AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.302

Getaway in stockholm III

Sida 2 av 8
Tycker polisen är för klen... Har de varit i Finland skulle alla dessa ligister ha suttit på kåken redan första filmen..

Men, men.. Svedopelle vill kanske hellre ta en fika, gå på gym , färga håret.. Va vet jag!

Va ja vet är att jag aldrig blivit stoppat av polisen sen ja flyttade till sverige... ALDRIG!!!

Men genast man kommer till Finland så stoppas man dygnet runt, kolla körkortet, kolla däcken, kolla hastighet m.m. m.m.

Hej så länge...
forcefeedback..
Jag tycker inte det låter så inbjudande att åka till Finland :)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Fan va Finland verkar bra, NOT!
FRIFART.....

Sist jag stavade till "cyckel" såg det ut så här CYKEL.
JPM
Finns bara ett ord för Getaway folket, "Loosers"

Ko
663
Koffe
320iC -93
Tobbe:

Du tror inte det här forumet blir ganska jobbigt att läsa på om alla stavfel skulle påpekas??

Precis som det skulle bli jobbigt om alla skrev inlägg som påpekade inlägg som påpekade stavfel... För att slippa gå ett steg längre i denna kedja av påpekanden så avråder jag från att påpeka detta inlägg =)

//Koffe, som inte kunde låta bli...
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Onödigt med påpekanden till påpekande mails menar du?

skämt o sido: har efter noggrant övervägande beslutat mig för att banna GIS-filmerna, det är något som inte är riktigt sunt med denna verksamhet, kan faktiskt inte förstå syftet med den överhuvudtaget...

allra bäst är ju självklart en bana där folk kunde för en billig penning själva köra skiten ur sina bilar.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Tobbe, har du inget annat att komma med?
Testa "Getaway in Helsingfors"!!! Få se hur långt man kommer där " i Finland" före arme´n kommer med sina insatsstyrkor och trycker en mot vägkanten....

" Åkte 60mil genom Sverige och halva Finland och fick hastighetsböter ute på landet i Finland där de mest fanns kor och hästar!!!? "

Hejdå..
FRIFART..
Ironi?
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Blev stoppad direkt i gammla DDR också.
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Tillrättavisning (översatt till svedopelle-språk) Finland rockar fett=)

Bemari
Bilen före bruden..!!!
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Forcefeedback -> Får man fråga vilka dina anknytningar till Finland är? Varifrån du e m.m.? Tänkte bara, när du "snackar" så bra "svedopellesiska" att du kanshe e nånstans från samma trakt som ja själv eller nått!?

Bemari
Bilen före bruden..!!!
Att göra en Getaway in Helsinki borde i princip vara omöjligt åtminstone att "getaway with it" =)
Snuten skulle troligen snabbt som fan lägga ut spikmattor och fan vet om man inte skulle ha bilen full av skotthål...
Dessutom kan jag ge mig fan på att en omfattande utredning skulle starta om inte snuten fick fast de som körde direkt.
Men i Stockholm verkar det ju funka bra vilket är helt jävla otroligt pinsamt av citypolisen!

Ett exempel: Jag känner en polare som har en R hoj, han mötte snuten i 160 km/h, snuten svängde om och jagade honom, dock hann de inte med mera efter 210 km/h. Trots detta lyckades de filma honom och sen var det defenitivt kört. Snuten hämtade killen hemma hos honom.
Det bästa exemplet är ändå när en ensam civil polis (polis som INTE var i tjänst) jagade en polare i över 200 km/h och lyckades fälla killen i rätten!
Utan vittnen och utan radarhastighet.

Finska polisen = jobbig =(

///Boooze

BMW Club Finland #2046
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Boooze det var det löjligaste jag har hört, har man en R-hoj så kan man i princip omöjligt bli stannad och det verkade ju din polare klarat av att göra också. Det som är verkligen underligt är hur polisen trots videofilmning kunde ta honom sedan??? Hallå, på en motorcyckel har man hjälm mm på sig, spelar ingen som helst roll att de videofilmar för föraren är likt förbannat okänd. Enda chansen är att när killen kom hem så hann han inte ta av sig alla MC kläder och att hojjen fortfarande var varm så förefaller det bortom rimliga tvivel att föraren skulle ha varit någon annan.

Jag känner till mångder med händelser där MC killen blivit filmad, lasrad, förföljd av flera snutar och kört en hoj som har nummerplåtar och kan säga att såvitt jag har hört så finns det bara ett fall där mc killen troligen kommer att bli fälld trots att han kört med en hjälm med svart visir....och varför det jo för att snutarna ljög om att de sett hans ansikte då han vände sig om på hojjen och juckade mot dem innan han körde upp på bakhjulet och försvann....finns en känd trickåkare som är känd för detta.

Kör man R-hoj så är det fri fart så är det, absolut ingen kan ta en om man inte ramlar eller blir tagen av helikopter för då är det stora problem, man måste då in i stort varuhus och byta kläder innan polisen kommer ikapp en för att komma undan, eller in i någon annan byggnad och göra på samma sätt. Att åka dit på R-hoj är generellt sett klantigt och det finns ingen som helst anledning att någonsin stanna för grisen.
Frifart -> Om man filmar en hoj så filmar man oxå numerplåtarna som du säger, och då är föraren ju fast eftersom nummerbrickan innehåller ju all info om både föraren och hojen!

Det andra exemplet handlar inte om en hoj utan om en bil...
Visserligen kan man göra lite vad som helst med en R-hoj men åtminstone i Finland så finns det massor med exempel då det inte gått särdeles bra.

///Boooze

BMW Club Finland #2046
Visa användare
605
göran
525ixt-94
FRIFART,

du är nog inte lika stursk när du är intagen för förhör
och befinner dig i en cell med 3-4 finska polismän som
anser att du driver gäck med dem.
Hur mycket stryk tål du innan du erkänner?

Finland är inte Sverige, på gott och ont.

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Aha ok missförstånd, trodde det gällde i Sverige. I Finland vet jag vad som gäller eftersom jag har varit där en del..har ju släkten där osv. I Finland är snutarna stenhårda och därför är brottsstatestiken lägre, likaså i England fungerar Poliserna ytterst bra...brottslingarna säger -Iam sorry Sir precis när de blir tagna det bevisar ju en del. I Finland och likaså England är man inte tuff i ett förhör, det stämmer bra det för då får man såå mycket skit senare.

Men angående R-hoj i SVerige så spelar det absolut ingen roll att man har nummerskyltarna på och snuten filmar. Det enda det får fram är vem hojen står på och
om Lasse från Sundsvall lånar din hoj så skall inte du lida för det...det är vår grundlag i Sverige som hindrar Polisen från att fälla ägaren så är det och så kommer det att förbli så glöm att man torskar bara för att de filmar skyltarna osv det stämmer inte. Däremot om denna incident skulle ske i Norge då åker ägaren dit, så där måste man köra falskskyltat eller inga alls.
Undrar bara om GIS filmerna skulle vara häftigare om dom körde BMW? (har bara sett 1 o 2an men)
Skulle samma dåliga kritik utdelas då? Jag tror nog inte alla som skriver att GIS folket är galna osv. kör så snövitt själva!!!!
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Filmtrailern finns på: Länk

// Ha det

M5 I LOVE

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.