AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
17.841

M5 E60 @ Ucars. Någon som vet?

Sida 1 av 3
Jag är på jakt efter en fin M5 eller M6 och den här dök upp.
Autoropa står fortfarande som tidigare ägare.

Den ser riktigt fin ut även om interlagosblått inte är min favoritfärg men låga mil, svensksåld och få ägare gör den attraktiv.

Förarsätet ser dock lite slitet ut.

Någon som tittat/Vet något? Jag kan tycka att den är lite väl dyr

Länk
Läs recensionerna om Ucars.

Spontant ser det inte ut som en bil som har gått 3000 mil. Snarare 14 000. Detta har jag dock inget fakta på. Bara en magkänsla.
Förarstolen ser betydligt mer sliten ut än vad den borde vara efter 3500 mil. Men vi vet inte vilken kroppsform föregående ägare haft, kan påverka en hel del...Har ingen uppfattning om huruvida miltalet är korrekt eller ej men att häva ur sig "14000 mil" baserat på "magkänslan" är inte Einstein-smart direkt...Min magkänsla säger: Åk o titta, men kontrollera historiken hemifrån innan (ring föregående ägare mm). Skit i priset, kolla först, är den fortfarande intressant så får man leverera ett seriöst bud baserat på de brister man hittat (förarstolen är en, det går att få som nytt dock...)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

400k!? lägg till en hundring så har du en f10 m5 i stort sett :)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Bilen är Svensksåld med tre privata ägare, inget som tyder på att något är skumt.

Men stolen ser inte rolig ut, det håller jag med om. Troligtvis har det suttit en tjock träskpadda och gnidit sig i stolen, vissa är uppenbarligen inte speciellt försiktiga...

Jag skulle helst inte köpa bil av Ucars Exclusive...

Persoligen hade jag hellre köpt en fin M5 som kanske gått 6-8000 mil och sparat 100´.

MVH Christofer
Dawwe, tur att du är eistein-smart ;)
Som jag skrev väldigt tydligt, bara en magkänsla. Har ju verkligen inte hävdad ngt annat. Hoppas ingen tog illa upp av det.
BMW: Mja det vete-fan om ja e*haha*. Men iaf det är sådana "antaganden" som kan starta osanningar om ärliga bilar...Men jag håller med, förarstolen ser betydligt mer sliten ut på yttre sidan än vad den borde vara efter 3500 mil....
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
MItt tips är att INTE handla av UCARS. Jävla klåpare som lurar folk. JAg och en polare åkte dit en gång för att titta på en 330i E46 i kalas-skick men det var ett jävla vrak när vi kom fram full med både märken, trasiga elhissar och trasigt batteri. Att säljaren dessutom var otrevlig, dryg och en jävla sprätt gjorde inte saken bättre.

Leta vidare och undvik UCARS i Eslöv.
Tack för alla tips, uppskattas!

Jo man har ju läst hel del om Ucars :)

Vad tror ni om den här M6an då?

Länk
En sådan då?
Länk
Tack men nej tack.
Ingen Turbo för min del :)
Nästa bil ska ha en V10!

Måste uppfylla min dröm.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
BMW528M: Det är ju en viss skillnad i pris, 399 -579´.

MVH Christofer
Jo, absolut. Men tänkte om man tittar på 400k bilar kan man nog lika gärna gå upp lite till :). Går säkert och pruta en hel del på bilar i den prisklassen. En M5 F10 för en 500k tror jag inte är omöjligt och få tag i.
Ja hos Ucars gäller det att prata med "rätt" säljare samt ta beskrivningarna med en nypa salt..de handplockar inte precis sina bilar utan köper det mesta känns det som.

Det där med att Autoropa skickar en sån lågmilare vidare tycker jag är konstigt om den nu är/var så fin med klockren historik.

Autoropa har ju även "vanliga" bilar till salu så det där snacket om att den inte passar i hallen är ju skitsnack.

Det verkar vara vanligt att Ucars tar över bilar från Autoropa så att just det skulle indikera nån tveksamhet med bilen tvivlar jag på.

Men dom är ju helt klart nötter på Ucars... Kompisen försökte köpa en bil därifrån för ett tag sedan. Mitt i förhandlingarna så höjde dom priset på bilen med motiveringen att den var för billig först. Blev såklart ingen affär och nu har dom sänkt priset på bilen som fortfarande är osåld till det som den kostade från början.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag har varit hos Ucars en hel del och kollat på olika bilar genom åren, Jonas L som tidigare jobbade på Häggenäs tycker jag är mycket trevlig/seriös och de bilar jag varit intresserad av har alltid stämt med hans beskrivning.

Verkar som att Autoropa bara har sina "egna" märken i bilhallen nu så det är kanske inte så konstigt att de sålde M5:an vidare.

Historiken är ju lätt att kolla upp på en bmw om man är intresserad, Jonas ordnar garanterat ett utdrag från bmw vid intresse.

Frågan är dock vad ett realistiskt pris är..?
Vad tycker ni om M6an då?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

M6an?! Högsta dräggelvarning, hade valt den alla dar i veckan om allt är ok med just den.
Ju mer jag tittar på den desto mer sugen blir jag.
Man kanske skulle drämma till med ett bra bud och sen ställa in den till våren?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Snygg för ögat, håller med dig helt och varvvilligheten hos denna motor är i paritet med bränsleförbrukningen:) Typ 2.5 liter i snitt eller någe vid aktiv körning och 1,8 i Ecodrive:)

Vissa handlare borde faktiskt bilda vimpelhandlarnas riksförbund, inte för inte. De är väl för begagnathandeln vad ebola eller något är för mänskligheten men på ett helt annat plan förståss. Av princip gynnar jag inte vimpelhandlare.

Om du är lite iskall, ser till att kontrollera serviceboken med respektive verkstad och vad du nu kan för att säkerställa att de har en bil som är juste och väntar tills januaris slut så kan du både få ner priset ordentligt samt slippa garageringen:)

Mvh
Asken
Asken: Tack, du verkar ha koll på det mesta så du kanske kan klargöra följande.
Producentansvarig står det att Autoperformance Vellinge är men när jag kollar VIN på bilen står det Italienska som språkversion?

Har du några tankar kring det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.