|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Det är väl bara fakturan på 400' som sticker ut...De övriga är ju normala så att säg, bromsskivor runt om inkl belägg går ju på ca 25', om man låter BMW göra jobbet... | |
| kanske fakturan avser inköpet av bilen ?:) | |
|
Så kan det absolut vara :) Jag har inga belägg som sagt så jag ska egentligen inte uttala mig mer. |
|
|
Nog var den dyrare än så ny? ------- //Lövet |
|
| Försök få tag i nån av de tidigare ägarna vetja, de brukar inte ha nån vinning i att undanhålla ev skador/reparationer. | |
|
Den är för dyr för mig, smålänning :) Har en annan jag är sugen på sen ett tag tillbaka med. |
|
|
En faktura på över 400k när bilen är ett halvår kan väl inte tyda på så mycket annat än en skaplig smäll? Dom andra fakturorna känns inte heller helt rimliga om bilen bara har gått 3400 mil. Det borde väl inte vara så mycket mer än några vanliga servicar gjorda på dom milen normalt sett. Om den nu inte har varit extremt hårt körd... Men vart kommer uppgifterna om fakturorna från? Kan ju vara nåt garantijobb som BMW har gjort. Växellådshaveri eller vad som helst. Finns ju många saker som kan dra iväg. |
|
| Löser inte försäkringsbolagen in bilen om den kommer så pass nära nybilspriset?? | |
|
Nu vet vi ju inte om det är så att det är en faktura för att de köpt bilen eller om det är en faktisk skada. Jag har inte undersökt saken närmare så jag vågar inte spekulera. |
|
|
Reparationer görs upp till 75% av värdet så en 400k reparation på en M5 är långt ifrån omöjlig. ------- //Lövet |
|
| Nypriset på en M5 2009 var väl säkert inte så långt ifrån miljonen så en nästan ny M5 lär ha kunnat lagats för en hel del pengar. | |
|
Grundpriset på M5 E60 var 893000kr i mars 2009, det är en av två svensksålda 2009:or. Det togs inte in någon 2010. Länk Mvh Stephan |
|
|
Alright, så det är så högt som 75% alltså? Nåja. Spekulationer som sagt. |
|
| Ursäkta off topic men finns det någon liknande sida över tex bmw 335 sålda? | |
|
Priset på en komplett motor på BMW ligger någonstans kring 300k klart vill ajg minnas jag läst någonstans. Det stora beloppet kan ju vara en kompett strippning av allt a la X5 E70inbrotten som sker, en snittkostnad på skadorna där ligger på 200k. Man kan bara spekulera dock. Jag hade inte tagit i en Ucarbil med tång iaf men det är min egen åsikt. Mvh Asken |
|
|
Anmg: Jag kan svara gällande 335i/6 E90 LCI och 335Xi/6 E90 LCI för övriga har nog ingen svaret just nu. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.