AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
17.842

M5 E60 @ Ucars. Någon som vet?

Sida 2 av 3
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nej jag har faktiskt inte ett dugg koll. Är en urbota tråkig originalare bara. Köpa prestandabil blir av någon anledning enklare och enklare ju mer snö det är ute...

Verkar som den du länkar till har engelsk språkversion och svensk litteratur så då borde den rimligtvis vara en svensksåld. Inbyte på Autoropa från nån i Kungälv, vidare via dem till Ucars. En handelsvara som alla andra men kanske lite intressant med bakgrunden för dig som ska ha den 3-5år? Hur har ägare 2-4 nyttjat den?
Är man 3dm för kort för sin vikt som jag är kan en stol se ut sådär på 3 år 10.000mil om det är en V70. Läderrenoveringsfirmorna gör ett par sådana Volvos om dagen numera men det har mer att göra med att infärgningen av skinn är lite "sämre" nuförtiden än när det byggdes W124:or:) Brs omsättning för läderinfärgningsentreneörerna:)

För de pengarna du talar om hade jag gått på den M6 som står hos Lunds Bil i Varbergsom stått i lager i 2 år alternativt på någon av de betydligt ovanligare M5 Touringarna som finns till salu 1/10 tillverkade var touringar och det är lite stil att åka M5 till sopstationen och påkopplat släp bak samt eftermonterat drag:) LCI är såklart att föredra men ju äldre en bil blir, desto mer spelar lägre antal ägarbyten och bevis i form av påkostat underhåll med fakturor sparade.

Antal ägare, koppling bytt, däcken fräscha osv är ting som kan påverka driftskostnader liksom skillnad i försäkringspremie mellan import och svensksåld(Ouch!). Den pedantägda toruing i Blekinge verkar vettig för import.

Har du bara redo för 2.5l/milen i snittförbrukning, 5k i skatt om året och att den gillar höga varv så:) Hopplala vad man kan pruta på bilar som stått 3-siffrigt antal dagar i lager:) Sen trycker man in en service och nytt AGMbatteri i affären så åker man gott.

Provkör man en av den nya generationens M-turbomotorer så blir man "struck". Mer bottenvrid, bättre körbarhet och 40% lägre förbrukning är något man bara upplever bakom ratten så 528:as länk är inte helt ute och cyklar.

Mvh
Asken
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

M6:an verkar va importerad av Autoperformance 2012, förmodligen från Italien då eftersom den är lite Italyspecad inkl språket.

Kolla så servicen är skött vid rätt intervall/bmw och begär ett utdrag oxå att jämföra med.
Tack för svaren.

Jag kör 300-500 mil per år från apri/maj till september så bensinen och extra oljebyten blir inte så farligt och jag räknar inte kronor och ören.

V10an är en dröm och svensksålda lågmilare är att föredra i fint skick.

Jag har ägt tyskimporterade M3or innan så import med bra historik funkar men Italienskt klingar illa för mig, vet ej varför.

Jag tycker M5 är snyggare men M6 är mer unik. Jag är ute efter en V10 så
båda funkar.

Den på Lunds tycker jag har lite tråkig färgkombination men kan man få den till ett riktigt bra pris iochmed att den stått där sen 2012 så kanske kanske.

Vad vågar man bjuda? 300?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Köparen med ett bra urval att utgå ifrån har en fördel. Om man ringer och presenterar sig samt är lite allmänt trevlig brukar landa bättre än ett kort email av många i inboxen:)

Kika lite på mobile så har du en referensram och förr eller senare så är det väl någon som behöver dina pengar mer än de behöver sin bil:)

Mvh
Asken
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja M6:orna verkar extremt svårsålda generellt, den på Lunds är ju dessutom ganska gammal och ska man betala mellan 300-400 tusen så hade iaf jag tyckt att det hade vart skönt med lite försäkringsskydd kvar på motor/drivlina, det har ju varit en del dyra strul både med koppling/låda och lagerhaveri på enstaka.
Börja inte med att bjuda 300' osett...Kolla upp bilen. Åk o titta på den. Provkör. Påpeka alla brister. Känn av vibbarna. Leverera ditt bud. Åk hem, o vänta :).
Haha ja vi får se :)
Jobbar extremt mycket kommande tiden så jag hinner kanske inte ens ta ledigt så mycket mer i år.

Har den stått 2 år kan den stå lite till ;)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Håller med Dawwe där, det är inte som att buda på en kinesisk handväska på tradera direkt:)

Mycket kan du få info om utan ett fysiskt besök. Kolla upp försäkringskostnad för det objekt du tänker köpa, gör oftast skillnader i tiotusentlas kronor i det långa loppet.

Problem med Koppling och vevaxellagerras tror jag i många fall handlar om SBS, det vill säga skit bakom spakarna men inte i alla fall dock. Gasfriska förare som kör mera launchkontroll med polarna på en parkering direkt efter kallstart syns ju inte efter 3 ägarbyten från när problemet inträffade s a s:)

Mvh
Asken
Ska försöka ta mig tid till att åka och kolla på bilen på onsdag, kan återkomma när jag varit där.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Du menar den blå i Eslöv? Ja nu är det ju rea på den oxå:-)

Hoppas Jonas är där och kan visa den, han är mycket trevlig.

/Peter
Yes den blåa :)
Ska du med?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hade vart kul men jobbar tyvärr..
Jag har ingen erfarenhet av firman men när man läser omdömena så är det förvånansvärt många som är missnöjda, rätt avskräckande måste jag säga.
Uppdatering:

Jag har fått extremt oroväckande info gällande historiken på bilen men det är inget jag vill gå ut med här. Skulle någon vara intresserad så kan jag skicka ett PM. Det rör sig om väldigt dyra fakturor om det stämmer.

Mvh Filip
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Och varför skulle du vilja undanhålla sådan information för forumet? Det är precis sådant det här forumet är till för. Det blir bara en massa spekulationer när man antyder något sådant och sedan inte redovisar vad det gäller.

-------
//Lövet
Hej.

Jag har fått infon via en kontakt men jag har själv inte kollat upp det så skulle jag sprida fel info så måste infon raderas omgående, men det jag har fått är att följande är fakturor/reparationer:

2013-01-28 58.400:- exkl moms.
2011-03-07 38.207:- exkl moms.
2010-07-07 25.866:- exkl moms.
2009-12-07 419.763:- exkl moms.
Vad är reparerat? Det är en dyr bil att laga men om det är gjort av BMW och på rätt sätt så ser jag inte varför man ska hoppa köpet. Åk och titta. Provkör, känn och kläm, lukta. Är allt OK köp om inte hoppa till nästa.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En faktura på 419' är spännande. Är detta bilen som smälldes i allén i Norrköping? Där byttes ju hela karossen. Den var också interlagosblå...

-------
//Lövet
Har för mig att det var en annan bil, typ en 05a?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det var denna: Länk

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.