AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.170

Missljud e39 540 -99 (m62b44 vanos)

Sida 2 av 2
Vill lyfta denna tråden då jag misstänker skarpt att det numera är jag som är ägare till denna bil, tickandet som pratas om kunde jag tåla även om jag kan hålla med om att det är störigt! men efter ett tag började bilen gå illa vid pådrag, effekt kom liksom inte som den borde tänkte först kamaxelgivaren va trasig då den gav felkod på detta!

köpte en ny på bmw och när jag skulle starta bilen för att köra ner och byta den så hörde jag nu ett enormt tickandet utav dess like! den tickar högt utav helvete och bilen gick som en påse nötter den kilometern jag hade till garaget.

vad jag har förstått så brukar det inte va vanosen som går sönder på just de här motorerna? jag har en likadan motor liggandes med dålig toppacking så funderade på att bara byta hela vanosen med denna.

vad tror ni? har inte hittat nåt ställe man kan köpa ett reprationskit å de skulle förmodligen inte vara värt det heller då det skulle va billigare att leta upp en annan motor isf.
in
122
insomnia715
BMW e61 Touring
Beisan systems i USA säljer nya tätningar till vanos.
Kostade 60$ har jag för mig till båda vanosarna.
Har även en mkt utförlig guide online med steg för steg och massor med bilder på hur man skall göra.
Inget svårt jobb tar bara lite tid.
Har själv gjort det på en av mina gamla 540 som hade lite mkt diesel knack för min smak.
Blev mkt tyst, mer kraft i maskin och drog mindre soppa dessutom.
Har press verktyget kvar för att sätta ihop Vanos enheterna och övriga verktyg för att byta tätningarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.