AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.111

Alpinvit ute? F11 M-packet

Sida 1 av 2
Går i tankarna att byta till en F11 520 med M paket. De allra flesta har alpinvit färg. Vad säger panelen? Är det snyggt? Måste säga att jag är lite tveksam, är det inte ett jäkla slit att hålla rent? Tilläggas ska att det ska bli rätt mörka rutor bak.
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Tror den blir lika skitig som en svart. Eller silvermet. Eller kanske även röd...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag tycker att alla färger utom Imperialblå passar bra med M-paketet, så det är helt upp till dig. Det sägs ju att vitt är på väg att bli lite mindre poppis, men jag ser en hel del nya bilar som är vita, så om du gillar färgen så...

Personligen? Tycker att en så pass dyr bil skall ha metallicfärg. :)

----
BMW CS/SC #6212
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Tyckte Alpinvit var den snyggaste färgen innan,problemet är att det verkade alla andra också tycka.Så den har fått stryka på foten lite tyvärr.
Ja, vill ha en lätt begagnad, få mil med M paket.. då är 95% alpinvita... Svårt. Tycker det är riktigt snyggt med mörk tonat, men som ni säger - många vita ser man.
Gu
99
GuOs
740d X-Drive F01 *såld*
E63 M165 W212 *såld*
535d Touring F11 *såld*
535d Touring E61 *såld*
Skulle själva aldrig köpa en vit bil, så mitt förslag är mörk eller grå i någon bra metallic.

/gustav
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Ska du köpa begagnat låter det väl lysande att köpa en vit...
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jag hade aldrig haft vit BMW (har bara ägt BMW sen jag tog körkort för snart 25 år sedan) så nu blev det en vit F-30. Personligen tycker jag att F30/F10 är bland de få karosser som är snygga i vit.
Men som du sa Iggeman, det e ett helvete å få den riktig vit alltid. Om jag säger att jag lägger ner minst 3 gånger mer tid på tvätt jämfört med t.ex. min förra BMW (spargling graphite metallic) överdriver jag inte.
Tack för svar. Ja, slåss lite med mig själv nu. Har hittat ett objekt, väldigt bra spec med M paket, Xdrive, Nav, internet etc. Enda som jag klurar lite på nu är färgen som är alpin vit, alacantra klädsel (har barn) och att det är förra M ratten, alltså inte den runda som kom slutet av 13 (?).

Men Micleg - som du säger, jag köper ju beg och då får man ge avkall på lite saker, sen kan man alltid undra om den "rätta" dyker upp imorrn...
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Har en vit och visst blir den smutsig men inte värre än svart. Tycker personligen att den passar bra i vitt, kontrasterna och även karossens linjer kommer fram bättre med ljusa färger än med de mörka.

Förövrigt tycker jag spacegrå verkar väldigt vanlig på M-sport.
Själv sa jag aldrig vit bil, men den är så grymt snygg i den färgen så jag tog alpinvit och ångrar inte en sekund mitt beslut.

fa
104
falkn
116iM 5d -15
Vi har en vit F20 med M-sport och vit är en väldigt bra färg. Så länge bilen blir jämnt skitig så syns det inte så tydligt. Det är betydligt värre med en svart eller blå bil t.ex. Däremot tycker jag inte att F11 passar i vit, det har väl något att göra med att bilen är rätt lång och stor. F30 tycker jag passar betydligt bättre i vitt. En F11 tycker jag är snyggast i svart. Tittar man begagnat tycker jag det ser ut som att det är fler svarta än vita med m sport.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vitt är inte jobbigare att hålla rent än svart. Safirsvart och carbonsvart blir i princip skitigt så fort man kör ut ur tvätthallen. Vitt klarar sig dessutom bra från tvättrepor och liknande. Sen är det knappast en unikt. Vitt har varit lite av en modefärg, och eftersom den dessutom är gratis så tror jag många tjänstebilsförare har valt den för att kunna få med annan utrustning istället.

Jag hade valt Alpinvitt framför en solid svart.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Har en alpinvit F11 msport och en LCI med färgen champagnekvartsmetallic. Msport är mycket snyggt med vitt (andra mörkare färger kamouflerar msportdetaljerna tycker jag) medan champagne passar väldigt bra med LCI (dom är snyggare fram än pre-LCI standard). Champagne är ju skenbart bättre på att inte se smutsig ut men när jag tvättar den så inser man att den var smutsig. Ren blir den grå, blå, guld, brun... Smutsig ser den ungefär ut som Havanna(?)-metallic. En grå bil ser ju inte lika skitig ut men inte heller lika ren ut när den är tvättad.

Köp den färg som du tycker om. BMW säljer inte fula bilar. Köper du begagnat är det naturligtvis vettigare att köpa "den vanligaste" färgen (fler exemplar = bättre pris). Jag nekade en mineralgrå framför den vita då jag redan haft en spacegrå E90. Blev för tråkigt i längden.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
"BMW säljer inte fula bilar". Men, E65:an då?!?

:P

----
BMW CS/SC #6212
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
E65 är ju en elegant skönhet jämfört med E71, F07 och F45

XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
OT och besserwisser:
När jag läste rubriken första gången blev jag lite upprörd, vad menade TS med F11 M-packet? ;-)
Haha, sorry!! Såg att jag stavat fel... det var absolut inte menat som ett M "pack" utan givetvis M paket.

Funderar och läser vad ni skriver. Jag tycker F11 i vit är snygg, men skulle nog trivas bättre i Space Grå. Dock är det svårt eftersom jag gillar specen på aktuell bil med multimedia paket etc.

Btw - är avstängning av airbag fram tillval eller standard för F11? Den jag tittar på har det men kan inte se det i VIN sidan.

// Från en som förhoppningsvis blir M "pack" snart. :=) )
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Förstod det 2 sekunder efter att jag läste rubriken första gången :-)

Välkommen till "F11 M-packet" när det väl är dags... även fast du tar en spacegrå eller även känd som "fegisfärgen" ;-)

Nyckelavstängningen av airbag höger fram är och har mig veterligen alltid varit standard på F10/F11.
Tack! Fegis låter bra. :)

Ok, bra - på min gamla E60 jag hade så skulle BMW ha 18´för en sån avstängning.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Fegisfärgen är skitsnygg! ;)

Länk

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.