|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Vet inte om en F01 skulle vara så mycket sämre än motsvarande f10 eller f30 att det per definition behöver finnas ett underhållskonto på 100kkr??? Känns aningen överdrivet. Men visst kan saker gå sönder även på en sjua men vad jag vet så är det en hel del saker som sitter på en sjua som även sitter på en femma. Det man betalar mycket extra för när man köper en ny sjua är känslan och upplevelsen av top-of-the-line. Kanske i viss mån bättre material i inredning och så men det påverkar ju inte drivlinan nämnvärt. Min 750 har ju samma motor som en 550 t ex. Comfort Access handtagen och allt runt dessa sitter på femserien. Den trasiga luftpumpen till luftfjädringen som jag bytt är samma som på femserien. Så jag tror inte att man behöver ha en så mycket större budget för reparationer på en sjua jämfört med en femserie. Jo kanske om man jämför med en 520 snik då. Niklas Fransosen |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Det är väl just rädslan att det ska bli dyrt som gör att bilarna är så billiga köpa. Min har ju tappat över 1Mkr på 5år. GRYMT mycket bil för pengen. Men samtidigt, varför vara rädd, dessa bilar går ju och går. Och det blir dyrt om saker går sönder på vilken bil som helst. Tanka fel på en audi, och de kan kostar 100Tkr. Sedan är det ju alltid skönt med garanti, Min F11 530d, men 4000mil på mätare small kylaren på... 0 kr kostade det ägaren (den dog dagen efter jag sålt den) |
| F01 å V12 är det någon här som har kört en sådan här? 100tusen överdrivet underhållskonto har kört 16000 mil med min nu å inget annat bensin å 2l olja | |
|
Den stora biten är ju värdeminskningen! Precis som Jörgens hade min tappat 1 mille och lite till när jag köpte den. Självklart ska man ha en viss budget för oförutsedda utgifter men det måste man ju med alla bilar. Visst kostar det mer totalt sett att köra en f01 än grabbens Polo från -98 men vilken trivs man bäst i tro? :-) Dyrare bil betyder i viss mån även bättre kvalité på grejorna och just sjuorna tror jag BMW tagit till lite extra på. De som köper bilen ny vill verkligen INTE behöva stå på verkstan med bilen i onödan. Då blir det ingen ny BMW nästa gång bilen ska bytas efter nåt år. Du har tur du WAN som har en bil som drar så inte olja! Min drar mer men betydligt mindre sen jag bytte till den uppgraderade vevhusventilationen. Men enligt BMW är det normal att en bil drar 1 liter på 100 mil. Tycker jag är dåligt men så är det visst numera. Hade jag haft ett konto med 100kkr på hade frun varit där vips och köpt nya möbler och annat så det kan jag iaf inte ha :-D NIklas Fransosen |
|
| De blev lite fel där en 0 för mycket 1600 mil ska de vara | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej på er.. Igår fick man äran se en Unik BMW 7a.. Steinway and Sons special bil Länk Så har vi någon F04 fantast som älskar Piano och High End soundsystem, så hör av er. Denna kommer ev bytas in av en bilfirman här i Uppsala. . Ind Utr var lång :) Individualausstattung ---- Steuerung Individual Hinweisschild BMW Individual 0490 Sonderlackierung ******************************************************************** ***** Lackierung in Pianolackoptik ***** ******************************************************************** Sonderlackierung "Pianolack Weiss", wie Schl. Nr. W21. (Alpinweiss III, wie Schl.Nr. 300, mit 2. Klarlackschicht): * Fuellerschicht: komplettes Fzg. padden * Basislackschicht * 1. Klarlackschicht: komplettes Fzg. padden * 2. Klarlackauftrag: komplettes Fzg. schleifen und polieren. Folgende Bauteile werden wie Serienlack, Schl.Nr. 300 ausgefuehrt: * PDC-Sensoren * Dachzierleiste * Tuergriffe Ausfuehrung gemaess Freigabe. ******************************************************************** ******Fahrzeug ist Einzelfahrzeug ****** ******************************************************************** Coachlines in der Farbe RAL Braunbeige 1011. Teileversorgung fuer Ersatz: info.SA944-parts@bmw-m.com ******************************************************************** Z1XX Sonderpolsterung Vollleder Merino Feinnarbe schwarz (Nr. 7 975 316 / Sun Reflective Technology). Naehfaden in schwarz (Nr. 1 905 499), Farb-Nr. 0020. Steppzwirn in schwarz (Nr. 1 963 800), Farb-Nr. 0020. Nahtbild der Sitze vorne wie Komfortsitz Individual. Nahtbild der Sitze hinten wie Komfort-/Basissitz Individual. ******************************************************************** Kontrastkeder in Leder Merino Feinnarbe platin (Nr. 7 975 330 / Sun Reflective Technology). ******************************************************************** Restliche Innenausstattung wie bei Exklusivleder Nappa schwarz, Schl.Nr. NASW. 0940 Sonderausstattung gemaess Sonderwunsch Dekorleisten in Pianolack "schwarz II" mit Intarsie. Dachhaltegriffe in Ausfuehrung analog Dekorleisten. 0944 Nachtraeglicher Umbau durch ZS F02/4 "Steinway and Sons" Manufaktureinbauten: - BMW Individual High End Audio System. - Kennzeichnung am Dachhimmel, Plakette "BMW Individual High End Audio". - Kennzeichnung Plakette "BMW Individual High End Audio" als Einleger unter Pianolack auf Klappe Ablagefach Mitte, oberhalb Getraenkehalter vorne. - Kopfstuetzen in Ausstattungsfarbe Leder Merino Feinnarbe schwarz (Nr. 7 975 316 / Sun Reflective Technology). Naehfaden in schwarz (Nr. 1 905 499), Farb-Nr. 0020. Steppzwirn in schwarz (Nr. 1 963 800), Farb-Nr. 0020. Logo "Lyra" in Stickgarn Gold 1791 (entsprechend Vorlage) mittig auf Vorderseite aller 4 Kopfstuetzen sticken. Kontrastkeder in Leder Merino Feinnarbe platin (Nr. 7 975 330 / Sun Reflective Technology). - Heckzierleiste mit Schriftzug "Steinway and Sons" in chrom dunkel. - 2 Kissen in Ausstattungsfarbe Leder Merino Feinnarbe schwarz (Nr. 7 975 316 / Sun Reflective Technology), bestickt mit Logo "Lyra" in Stickgarn Gold 1791 mittig auf Vorderseite. - Interieurleiste mitLogo "Lyra", Metalleinleger in 3D Gold (HSK Leiste mit Intarsie in silber). - Personalisierte Einstiegleisten Schrift und Linienfarbe in Goldoptik mit Logo "Lyra". - I-Drive Controller taetowiert vorne/hinten mit Logo Lyra in Goldoptik. - Sonnenrollo Heckscheibe mit Logo "Lyra" goldfarbig mittig. - Sonnenrollos seitlich mit Logo "Lyra" goldfarbig. - Fussmatten in Lammfellausfuehrung anthrazit mit Ledereinfassung in schwarz ohne Fußkeile. - Cashmeredecke in schwarz mit Bestickung "Lyra" in Stickgarn Gold 1791. - CD Aufbewahrungstasche in Leder Merino Feinnarbe schwarz (Nr. 7 975 316 / Sun Reflective Technology), mit Bestickung "Lyra" in Stickgarn Gold 1791 (Bestickung durch ZS-E-M, Bereitstellung der CD Tasche durch ED-B-2). |
| Den vita av dom båda alltså. Ska bli intressant att se hur den prissätts om blir inbytt. | |
![]() 2.226 530d G31
Spacco, det var ju där man inte var överens ännu :) |
| Äh de va ju inte en v12 så då får de vara bildskärmar mm de har jag ju förutom guld inläggen då | |
|
Jörgen, grattis till ditt nya fina åk, den ser riktigt fin ut :-). Såg att du nu fått svenska skyltarna också eftersom vi parkerar i samma garage. Ibland står jag bara några meter ifrån din plats med min smutsvita "114" men oftast är det kollegans grå 1-serie som står på just den platsen. I eftermiddags möttes våra bilar utanför garaget och jag vinkade åt dig :-). /Arvid P.S. Om du vill se min bil lite renare så kika på Länk D.S. |
|
![]() 2.226 530d G31
arvidw, Aha.. Kul!!! . Jo, jag tänkte att din bil köper man inte om man inte är BMW Nörd :) Gillar fälgarna på den... så snygga. Ja, jag har funderat för det har stått lite roliga BMW där också, men Novation märken på. Kul vet att det finns fler bil nördar i garaget. Min är i fint skick, men du får spana i min bil på måndag, för i helgen ska den får sig en 10h omgång när det gäller lacken. Den kommer bli bättre än ny. :) |
|
Ni med FXX 750 och kanske andra också men då är det nog andra artnr. Byte ut två slangar i VV oavsett om den är uppdaterad eller inte, artikelnummer 11157646086 och 11157646087. En tusenlapp i material och lika mycket i arbete. Det är såhär att de dubbla turboaggregaten sitter ovantill samt det finns en hel del plast ovanpå. Det blir väldigt varmt, speciellt då man slår av bilen och efter 3-4 år är dessa slangar som fnöske.. Första indikation är att oljeförbrukningen ligger på 1l/3000km eller liknande. Sen börjar det sakta dofta bränd olja då man slår av bilen. 10W/60 olja är med bra i dessa motorer, speciellt om man nyttjar resurserna väl. En förslitningsdel helt enkelt. Mvh Asken |
|
|
Jörgen; låter trevligt med en grundlig rekond. Jag har i alla fall tvättat min i helgen men snart är den väl tyvärr lika skitig igen...:-(. /Arvid |
|
|
Vad tror ni, är det ens någon mening med att åka och titta på denna? Michelle har så dåligt rykte att det bara känns tvivelaktigt alltihopa... Länk |
|
|
Vad tror ni jag kan få för min svensksåld 740d 8600 mil. Jag är jättenöjd med bilen men tyvärr har ingen användning för den. Är företagare och har 3 personbilar och 6 lastbilar , jag menar att jag är ute i trafiken hela dagarna men inte i 740d. Känns lite onödigt att den står stilla hela tiden istället för att göra någon glad... mina andra 2 personbilar är en gammal mersa som används som personal bil och privat och en skoda octavia som tjänstebil, jag tror det räcker; ) Reg nr kzk584 Mvh Dennis |
|
|
@Damodred Om du frågar mig ser bilen för jävlig ut. Köp en original istället. |
|
![]() 2.226 530d G31
Jag håller med Sim, inte min smak. Sedan är det väl så att även den bilfirman skulle kunna ha en bra bil. Även om man uppvisat mycket tvärtom tidigare. |
|
@ Damodred. Jag har kikat på den i verkligheten då jag var ute hos dom för ett tag sedan i rent studiesyfte. Den ser inte snyggare IRL om man säger så... Men det är ju en smaksak vilket man gillar så den biten är inte så viktig, vad jag tycker. Sen är jag mycket tveksam till att det är en ÄKTA Alpina!!! Bl a har den inte de karaktäristiska blåa mätartavlorna och inte heller Alpinas blå/gröna detaljer i säten och ratt. Möjligen att spoliern fram och bak kan vara äkta Alpina men är tveksam. Med tanke på att dom hade en massa bilar i två plan där många var riktiga ras men många var riktigt exklusiva bilar så undrar man hur det går till med tanke på deras minst sagt tveksamma rykte. Det kostar på att ha en sån stor anläggning så omsättning måste dom ju ha. Och alla bilar var tveksamma skulle dom väl inte finnas kvar? Jag skulle dock vara ytterst noga med kontroller av en bil hos dom om jag var riktigt intresserad. Granska serviceboken noga! Ring upp sagda servicetställen och kolla att bilen faktiskt varit där. Ta med bilen till BMW för kontroll Ringa tidigare ägare Om det finns minsta lilla frågetecken så skynda vidare. Vi var som sagt var där och kollade i studiesyfte och när vi frågade om det var möjligt med en provkörning så var svaret att det fick man göra när alla papper var skrivna. En gigantisk ringklocka i mina öron i vart fall. Bilen vi kikade på (AUDI RS4) hade året-runt-däck om som förklaring på varför så var svaret från säljaren att många köpare av dyra bilar gör så för att det blir enklare och bättre i längden samt att året-runt-däck är bättre under alla säsonger. Så för egen del går den gode Michell och hans Company fetbort!!! Men som sagt, dom kan rimligtvis inte bara ha citroner. Niklas Fransosen |
|
![]() 2.226 530d G31
Ang Alpina, så har man väl köpt front och baklucka spoiler och eftermonterat det. |
|
Alpina har aldrig byggt någon diesel 7a. Bilen ser hemsk ut och vore inte intressant för mig ens för hälften av begärt pris. Man får en bättre utrustad 740d från tysk BMWhandlare för en lägre summa och som inte är märkligt stylad eller säljs från en handlare med dåligt renomé. Handlaren spelar en mycket stor roll för att en affär ska bli bra. Angående Steinway & Sons så byggdes det 42st 760LI med det "paketet" modellkod KA383, 32st i W20 Pianoschwarz och 10st i W21 Pianoweiss. Färgerna verkar vara lackade/arbetade likadant/liknande som Pure Metal Silber. Med mycket handarbete mellan lack och klarlack. Enligt utrustningslistan till 760bilarna byggdes det 125st Steinway & Sons, sitter plakett XXX/125 "- Kennzeichnung am Dachhimmel, Plakette XXX/125." Tack Jörgen för listorna till 760bilarna! Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.