|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag klagar inte eftersom jag köpte min begagnad för 45000 kr :) /Masten |
|
| @Nyans: Jag är visserligen jävig, men vill nog påstå att en C220 CDI fungerar alldeles utmärkt. Observera att manuell låda till denna motor är en katastrof eftersom den "hugger" rejält i stadskörning. Automatlådan däremot håller god MB-klass. | |
|
AlexanderK: Övervakar polisen motorvägar längre? Har inte sett dem på länge som sagt. Intressant angående 3-serien. Jag har hittills som sagt bara haft 3 serier, 335i o 320i. Måste ändå säga att det funkar hyfsat och att vägljudet bara är jobbigt med dubbdäcken på. På sommaren är det ju lugnt. Asken: Bra förslag på 5-serie där. Tack. Masten: C5 är säkert objektivt sett en bra bil men jag är tyvärr drabbad av premiumsjuka. Mixtus: Har du några förslag på vettiga C220 CDI? Ska givetvis ha automat oavsett bil eftersom jag kör en hel del stadstrafik också. Hur är det med andra motorval? C280-350? Har dessa modeller större bromsar som 330 tex har? Har kollat lite på högmilare också. Vågar man köpa en 20k-milare och pendla 6k mil på ett år? Hur hög är risken att motorn har sagt sitt vid 26k? |
|
| På E6 mellan Landskrona och Lomma står polisen ibland med sin laser på broar och såg senast i Torsdags fler mc poliser som jagade fortkörare. Pendlar själv mycket motorväg på denna sträcka och trots mycket poliser så är det ett (i vissa personers smak) högt tempo ofta runt 140 km/h på mätaren. Sedan har jag lite svårt att förstå att man tycker 140 är snabbt när det för mig är ett stenkast till autobahn där 140 km/h är löjligt långsamt. Är det lite trafik så är det väl bara att gasa? | |
|
Ut och kör några potentiella objekt, summera och in i excel med alla siffror ink förväntade driftskostnader ink 10k oväntat per år pga miltal. Dator vs ratt..:) Titta även på C5 och kör en sväng. Andra pengar men noll premium:) Köp det du vill men då har du iaf på fötterna vad som sker med din plånbok på 3 års sikt då det är dags för bilbyte eller så kör du tills det börjar rosta, optimalt bilägande typ... Mvh Asken |
|
|
Ja motorvägarna kollas... Har pendlat i hög fart på motorväg (E22) i över ett år utan problem, förra månaden åkte jag dock dit 2ggr. Totalkostnad 4800kr i böter. Så nu blir det till att åka med farthållaren på 110... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.