AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
13.120

Saknar viktig utrustning

Sida 2 av 2
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
En irriterande detalj är att inte auto-start-stop-funktionen kopplas bort då man aktiverar PDC:n. Trycker jag på knappen så tänker jag hålla på att parkera, inte att jag har stannat för rött ljus el.dyl.

/Näckrosen

I rather go ponding
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
M34ever, det du har tagit bild på där är kategorier, sen kan du gå in på varje och kryssa i typer av POIs under varje. Jag har engelska inställt, men under "Car" på min finns "Petrol stations" och kryssar jag i den så kommer de upp på kartan. Brukar dock oftast använda mig av POI-valet på menyn till vänster om kartan, sedan bensinstationer och välja "along the route" om jag behöver nya stationer.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Tycker jag har testad allt båda valda samt alla?

Länk

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ja, "Alla" borde onekligen göra susen.. Kan inte säga vad som är problemet då, jag var nere i bilen och testade precis detta nu för att kolla så jag inte är någon annanstans, men vi är i samma meny och pillar. Tog ett par kort som jag kan ladda upp, men det borde inte ge så mycket mer..
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Slänger in albumet här ändå. Länk

Ser att trots att jag valt BMW service så visas inte den lokala verkstaden på kartan så något lurt är det..

Edit: Första bilden har egentligen inte med detta att göra, tänkte fel när jag gick runt i menyerna och den råkade hamna i albumet...

Edit2: Ok... Var nere och tittade lite mer noggrannt i bilen och det verkar som att den döljer POIs när det blir för många, därav plus-tecknet på min bild. Om man zoomar in så ser man även andra, till exempel BMW service.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Okay jag hittade "fordon" mm. men jag tycker fortfarande inte att något syns på själva kartan fast jag scrollar? Tidigare har jag bara fått fram BMW service ställen när jag sökt dock inte på kartan då heller vad jag har tänkt på?
Länk

Inte direkt logisk iaf? jag har inget + på min iaf???

Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
För att återgå till den ursprungliga ämnet. Bilen i fråga har försvunnit från blocket nu. Men för övrigt så verkar 4-seriebilarna ligga till sig på blocket rätt väl. Jag menar, säljs de inte? isf varför?
Är modellen ointressant för gemene man?
Priset för högt mot vad man får?
Fel årstid?
Fel regering? Med det menar jag att alla kommer få det sämre ställt så småningom.

jag förstår själv inte riktigt vad det beror på. Jag bara lägger märke till att det inte händer mycket då jag ligger och spanar på en bra 4-serie i stort sett varje dag.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
I min omgivning är det absolut dominerande bilvalet en kombi i mellanklass storlek. På den grupp där jag arbetar har samtliga beställt minst en Golf sportscombi var! Många andra åker Passat, V70, diverse skodor och någon gammal Saab. En god vän har en E92 men det är också undantaget. Snacket kring fikabordet handlar aldrig om körglädje, design, vägegenskaper, prestanda utan nästa uteslutande om förbrukning, milkostnad och utrymmen och det är män som är typiskt 35+-10 år.

Fyrserien är fin men en coupe har ett begränsat användningsområde i ett samhälle som verkar fokusera allt mer på förnuftiga val. Sen tycker åtminstone jag att 450-500 tkr för en bil är mycket pengar. Sen verkar nya politiska styret inte föra med sig att folk ökar sina utgifter pga osäkerhet.
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
När det gäller coupémodeller är det väl så att cabversionerns historiskt sett och säkert även nu, sålt bäst och varit klart attraktivast beg? 3/4 serie coupe känns för mig som att det alltid varit en lite udda fågel. Rätt snygg med opraktiskt och där cab av samma modell alltid känts klart attraktivare. Eller har jag fel?
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Ang. Pdc fram så är det för mig ett självklart tillval på en bil av denna kaliber. Jag skulle aldrig speca en bil utan pdc både fram och bak. Men smaken är ju olika och ligger man på en tight tjänstebilsbudget så får man kanske prioritera annorlunda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.