|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tycker den ser bra ut och tror den kommer bli bra. Har ju fortfarande påklistrade njurar m.m. Är inte odelat positiv till de flytande skärmarna. Vad säger att denna version inte åker upp och ned som någon efterfrågade? | |
| Kommer nu alltmer information om G11 som ju blir lite av en förebild (som vanligt) för kommande G30. Frågan är om någon BMW varit så tekniskt avancerad vilket kanske bådar gott. Det blir möjligen lättare att uppleva utseendet positivt när man ser vad bilen klarar tekniskt som till exempel 25% off set krock vilket nästan inga BMW klarar ännu, möjligen med undantag av Z4, skulle rädda 1000-tals liv vilket till och kanske blir viktigare än tiondelar på Nordschleife. | |
|
Den tekniska delen i all ära men nu ville jag kommentera desginen. Och när det gäller den tekniska och nytänkandet så måste jag tyvärr säga att S-klass ligger långt förre. Kolla bara på instrumentbrädan som verkligen känns y med dubbla skärmar. Och jämför nya 7-serien så förstår du/ni nog vad jag menar. Hur trevligt är det om min 7-serie har samma design på instrumentbrädan so den nya 2-serie Active mpv? Och vissa av er har sagt att man ska vänta med att kommentera desginen fram tills att maskeringen är borta, men jag tycker att man ändå kan se hur den kan komma att se ut. Hur väl maskera den än må vara så kan man fortfarande få en uppfattning. Om den blir mer som en Facelift F01 så är jag besviken och då mycket. Håller tummarna för en mer vågad design (nytänkande) MVH |
|
|
Kan delvis hålla med om att S-klass i åtminstone vissa avseenden ligger före, men kanske man ändå ska vänta till dess man kört bilen ordentligt på svenska vägar. Autozeitung gav segern till nuvarande 7-serie framför S-klass vilket i och för sig inte bevisar så mycket utom just vad de tycker. Har kört en del i senaste S-klass och visst är den fin, men kanske inte riktigt i paritet med priset. Tycker ALLTID man blir delvis besviken på mycket dyra, exklusiva bilar, oavsett om det är Ferrari eller Bentley. Knappast ett problem för mänskligheten, men bra för de som läser en massa provkörningsrapporter. Kommande drivlinor blir ett lyft för BMW, tex B57, men konkurrensen är stenhård. Mercedes nya raka sexa, liksom Jaguars, blir spännande och farliga för BMW. När det gäller G11 så säljs ju nästan inte 7-serien i vårt land för närvarande och det lär nog förbli en mycket sällsynt modell. G30 blir mycket viktigare för BMW. Den nya fyrcylindriga dieseln är avgörande för att man ska hinna ikapp VW/Audi som ju har enorma resurser. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.