|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kollade lite för kul skull på 7-serien. Ska man ha xdrive, vilket är ett måste, så är det M550-pengar, och då vet jag vad jag väljer ;) Skulle det visa sig att 5-serien är förliten så kanske man får kika på en x5, även om det inte känns som en optimal pendelbil. |
|
|
Har nu mer eller mindre gett upp jakten i Sverige. Finns ytters få bilar med rätt kombo av pryttlar ooch mojänger. Sen fastnade komfortstolar i skallen, så det börjar bli ett måste, vilket drar ner utbudet ännu mer. Har kikat i Tyskland och hittat bland annat denna Länk Den ser ut att ha det mesta man vill/behöver ha, utom M-pkt, men det kan jag klara mig utan. Vad tycker experterna här inne? |
|
|
Hej! Vill absolut inte kalla mig expert, bara vanlig BMW 530XDA ägare! Tror inte det är några problem med automatlådorna, men det är nog viktigt att byta olja/filter var 15000 mil, trots att BMW säger motsatsen. De tre BMW som jag haft har alla varit direktimporter, men jag har köpt dom av personer/firmor här i Sverige. Det två senaste har varit fullutrustade vilket nog är lite lättare att få på de direktimporterade. Jag hade planer på egen import när jag köpte den senaste, men tyckte dels att priserna inte skiljde tillräckligt. Jag räknade då med att ta hjälp av någon importfirma för 20 000:- eftersom min tyska är bristfällig och jag kände mig osäker. Ett annat fenomen var att väldigt många tyska BMW har panoramatak vilket jag inte ville ha eftersom jag inte uppskattar det och dessutom har sett följderna av igensatta dräneringskanaler. Jag tycker den du länkade till ser bra ut o det är väl en auktoriserad BMW-handlare. Det är bra med HUD, ljusautomatik (eller vad det nu heter) osv. Mitt råd är att du kollar noga så du vet precis vad du vill ha (stolar, barnstolar osv). Var sen beredd att slå till när rätt objekt kommer! MVH Lansman45 |
|
|
Angående den tyska, kolla med firman om de har rökt i bilen... /T |
|
|
Precis som du skriver så är prisskillnaden minimal på svensk och tysk bil. Skillnaden är att jag hittade ett par intressanta objekt på mobile, i Sverige hittar jag, med god vilja och kompromisser, kanske ett objekt. Har sett ut 4 stycken varav den äldsta är en 09 och resten 10or. Spontant tycker jag att bilarna på mobile är mer välutrustade och ser fräschare ut än hemma. Alla jag sett ut har samma utrustning som den jag länkat och ligger mellan 8500 -12800 mil. Prislappen är motsvarande svenska bilar, 180-230 laxar men mer mer utrustning och lägre mil. Personligen gillar jag glastak och elektrisk krok, men väljer bort det för att slippa huvudvärk. Tyskan är mycket bristfällig, men jag räknar kallt med att engelska räcker :) |
|
|
Tysken är orökt och tidigare ägare är en borgmästare(!). Nästan kändisbil mao. Lyckades pruta till 189k vilket känns som ett rätt ok pris egentligen. Dessutom uppfyller den min kravlista med diesel, touring, xdrive och krok och man får en massa annat som bonus. Då återstår bara operation övertalning så frun släpper iväg mig med 200k pengar till ett land som flyter av öl :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.