|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå, Vad hade ni betalt för en Bmw m3 DKG -2010 import , 4900mil, silver, kolfibertak, kolfibervinge, eisenmann avgas, shadowline. Endast business radio utan navi, halvskinn. Alltså typ ingen utrustning. Dock mycket fint skick?? | |
| Enligt blocket är ju bilen såld? | |
|
Svårt att säga men kan berätta hur mycket jag betalade för min så kanske de kan hjälpa dig att förstå hur mycket den kan vara värd. Har en m3 DKG 2012 mineralvit 2700mil competition package bmw individual high end audio system Navi pro EDC Full läder svart Tror inte att den saknar någon utrustning alls Nyskick Köpte den på BMW ÅF i Tyskland för exakt 406 tkr köpte den för 2 månader sen. |
|
|
Finns det nån tråd om denna bilen sedan innan? 406 inkl tull moms och annat? |
|
|
406tkr för inköpspriset betalade 25tkr till en importfirma som skötte allt. Jag såg bilen första gången när den levererades till min garageport. Jag känner igen m3an som du beskriver. var den för 399tkr? Den har då varit uppe på blocket sen i somras. Det var först uppe av en privat person på blocket. För dyrt tycker jag. Blir svårt att sälja sen också då den är naken. |
|
|
Ah okej jag får bilen för ca 100 under vad du gav i inköpspris för din. Är det överkomligt ? Inget M-mode ingen EDC. Men jag är sugen på den ändån... En M3 GTS betalar man 1.3mille för och där är inte äns en stereo ;) |
|
|
Länk Den är bättre mycket mer utrustning + vinterjhul :P Men priset känns fortfarande för mycket. den har varit uppe på blocket i några månader. M3 utan navi är katastrof då kommer du inte ha M-drive vilket många eftersöker på en m3a. Länk Den här är nästan som min. dock känns priset på överkant. Om du lyckas ta ner den till 440-450tkr så är den värd pengarna tycker jag. Har varit uppe på blocket sedan slutet av november. |
|
|
Heddde@ för 300tkr är det bra. Men jag tycker att du ska provköra med och utan EDC och M-drive så du förstår vad du går miste om. Men självklart är det en smak sak. Kan du leva utan det är det fine. Historiken och skick är nog det viktigaste på en sån bil. All service och sånt måste ha gjort korrekt. |
|
|
Ao har gjort det faktiskt hade en M3 manuell -08 för ca 3år sedan men har alltid velat ha en DKG. Den 2008 var bra utrustad med fint ljud och M-drive och EDC men som sakt köper jag DKG:n så kommer det säkert komma på coilovers och lite annat och då är det väll ett plus utan EDC vad jag har förstått och med power knappen så får man snabbare styrning och gasrespons även på denna utan M-drive? |
|
|
Va bra du vet du hur det funkar med EDC och M-drive. Jag vet inte riktigt hur inställningarna är när det saknas M-drive. Det får någon annan kunnig på forumet svara på. Men lyssna på hjärtat och köp den bilen du vill ha så kommer du bli nöjd :) Återkoppla gärna sen om du köper! |
|
|
Yes i do!! Yes i will :) |
|
| Inga fler som har något att inflika? | |
|
Jag har kollat på bilen och har info om den: Org.speglarna och vingen har stulits för några år sedan, därav de fantastiskt snygga performancedelarna. Däremot lackades förmodligen inte luckan om då det är två repor efter gamla vingen. De satte bara på kolfibervingen direkt förmodligen. Bagageluckan sitter inte som den ska, sitter snett. Vet ej varför? Ganska stor repa på stötfångarnen höger bak. Bilen kan ha varit folierad, eller fronten iaf. Satt svart/grå plast kvar vid det svarta gallret i fronten. Nylackad huv. Sprillans nya vinterdäck. Trevlig säljare, men inte toppskick som det stod i annonsen men jag är petig. Nyrekonad, servad som den ska. Den låter underbart! Lycka till! |
|
|
Aha det andra visste jag men att bakluckan sitter snett har jag inte sett :P Gjorde du någon carfax koll på den? |
|
|
Jag tog en carfax på den men den sa inte så mycket, historiken och milen verkar stämma. Ska ju tydligen gjorts en diagnos på bilen och den ska må bra iaf. Däremot är inte toppskick i min mening när man får börja med att lacka om och justera det första man gör. |
|
|
Phoenix M3 Du kan köpa min bil om sisådär 2 år om du fortfarande letar efter en m3a ;) |
|
|
Jag letar efter både M3/M5/M6 men det är ändå inte lätt att hitta något vettigt :) Din är ju klockren så du kan ju höra av dig :) tack! |
|
| Okej, sånna små grejer kan jag svälja iaf men tack för infon :) | |
|
Kommer aldrig sälja den nu. 2 år minst. Jag kommer ta hand om bilen som om det vore mitt barn och den förvaras alltid i varmgarage :) Men du verkar ha kört fast, kan förstå det då du är så petig. Men jag tycker man ska vara petig när man köper en M bil. Det borde dyka upp en hel del under våren om det inte gör det jag tycker du ska vända dig till Tyskland. Även fast du inte gillar det. Utbudet är mycket större och tyskarna tar hand om sina bilar väl och du kan alltid kolla om bilen varit krockad där. På min köpekontrakt så står det tex att bilen är krockfri. Här i Sverige kan en BMW ÅF sälja en sönderkrockad bil och så länge den är lagad korrekt behöver dem inte nämna något till dig. Finns tex en tråd här om en forummedlem som fick sin M550D löst av försäkringsbolaget men dock upp några månader senare hos en BMW ÅF. |
|
|
en reflektion, 100k sparade i inköp och iskall den dag du ska sälja om säg 3 år. Då är ingen Navi, Ingen EDC/M-Mode det som skiljer ut den som en av få. 300k idag, 125 k då vs 400k idag och 175k då? Tror du t o m kan få en vettig Svensksåld för 400k nu i vinter men då, 20 k mindre i försäkringspremier eller nått, också pengar det med. Inte för att Svensksålda behöver vara bättre men kanske enklare att kolla bakgrunshistorik för en fakturakopia kan man få från alla stämplade verkstäder i SVerige om man ber snällt och de är på rätt humör, annars får man infon per tele. Lcyka till oavsett val! Asken |
|
| Ja med den kalkylen får man alltså betala 50k extra för att äga en bil med utrustning man inte behöver/vill ha. Låter ju dyrt för att behaga köparna om 3 år? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.