AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
21.511

Nya 5-serien närmar sig

Sida 1 av 2
Länk

/Anders
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Hoppas den blir lyckad.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tror ni den kommer redan under 2015? Som -16 årsmodell dvs. Är det inte mer troligt att den kommer under 2016 som -17 årsmodell?

F10 LCI kom väl som -14 och det känns lite snålt om den bara lever två år?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det sägs att bilen kommer lanseras sommaren 2016 med benämningen G30.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det var värst vad "F" fick vara med kort tid jämfört med "E" tidigare.
Lansering som årsmodell 2017 känns troligt. Då stämmer det med den sedvanliga modellcykeln på 7 år. I och för sig kanske tiden är inne för att förkorta den till 6 år med tanke på trenden inom miljöbränslen. Laddhybrid är ju högaktuellt att lansera så snart som möjligt.

Mvh Johan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lansering juni som årsmodell 17 precis.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Forumets braintrust håller alltså med mig om lanseringen. Kollade igen i artikeln och det står faktiskt bara att den börjar säljas under 2015.

Man kan alltså lägga en ordet i dec 2015, men leveransen och tillverkningen sker först under 2016.
Kan man hoppas på en 530d xdrive ,som elhybrid?
286 hk + El motor det hade varit gott mos

e3
336
e39520it
520dT -14
Håller tummarna på att det blir möjligt att få laser-ljus i nästa 5'a, så som i I8.
Då skulle man väl till slut bli nöjd med ljusutbytet:)
G30 kommer serieproduceras från november 2016, som årsmodell 2017. Sista årsmodell av F10 blir förmodligen 2016.
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Undrar om den blir mer "modern" i designen än f1x.
Jag kanske är unik, men Bangle känns saknad...

ar
457
argungu
118i -20
Centrallogik: jag instämmer! Under Bangle-epoken (övriga formgivare som deltog inte att förglömma) hade varje modellserie sin egen karaktär. Nu är det nästan så att jag måste läsa på baksidan för att veta om det är en 3- eller 5-serie jag tittar på. Dagens BMW är snygga men för anonyma i min smak!

/Erik
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Exakt! Lika och för lika. Visst, allt viktigast är ju att det är roligt att köra, men jag vill ändå bli lite upprymd och glad när jag ser en (min) bil. Inte bara ett uttryckslöst stycke plastbeklädd slätstruken plåt.

Antar att jag inte är bmws målgrupp idag. Fördelen för bmw är väl att de flesta kunderna (potentiella) faktiskt vill vara lite anonyma, som grannen och alla andra och låta de som gillar att synas välja något ur X sortimentet. Dock är en annan alltför avigt inställd till höga bilar för asfalt.
Så e61an lär tyvärr bli den sista Bmwn för mig på ett tag när den ska bytas...

självkart ska inte Bangle ses som hela sanningen, Anders Warming bör givetvis omnämnas.
Bland de snyggare som vandrat av bandet sen 80tal är E86 och E63

Visa användare
179
CooRe
BMW 520d Gran Turismo -14
Instämmer med förgående talare.

Ser jag inte bilen från sidan (eller modellbeteckningen i bak) är det inte helt lätt att avgöra om det är en ny 5-serie eller 3-serie. Touring är nog svårast.

En annan sak jag tänkt på är att det skiljer löjligt lite på interiören mellan en 5- och 7-serie idag. Och då kostar 7-serie dubbelt så mycket.
Bra för oss som kör 5-serie och tvärtom.

Mellan 3- och 5-serie skiljer det fortfarande en del däremot.
no
163
novaland
520iA Touring -10
Själv hoppas jag på Touring-modellen... Men den lär väl dröja minst ett år till.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag har alltid varit ett stor fan av Bangledesign och gillar både e65 och e6x, speciellt e6x. Men jag måste faktiskt säga att de bilarna numera känns väldigt bleka i jmf med F1x. Speciellt F11 som jag tycker känns otroligt tjocka mot e61.

Länk
Länk
Länk
Själv saknar jag inte Bangle, i mina ögon förstörde han de fina, rena BMW linjerna. Kan hålla med om att designen var "modern" men snygga var de inte. Jag efterfrågar den där mixen av sportighet och elegans och ett par stänk maffighet som BMW lyckats med tidigare. Håller e34 och e46 högt vad gäller 5/3-serie. F10/11 är ett steg i rätt riktning men tyvärr lite för anonym.

De senare modellerna av Mercedes faller mig i smaken. Inredningen i tex c-klassen är grymt snygg och jag hade inte tackat nej till en c-klass kombi. Kanske börjar åldern ta ut sin rätt, jag har tom skaffat automat på senaste kärran... :)
Keiser: Var inte Bangle inblandad i E46 också???
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Crli9194: visst var han det. Bangle är ansvarig för e46 sedan. :)

Jag håller med Keiser här. En 5-serie tycker jag ska vara elegant och sportig. Den ska vara tidlös utan att vara anonym. F10/11 är en fullträff designmässigt anser jag, klart jämförbar med E34 när den kom. Om man lyckas förfina F10/11-designen ytterligare lite grann med nästa modell så är jag helt nöjd.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.