AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.189

Köpråd m3 e92

Sida 1 av 2
di
98
dizazter
328 coupe-98 e36
Har fastnat för denna bilen Länk

känns priset rimligt? Utrustningsnivå? Hur pass lätt är det att sälja en röd bil när det väl blir dags?

Har varit och kikat på bilen och den är i riktigt bra skick.
Den har körförbud pga utebliven besiktning. 20141130 sista dagen. Se till att detta blir gjort, kan bero på att Akrapovic-systemet bullrar för mycket och inte passerar besiktn.
di
98
dizazter
328 coupe-98 e36
Givetvis måste vara bes innan ev köp.

Utöver det känns den som ett vettigt köp?
Den är perfekt!
Jag var också sugen innan, kommer nog välja storebror istället.
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Du har bra prut läge iaf. Det har varit uppe på blocket i flera månader då jag själv letat efter en M3a.

Det blir nog svårsåld då dem flesta letar efter en vit eller svart så tänk på det.

Sen saknar den competition package vilket jag tror många eftersöker.

på plussidan har du iaf avgassystemet. Sen ser den väldig fräsch ut.

Jag köpte själv en m3 2012 som rullat 2.700 mil. mineral vit och maxutrustad för exakt 406tkr som är framme nästa vecka :)
Es
50
Estoril2
F80 M3 -17
F11 520d -15
Ser spontant ut att vara ett bra köp tycker jag. Sen att det sitter ett akrapovic-system på är bara ett plus!
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Om akra systemet inte går igenom besikt e de ju bara att byta till original ...sen efter besikt åker man raka vägen å byter tebax till akra :)

Röd är nog tyvärr den fulaste färgen på m3 e 92 enligt mig. Dock är m3 e92 gts orange riktigt läcker :)

Du får foliera bilen ....
Lite roligt att diskutera framtida försäljning innan köp:)

Det bästa köpet är 10K bilar, då vet man hur mycket det blir i förlust redan från början och du behöver inte tänka på vilken färg du köper!

Follow your heart!
Du kommer iaf aldrig att få tillbax para när du säljer!

Jag skulle gå på M6 e64 Svensksåld så klart, and KEEP IT FOREWER!

EB
Ba
328
Basilika
E39 530im
Tycker personligen att röd att ganska HET enligt mig. Finns inte heller en uppsjö av dom..

För övrigt o lite OT så måste jag instämma med Pula. Köp den bil som du faller för och gynnar dina behov. Historiken, skicken och bilen i helhet väger väl in mest, vid köp och sälj. Lycka till
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Tycker också röd är en snygg färg helst denna!
Köp säger jag, men pruta först.
Röd är den snyggaste färgen i mitt tycke!
tr
210
tremolo
535d E60 -07
Håller med om att rött är grymt snyggt!
Hade jag varit ute efter en M3 E92 skulle jag inte tveka en sekund på att välja röd!
Varför vill man ha svart eller vitt som alla andra har?

Tycker att svart/vitt eller olika former av silvergrå/silvermetallic är grymt tråkigt!
Bortsett från Safirsvart metallic i så fall om det ska vara svart!
Någon som känner till denna, ser rätt clean ut?

Länk
Vad sa de om priset på den röda?
Visa användare
22
riccardo
BMW M3 COMPETITION 2017
Shitsnygg och den är rätt i pris med tanke på utr och att den är svenksåld samt låga mil. Våga sticka ut och va inte som alla andra kolla in min bil så får du se att jag vågar sticka ut och tänker inte på försäljningen mvhRICCARDO
Färgen är riktigt snygg! Närmare Imola än så är svårt att komma idag.

Akra är mumma på allvar, själv hade jag gärna sett utökat läder och Individual Audio också meeeen överlag tycker jag att den ser mycket bra ut. Som tidigare nämnt - pruta och ha tålamod, med säljaren i långbänk tror jag helt säkert att den där kan bli ett (relativt sett) vettigt köp.

Den senare Silverstone-trean kan jag inte ens om jag anstränger mig se charmen med. Från en annan planet i mina ögon. Pre-facelift, sen import(?), icke-DKG, färgsättning alá 40-talist samt 10k+ mil på mätaren. Påminner om alla GBC-bilar som drällde ut när M3 E92 var ny. Njet.
Silverstone är det snyggaste
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Håller med!
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Röda är sjukt mkt snyggare!!
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
den snyggaste ja har sett är miniralvit metallic:) mums
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Det är du som ska äga, bruka och älska bilen ! Allt beror ju på plånboken hur ny bil man har råd med. Vilken färg, automat eller inte, är ju upp till dig. Saker jag funderade på var att EDC fanns med t ex. LCI eller inte, utifrån ser man knappt nån skillnad, interiört så är jobbigt att uppdatera t ex NAV:en i en LCI :-) Bästa stereoljudet får man i ett par hörlurar, den bullrar rejält i cupén på motorväg. M3 är en körmaskin, det viktigaste med en M3:a är att kolla service och skötsel så noga det bara går oavsett årsmodell. Akrapovic ser jag också som ett plus, absolut bästa systemet som finns på marknaden, nu vet jag inte om det är slip on eller evolution systemet på bilen i fråga men dom kostar från 25.000:- för slip on till det dubbla för evolution.
Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.