt ny 1:a och inte en LCI om man ser till hur stor förändringen är. | |
| Det är inte bara att byta ut delar. Du måste koda om en hel del för att kunna använda LED-belysningen m.m. Dessutom kommer delarna att kosta betydligt mer än 20k, räkna med det dubbla om du ska byta både fram och bakdel. | |
|
Vilket lyft! Detaljerna runt dimljusen hade varit snyggare och haft kvar som tidigare. Annars klockrent! Ni som pratar om uppgradering. Hur tänkte ni då eftersom det är helt andra linjer? |
|
| Jag tycker nog fronten på sportline facelift är snyggare än på M-sport facelift. | |
|
Mycket snygg! Den väcker ha begär. Känns mer som en ny modell än en facelift 😊 |
|
| Nya 118i har samma motor som gamla 116i. Men något säger mig att den inte lär kosta mindre för det. Thppft. | |
|
Nu finns en svensk prislista, dock saknas de mindre bensinarna av någon anledning: Länk |
|
| ....och effekten är den gamla, dvs felangiven. | |
|
Tyska sidan "något" mer uppdaterad ;-) Länk Skumt att den trecylindriga bensinaren bara kommer med 109 hkr, visst har den mer i Mini? Och så väljer man att ha kvar den "gamla" PSA motorn i 118i? Christian |
|
|
Enligt TV ska 3-cyl 116i inte säljas i Sverige, inte heller 118i (med fd 116i-motor). 118i med samma 3-cyl (136 hk) motor som i 2-serie AT ska komma längre fram. Förklarar avsaknaden av de mindre bensinarna i den svenska prislistan länkad ovan. Länk |
|
| På det viset. Då känns det ännu bättre att jag inte väntade utan ska hämta ut min nästan nya 116i på lördag :) | |
| Jag känner likadant. Jättenöjd med 16i-motorn och även om bilen i sig blev snyggare efter facelift tycker jag nog att fronten med M-paket ser mindre aggressiv ut, och det är ju lite trist. | |
|
Katalog: Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Eller ja prislista, men det fanns en hel del info i alla fall i väntan på riktiga katalogen.... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| Ser ut som om att 120XD har automat som standard? | |
|
Nya modellen känns väldigt väl anpassad till dagens design. Nu när man till slut börjat acceptera gamla modellen släpper man den här kraftigt förändrade faceliften och F20 blev omodern över en natt. Ägarna kan dock trösta sig med att den fortfarande är underhållande som få. Riktigt snygg är den nya iaf, grattis alla eventuella köpare! |
|
|
Bunf Precis så känner jag med känns ju lite surt att köpa en M135i pre facelift nu faktisk kan hoppas de sjunker mkt i pris så man kan stå ut med utseendet:-) Tyckte den gamla vart riktigt snygg innan iaf med M-sport men nu blev den plötsligt väldigt mkt mindre attraktiv tyvärr? |
|
| Någon som har fått ett datum för när det kommer att gå att beställa den nya 1-serien? | |
|
Det verkar gå segt likadant med 2-serie cab när kan man bygga den har ju varit officiell hur länge som helst nu? |
|
| Jag har sett på tyska forum att en del redan har beställt och ska få leverans i slutet av mars. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.