|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Damored: Michelle tillsammans med Linus bil och ett par tjog borde bilda vimpelhandlarnas svenska vimpelförbund. Ett carfax på svenska såväl som många europeiska bilar säger absolut nästan ingenting, en falsk trygghet som krupit över Atlanten... I USA däremot behövs det för folk skiter i eller använder inte serviceböcker. Detta kunde du såklart inte veta. Om något kan vara ett tips att de mertal av de seriösa handlarna som finns har Mrfanslutning. Mvh Asken |
|
|
Haha jaha, ni ser. Tack för era tips :) Tyckte det kändes lite fel ändå. En svensksåld Alpina diesel som aldrig tillverkats...johoja! Angående utseendet, smak och tycke. Personligen tycker jag den balanserar på gränsen till vulgär men åtminstone på bild tycker jag nog den ser helt ok ut. MEn som sagt, tack för tipsen. Jag letar vidare :) |
|
|
Alpina är ett finsmakarbyggde byggt med HJÄRNAN innifrån och ut, ungefär tvärtom på den du länkade till. Det var därför den gav ett optiskt intryck. alpina.de där hittar du originalet. De har även en begagnatdel och ett köp av en sån där är så säker man kan bli utan att för den skullen veta. Ett tips kan vara att kolla F01 på bmw.se begagnade bilar. Försäkringspremierna blir bra mycket lägre på en svensksåld även om vissa har en lite lägre utrustningsnivå än utomlandsbilar. F01 är inte alltid lättsålda som begagnade och där kan man göra sig en "mindre dålig" affär genom att genom biluppgifter.se se hur länge den varit i lager. Bara för att den varit i lager länge betyder inte att det är något fel utan att målgruppen för denna har ekonomin att köpa en ny för en miljon och få vågar köpa en sådan begagnad för att de tror det är så dyrt att åka de och väljer hellre kanske en femserie istället men ack vad de bedrar sig:) MVh Asken |
|
|
Sent läst men ändå, grattis Jörgen till "pånyttfödelsen" i 7-serie träsket! :) Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tack Patric.. Hoppas allt är bra med dig .. Du vet hur det är, en gång beronde, man försöker ta sig ur, men det går inte.. Men jag gillar det :) Visst, den drar med än vad jag trodde, men för att citera en kompis. "Jag har aldrig haft problem hitta en mack innan det är slut i tanken".. |
| De få jag känner som äger olika 7-serie säger utan undantag att de tycker det är nästan omöjligt att hitta något bättre så jag har full förståelse för synpunkterna ovan. När G11 kommer kanske utbudet av F01 ökar, men tyvärr rullar det inte så många här. Någon som kollat hur många det är? Det tyska utbudet finns ju alltid för den som vill göra sig besvär. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.