AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.554

1M Coupe pris

Sida 1 av 2
Hej på er alla lyckliga BMW-ägare.
Jag har möjlighet att köpa loss en vit 1M Coupe från min arbetsgivare. Undrar vad som är ett rimligt pris?

Bilen i fråga har gått som pendlarbil och har gått dryga 12000 mil. Den är i väldigt fint skick och är såklart servad hos BMW. Det finns en uppsättning fina vinterhjul till den också. Ingen Nav.

Vad tror ni?

Årsmodell framgår ej men tänker att det är en -12a?

Priset bör väl kanske ligga runt 275 tkr plus minus 5% beroende på spec.

/Anders
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Skulle säga 260 till 280 tkr, de vart en riktig långmilare !
Tack för svar. Den är ganska precis tre år gammal. Någon som vet vilka servicear som ligger nära i tiden. Typ stor service, vad den innebär och kostar?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om du eller din arbetsgivare har en god relation till där de köper bilar kan de göra ett utlåtande skriftligt på bilen. Detta kan ligga till grund för utköp på rimlig grund och marknadsvärde får inte heller skilja för mycket från det belopp du köper för annars kan och kommer skattemyndigheten ha åsikter om detta tyvärr. Värderingsintyg krävs för bokföring och revisorer många gånger om det inte rör sig om ett rätt och slätt inbyte hos firma.

Om sommardäcken är dåliga kan du räkna bort 6-10 kkr för nya. Stor service kan vara 5-10kkr beroende på om tändstift ska bytas, Ju mer kostnader som står på pappret ovan desto billigare osv.. det är när man läser av nyckeln hos BMW-verkstaden man ser exakt som vad som skall göras och vid vilka mil.

Får du köpa för kring 240 kkr så är det nog förmånligt men då med ev kostnader beräknat. Utpris om du ska försälja eller de ska sälja så är en annan ting och då är nog priser ovan rimligt.

Betänkas ska att du får inga garantier även om det är en solid bil. Generllt står denna modell sig värdet väldigt väl och price vs performande så är den underbar. har för mig jag sett en 10.000milare för ett rätt bra tag annonserad kring 325kkr men den hade navi och skinn mm.

Det enda att kolla är väl så det inte behövs ny koppling, det är väl det som kan kosta något gissar jag.

Mvh
Asken
Ok tack Asken.
Nu är det så att det är leasingbolaget sköter försäljningen. Den ligger ute på någon slags sluten auktion där bilfirmor får lägga slutna bud. Jag får köpa bilen till högsta budet i budgivningen. Hoppas att firmorna är skeptiska och inte vill ha bilen i hallen ända tills i vår. 😄

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ingår som standard med Skinninredning på 1M :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Se till att arbetsgivaren åtgärdar så mycket som går om något inte är 100, ny ruta ger nybilskänsla t ex. De kan nämligen dra av både kostnad och moms annars tuta och kör!

Det är en makalöst rolig tingest minst sagt.

Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Skorpionen: Aha, noterade en med Alcantara på mobile som gått liknande sträcka men priset vaar 35k Euro, dock vet man nada om historiken.

Mvh
Asken
Tack för svar. Återkommer med vad priset blev. Ska få reda på det imorgon. Spännande.

Ta
12
Tallen
Bmw 320 dA Touring 2011
Du bör nog fråga din arbetsgivare om skicket på denna bil, har den gått 13600 så är slitaget ej normalt.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Tallen.. 13600 mil? Drygt 12000 vart de väl!

13600 så är inte slitaget normalt?? En pendlarbil kan gå långt , men lugna mil och kanske välservad!
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Han bör ha koll på slitaget på bilen då han rimligen ser den någorlunda ofta.
Ta
12
Tallen
Bmw 320 dA Touring 2011
Jag tittar själv på en likadan och även den bilen är på någon typ av sluten auktion, lustigt att de nästan är identiska ? Den är i vart fall en hel del att göra på.
Tallen, enligt uppgift så är det dryga 12000. Eller vet du kanske något mer om bilen som inte jag vet? Den är servad som den ska på M-verkstad. Förmodligen har de flesta av de 12000 milen varit lugna och jämna. Men det känns ju lite mycke. Har själv nästan uteslutande kört mina bilar 0- ca 6000 mil sedan bytt. Därav min undran över priset. Man kanske vill sälja den någon gång i framtiden.

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ronald... de handlar om (2) olika bilar! Alltså 2 olika förutsättningar!

Trebor5.... vet du om det är en o samma människa som kört bilen?

Alltid bättre om den inte vandrat runt bland de anställda! Vet av erfarenhet!

MvH
Japp, samma förare hela tiden.

Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Trebor5

Hur gick det med bilen . blev det affär
Blev det bra pris på den ?
Hämtade bilen igår 😄😄😄😄
Bra pris.

Några överraskningar:

+
Navigation Professional
BT Professional
Internet
Media for smartphone
HK Surround Sound

-
Slitna däck
Märken i fälgarna
En del stenskott i lacken

Men herrejösses vilken bil!

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
:))

Du har ett pm.

Mvh
Asken
Hämtade bilen igår 😄😄😄😄
Bra pris.

Några överraskningar:

+
Navigation Professional
BT Professional
Internet
Media for smartphone
HK Surround Sound

-
Slitna däck
Märken i fälgarna
En del stenskott i lacken

Men herrejösses vilken bil!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.