|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är nog inne lite på DrBilfånes inlägg, tror nog mer på vilka däck man har, storlek,friktion eller dubbdäck,lufttryck, RFT eller inte. Det jag upplever mest negativt med RFT är att jag känner en ökad spårighet och däcken känns tyngre. Körde på ett par icke RFT Michelin energy på min E46, vilka var enligt mitt tycke ett av dom bästa däcken jag kört på, och då har jag kört på både många däck och olika bilmärken genom mina 45 år som bilägare. Med Vänlig Hälsning Björn |
|
|
Lus: 318d -09 varvar 1600 r/min i 100 km/h och 320d -10 varvar 1700 r/min i 100 km/h. Så 318d varvar mindre. Det gäller E91, vet inte hur det är på F30. |
|
|
Jag har en 320d -08 (man) som både sommar och vinter rullar på 225/45/17. Vikt på fälgarna är nog snarlik. Jag upplever en klart högre medelförbrukning på vinter med DUBB och RFT däck. Sommar låg jag ganska precis på 0,5 l/mil vid pumpen, numera är det ca 0,55 l/mil vid pumpen. Jag pendar 12 mil varje dag så jag har lite underlag att jämföra på. Utöver förbrukningen, säger jag som "wigerup" ovan att det "känns" att RFT+dubb är en bit tyngre. Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. |
|
|
- 320dA -15 - Ca 1200 mil hittills - 0,52 l/milen enligt färddator |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.