AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
20.651

Meddelande 'ökad batteriurladdning vid stillastående. F10 2010

Sida 2 av 2
ja
67
jartsu05
520 D 2010
Njaa har koll på varenda en. Gäller att ha rätt utrustning, rätt färg på bilen, rätt färg på inredning.
samt antal mil..
Skicket!

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om priset är ok och du är nöjd i övrigt, boka en tid på BMW och låt dom fixa det. 5kkr senare så är det ur världen och låt det ingå i bilköpets totalkostnader.

Mvh
Asken
ja
67
jartsu05
520 D 2010
Det blev inget köp. Säljaren avfärdade batterit som rätt medicin. Priset gick ej heller ned.
Nåja detta är historia nu. Ps vart en 525d ej 520d som jag angivit.

I dag däremot skall en 520d 2011 beskådas. En ägare. Svensksåld.

E39 02;an stockholm open edition, är idag pånen bildemontering. Inbrott, samt strålkastarna.
inlösen !, Sorgearbetet fortskrider långsamt

_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Min bil som diskuterats här, bilens fel var TCU modul som var vattenskadad.. enda sättet att hitta detta var genom att plocka säkringar och sedan med amperemätare mellan batteri och minuspol se när strömåtgången gick ned. Det gavs ingen felkod på TCU'n
Sen är ju frågan varför det kommit vatten på den, skulle kunna vara att det läckt från takluckan ?
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
TCU står för telematic control unit och sitter på vänstersidan i bagaget
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jag lånar tråden då jag har samma fel, eller meddelande rättare sagt.

Pancho, när du fick meddelandet om urladdning, vet du om några funktioner stängdes av eller inte? För att jag får exakt samma meddelande men min dieselvärmare har då inte stängts av. Dessutom, när jag körde hem 4 mil och mätte spänningen så var den 12,61V.
Det verkar som om jag måste ta det med BMW medans bilen har garantin kvar.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag märkte endast en funktion som stängdes ner, på min som har eljusterbar ratt så gick inte ratten till sitt sparade läge när jag startade bilen... men det var säkerligen andra saker som stängdes av också.

Ta det med BMW du, de kommer eventuellt behöva göra som jag fick göra; dra ur alla säkringar och se vilken säkring som gör att bilen hindras gå i sleep mode... tar lite tid ...
mo
85
mobe
BMW 520dAT -19
Har också fått detta meddelande några gånger på min, det verkar som om när jag inte lägger i handbromsen får jag inte meddelandet. Men ibland den kan stå 2 dagar med handbroms i utan att det kommer upp.

Aragon5 lämnade du in bilen på felsökning om ja hittade dom något?
Jag har problem med detta på min F34a.

Har bytt Batteri, IBS, en sensor till access comfort systemet, uppdaterat mjukvaran. Har fortfarande garanti på bilen och ligger på säljaren.

Tappar inga funktioner i bilen vad jag känner till. Sist den var inne så gjordes något med programvaran så den funkade fint flera dagar. Igårkväll kopplade jag in CTEKen på den och den larmade 0.5 sekunder imorse (-10 grader). Nu ska jag låta den stå kommande natt utan värmare och laddare och se om det kommer igen.

BMW har haft experthjälp på bilen, inga komponenter ska bytas säger Tyskland. Dock ser de att bilen vaknar ibland och ligger inte i Sleepmode som den ska.

Kommer detta igen ska jag försöka reklamera bilen, men det tar emot då den har helt rätt utrustning etc.

Läste en annan tråd att någon fick detta larm efter de kört CTEK under natten.

Något som har tips på vad jag kan göra? Viloströmmen påverkas inte enligt verkstaden. Ska man bara leva med detta och hoppas att sommarmånaderna inte larmar eller vad säger ni?
328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Har haft det här problemet på min bil.
Har DEFA motorvärmare med GPS osv inkopplad. Fick detta bortkopplat och då försvann problemet. Tydligen är det så att bilen inte går ner ordentligt i sleepmode om det förbrukas för mycket ström. Lösningen för mig var att koppla DEFA "direkt" på batteriet så att bilen inte vet om att det är installerat. Den installation som min BMW verkstad gjorde ursprungligen var tydligen så att även strömförbrukningen från DEFA mättes vilket gjorde att jag hamnade på fel sida om gränsen.
Efter omkopplingen har mina problem försvunnit helt och hållet.
Så har du någon extra utrustning inmonterad så kan du börja med att koppla bort den och se vad som händer.
Är det så att du tog ut en mycket välutrustad bil så hamnar du troligen mycket nära gränsen och då behövs det inte mycket till för att hamna på fel sida.
Tack för svar!

Ja, den är rejält utrustad med elektronik, CA, Stora NAV, rattvärme mm mm. Fick motorvärmare installerad, men blockvärmare, så den borde väl inte ha med elektroniken att göra antar jag?

Läst lite på Bimmerforum, verkar som att just CA ställer till det ofta, bilen går inte ner i sleep helt och hållet. Men BMW säger att de skulle sett detta isf.

Otroligt irriterande, men tydligen väldigt väldigt vanligt när man googlar på det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.