AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
17.945

Tesla Modell S som taxibil.

Sida 4 av 4
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Lövet, det har ju sålts betydligt fler Roadsters än så och mer rimligt är väl att se till den samlade statistiken. Att ta upp ett enstaka exempel som detta är jämförbart med att avfärda BMW med några få exempel på M-bilar som drabbats av vevlagerras.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ett vevlagerras kostar dock inte så mycket som han fick betala. Störande nog hittar jag inte artikeln, mitt minne var att det låg runt 200.000kr.

-------
//Lövet
No
5.161
Nockenwelle
Du behöver inte leta upp artikeln. Å andra sidan är det mer än en M-motor som drabbats av vevlagerras. Man kan också ta upp kamkedjeproblemen med en del av BMW:s dieselmodeller. De är inte direkt gratis.
Min poäng är att enstaka fall inte är intressanta.
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Lövet: Minns det där, borde ha varit nån Auto motor sport tidning tror jag. I det fallet så vart det väl ett rent handhavandefel så det kan väl knappast bilen beskyllas för?

//RX400h -08
No
5.161
Nockenwelle
Ja, det finns säker de som orsakat rejäla skador på dieselbilar genom att de råkat tanka bensin. Det är dock ett tveksamt argument för att avfärda dieselbilar.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det verkar ju konstigt om bilen kan köras så att den blir så djupt urladdad att det är skadligt och att den sedan inte kan förhindra sig själv från att ladda ur ännu mer.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det kan inte vara lätt att sälja "batteribilar" i dessa dagar.
Det trots oavbruten gratis-reklam i alla upptänkliga medier (som här) samt en kader med hängivna supportrar - vilka dock helst ser att andra handlar, gärna med andras pengar.

Mitt stalltips är konkurs för Tesla under 2015.
No
5.161
Nockenwelle
marin849, bilen varnar för detta. Föraren kan inte missa det.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen stod still utan att sladden var inkopplad. Tror det var ett par månader.

-------
//Lövet
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Birka: Hehe - Vi får se! Det låga oljepriset hjälper inte direkt Tesla för tillfället.
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
I Gävle finns det en Tesla som går som taxi.

Länk
Transocean
De flesta Teslor står på verkstan i alla fall här i Oslo. Det är ingen premiumbil, och den klarar inte 50 mil på vintern, utan kanske 19 om man kör normalt på motorvägen. 25% av alla sålda Model S i Norge har allvarliga motorproblem. Slarvigt monterade kromlister och datacrash. Länk
Transocean
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.