AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.947

Bytt ABS modul - Måste den kodas?

Sida 2 av 2
bara åka till bmw och koda in kostar runt 1000kr och uppåt.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Gamla=ASC
Nya=DSC

Jag tror inte det fungerar.
Köp en annan ASC modul och koda in själv med rätt diagnosverktyg eller åk till BMW som delorian säger.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
w3
22
w300i
BMW 523i -99
Känner en kille som ska ha BMWs egna program som ska prova koda in den. Bättre att försöka och få svart på vitt om de fungerar eller inte. Går det inte så får jag lämna igen modulen till killen jag köpte den av och köpa en annan.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
w300i, låter som en bra idé, det skadar ju inte att försöka.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

n0
6
n0xiouZ
520i -92
Flikar in med en fråga gällande nummer på styrenheter. Spelar de någon roll va de är för nummer på styrenheten? Förutom detta nummer då 0 265 950 002. Har detta nummer (34 52 6 758 971) på min styrenheten, men de numret står inte med i denna annons som jag tänkt köpa. Länk
Varför inte skicka den gamla på rep?, köper du en begad så finns risk att samma sak händer igen.
Kan dom inte laga den så brukar dom kunna erbjuda utbytesmodul ch flyttar över informationen i modulen så att den bara är att montera på när man erhåller utbytesdelen.
n0
6
n0xiouZ
520i -92
Har redan haft den hos innosund och den gick inte att rädda tydligen. Blev inte erbjuden nån utbytesmodul av dom heller. Styrenheterna som WS-Autoteile (ebay annonsen) säljer är nya.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det som är viktigt är att 0 265 950 002 numret är samma det andra numret har varierat mellan åren. Oklart varför.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

n0
6
n0xiouZ
520i -92
Tack för svaret olaO :)

Mvh Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.