|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag tänkte köpa mig en 320d då jag ska börja pendla. Vad tror ni om denna: Länk Den ligger egentligen över budget men kan väl sträcka mig till 150k vid en riktigt bra bil! Skulle vilja ha en -08 med den billiga skatten egentligen. Drag är ett måste. Kanske finns det någon vänlig själ som kan hitta några alternativ? Budget runt 120k Tack! | |
|
Ser väl vettig ut tycker jag. Samma ägare har haft den 3.5 år. ------- //Lövet |
|
| Okej tack för den extra informationen! Den ser ju onekligen väldigt fin ut och tanken är väl att ha denna bilen i minst 3 år :) | |
|
I princip samma utrustning som på min. Du kommer inte bli missnöjd! Kompletta utrustningslistan på den: Länk |
|
|
Om du skulle inte ha krav på dragkrok så skulle jag rekommendera min fast den är en 318D men från 2011. Bilen som du har länkat är fin och man ser inga nackdelar. Lycka till med köpet! |
|
|
Har ångrat mig och är nu helt inställd på en med automat-låda. Svårt att hitta någon för under 150000kr bara som inte gått 20 000mil. Denna kanske? Länk |
|
|
Bra val med automaten. Det gör hela bilen mer harmonisk. Dessutom slipper du problemen med svänghjulet som finns på manuella bilarna. ------- //Lövet |
|
|
Frågan är om man kan köpa en 320D 2006-2008 som gått ~20 000mil? Hade ju tänkt att ha bilen i minst 2år. Frågan är hur mycket bilen hinner sjunka i värde? Den går ju säkerligen köra 30 000mil men då tenderar de ju att vara svårsålda :) Länk Länk Länk Länk |
|
|
Den första bilen är absolut den bästa alternativet tycker jag. Kostar mer men med en fin utrusnings nivå. Den ända som jag tycker inte på den bilen är takreling, men smaken är som baken. Jag skulle satsa på den bilen och försöka förhandla om priset. |
|
|
Satsa på en 2008 och framåt och se till att den har sportstolar+xenonljus (plus normal utrustning) så har den det vanligaste som efterfrågas begagnat i alla fall. Vid 30k mil kommer den mycket riktigt vara rejält svårsåld oavsett skick. ------- //Lövet |
|
|
Automaten passar fint med 177 och 184 hästarn. Jag fick iofs min flashad i sommras, men även innan märkte man hur bra det lirar. Jag gillar min M-sport mer och mer, men blir svårt med budget och krav. Dock ger 255:orna bak riktigt bra stabilitet vid dragning. Jag har regelbundet haft 1-1.5 ton bakom bilen och den är helt okej vid acceleration, sällan man hamnar efter. Med fördel så brukar jag köra lådan på SD vid normal acceleration och decelleration då det läget är perfekt för dragning. Lägg inget extra på en bil med HiFi paketet, det är rätt tunt som det är, men Xenon anser jag vara krav. Vill du ha BT telefon så eftermonterade jag på min för några tusenlappar med full integration, så det kan du bortse ifrån i utrustningskraven även om det finns med i behovslistan. Min drar runt 0.52L/Mil nu efter optimering i Stockholmstempo (+10-15km/t på hastighetsbegränsning) på landsväg och runt 0.66L/mil i ren stadskörning med kallstarter. Med släp och 100km/t på mätarn ligger den runt 0.9-0.91L/mil med ~1200kg "storsläp/mindre husvagn" bakom. //Anders |
|
|
Tack för ditt svar Anders! Det verkar svårt att hitta en automat som inte gått över 18k mil för under 140k. Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Köper jag en för 140k som gått runt 18k mil blir ju den ganska svårsåld snabbt och sjunker ju rätt mycket i pris i och med det? Räknar med att åka ca 2500mil om året. |
|
|
Jo, känns ju rimligt. Jag skulle nog satsa på en bil med mer mil från början om du ändå räknar med 2500mil per år och att du skall ha bilen länge. Då blir skick och helhetsintryck viktigare än miltalet när man kommer över 25.000 mil. Jag brukar IOFS byta runt 13.000-15.000 mil då det går raskt söderut efter det. Min har bara hunnit 8000mil ännu, men känns som ny. Min E46:a 320d körde jag 17.000 innan den började kännas "inkörd på riktigt". Satsa en 20.000 extra och få en bil med mindre mil skulle vara mitt förslag. //Anders |
|
| Det får kanske bli så. Ska se om jag hittar något vettigt för runt 150-160k då. Kanske finns någon som gått runt 12k mil som man kan köra till 20k och sälja sedan. | |
|
Denna ringde jag på precis: Länk Ska in på lilla-servicen strax och två bakdäck är dåliga. Han kunde dock tänkte sig att göra lite på priset. Rekondad ut- och invändigt för 3-4 månader sen. Vinterdäck i bra skick. Dock ingen dragkrok som jag egentligen vill ha men det får eventuellt gå ändå. Får nog åka och titta på den i veckan :) |
|
|
Trevlig bil ------- //Lövet |
|
| Kan man montera draget själv är det ingen stor kostnad att få på ett drag heller. Kostar 4-5000 kr för drag och elsats. | |
|
Står just nu mellan dessa två alternativ: Länk Länk Bil nr2 är den enda jag ringt på än så länge. Den behöver nya bakdäck nästa år och lilla servicen ska göras snart. Ägaren kunde dock tänkte sig att gå ner i pris pga. detta. Vilket är skönt. Bil nr1 har ju drag som alltid är bra att ha men inte jättenödvändigt. Hur hade ni gjort mina kära vänner? :) |
|
|
Första bilen saknar både xenonljus och sportstolar. Känns helt ointressant i mina ögon för de pengarna. Skillnaden är för liten till bilar med rätt utrustning. ------- //Lövet |
|
|
Tack Lövet :) Kände likadant men bil nr2 är helt klart mer attraktiv! Får nog åka och kolla på den :) Känns som 150k för den är okej? |
|
|
150' är onekligen mycket bil för pengarna om han går med på det. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.