AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.712

Hjälp med felkoder.

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
13.404
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Tråkigt att höra :-(

På din beskrivning låter det som att felet uppträder nästan uteslutande när motorn blivit driftsvarm - kan det stämma?

Nästa logiska steg borde vara att köra en komplett diagnostik testkörning på hela VANOS-systemet när felet är närvarande (och kanske som referens även när felet inte är närvarande).
jo
27
jompa72
523IA Touring 1998
Felet kommer och går både varm och kall. Nyss när jag va ute å for gick den jättebra och då var den i full arbetstemp.
Men ska ta och skruva bort oljeslangen till vanosen i morgon om jag hinner och se ifall det är nått skräp som ligger och stör.
Efter det är gjort kör jag nog den på verkstad och låter dem kika på bilen.

Gammal man gör så gott han kan
Visa användare
ProPro-medlem
13.404
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Ok, då var det inget som kunde ge någon ledtråd.

Ja, då kan jag bara tänka mig att nästa logiska steg borde vara att köra en komplett diagnostik testkörning på hela VANOS-systemet när felet är närvarande (och kanske som referens även när felet inte är närvarande).

Nu är jag ute på lite tunn is här med kunskapen, men är det denna VANOS-versionen som har filter som kan sättas igen och som man kan rengöra? Eller alla VANOS-versioner kanske har det?
jo
27
jompa72
523IA Touring 1998
Det där med filter kan jag inte svara på utan den frågan lämnar jag över till någon som vet.

Gammal man gör så gott han kan
Visa användare
ProPro-medlem
13.404
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Det var denna lilla filterkorg jag tänkte på - vet dock inte om det är likadant på din motor

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.