|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Är det någon/några som har erfarenhet av proscott i ulricehamn? Tydligen så använder dom sig av samma mjukvara som powerchip.nu och powerschip.se. En Google sökning resulterade i en salig blandade känslor, allra mest om powerchip. Någon med diesel bil som har erfarenhet? | |
|
Hej, nu vet jag inte om det är relevant men BMW har kit för 2 litersdieseln som även innebär att maskinskadeförsäkringens garantier gäller. bmw.se finns lite info. Finns säkert proffs som kan betydligt mer. Mvh Asken |
|
| Men du, varför i hela friden skrev du det där? Hade ju inget med topic att göra!! | |
|
hej hör av dig på christer@vtech.se så ska jag hjälpa dig Christer Vtech Tuning Göteborg 0732-681144 |
|
| Att era inlägg får vara kvar är för mig en gåta. Har lite svårt att tänka mig att du ska hjälpa mig med proscott Christer. jag får väll anta att ingen har någon erfarenhet av just Proscott i detta forum. | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Nu tror inte jag att fler vågar svara i denna tråden. Asken och Christer skriver för att ge dig råd, tagga ner. |
| Ja, att Vtech tar varje chans att få göra sig hörda på detta forum det har jag förstått. Att skriva i en tråd som inte har ett skvatt att göra om Vtech är bara dåligt! Klart man blir irriterad när någon skriv helt offtopic. Tråden handlar varken om Vtech eller BMWs egna kit! Det finns redan 100 trådar om just dessa. Min tråd start handlade om Proscott tuning och ett ev. Samarbete med powerschip. deras inlägg är anmälda och hoppas moderatorn gör som en moderator ska göra och ta bort deras inlägg. | |
| Det stora firmorna som har "chippat/mappat" fler bilar brukar vara bättre. Powerschip.se hade jag på min gamla Saab och var inte nöjd. Har ingen aning om hur dom är diesel, men min saab spikade flera gånger och det tyckte dom var normalt. (Har testat v-tech och var nöjd, men det finns säkert fler som är bra) ESS är ett annat beprövat kort. | |
|
Med risk för att bli helt off topic.. Gillar du inte svaren så anmäl inläggen som SPAM. Personligen tror jag inte admin tar bort dem iallafall, eftersom vtech betalat pengar för att få vara sponsor, men prova. Avseende just chip/map på 320d motorn så har jag fått min fixad på en konkurrent till Powerchip och är mycket nöjd. Kostade under 5k sek och hittils är allt kanon. Gick från 177/350 till 215/420 (eller... så säger firman iallafall). Vad jag kunnat läsa mig till så är 184 hästarn och 177 hästarn samma motor sånär som på detaljer. Jag läste på en hel del innan jag valde leverantör och valde bort just powerchip med tanke på det jag läste på en mängd forum av olika slag. För mig så fick det bli en frma som jag fick rekommendation til av en polare som gjort ett antal bilar där med stort nöje. //Anders |
|
|
Trådskaparens respons passar på den här listan: ------- //Lövet |
|
| Oj då!! Snacka om aggressiv trådskapare. Stackaren kan ju inte må så bra.. | |
| Även BSR har chip. | |
|
Jag kan väl hålla med Ganescha att vi kanske inte alltid håller oss till topic. Men att det blir så beror ju på att alla vill göra sin röst hörd och hjälpa till. Ett forum är ju till för att hjälpa varandra och visst blir det en hel del off topic men det är ju det som gör det extra roligt att vara delaktig. Jag kommer att fortsätta tillföra något ibland även om det skulle vara lite vid sidan om, jag tror nämligen att min kunskap och erfarenhet kan göra skillnad för den som har en undran. Nu fick vi ännu ett inlägg som var off topic men jag tyckte stämningen var trist så skrev av mig lite.... Alla vill vi ha kul och köra BMW! |
|
|
mduck, nu var du off-topic ajabaja. Vi måste alla lyssna på all Mighty Ganescha och hoppa när han hen ber oss hoppa. |
|
|
Länk |
|
| Kul att vi har elefanter som är intresserade av BMW:s och trim. | |
|
Jag tycker nog att Ganescha är spot on i sin kritik, det är ju inte bara det att tråden har gått helt off topic (och jag forsätter) utan man får väl se till hur den har gjort det. Dom två första svaren behandlar ju helt andra firmor än dom som trådskaparen ber om och det ena får nog anses vara rent spam. Att trådar byter topic är ju inget ovanligt men det brukar kanske ske lite mer gradvis. Ska vi dessutom börja diskutera varandras nick är vi nog ute på väldigt hal is. |
|
|
Jag tror att det är ganska vanligt att någon startar en tråd angående en viss produkt de har hört talas om. För att sedan, efter att ha lyssnat på andras erfarenheter, komma fram till att det finns andra produkter i samma kategori som är värda att titta närmare på innan man bestämmer sig för vad som passar en själv bäst. Ibland är man däremot kanske inte alls intresserad av andra produkter, utan enbart vill hålla sig till det man specifikt frågade om. Då är det ju inte svårare än att man talar om det på ett vänligt sätt. Man kan tex nämna det redan i rubriken eller i något av de första inläggen. Men att direkt bli aggressiv och göra anmälningar till höger och vänster är kanske inte det bästa sättet för en nybörjare på forumet att få hjälp i framtiden.. Eller? |
|
| Jag håller i princip med dig Simon76 men den här tråden är ju inte den enda där vtech har lite "tvivelaktiga" inlägg. Ganescha är nog inte den enda som tröttnat på det. | |
|
Du kan ha en poäng Silver307, får erkänna att jag inte har följt alla trådarna här så noga på sistone. |
|
|
Precis, tack. Ja, möjligt att jag "brusade upp" lite i onödan. Men faktum kvarstår att inläggen va onödiga och handlade inte alls om min ställda fråga. Har man dessutom klickat i att få mail vid svar i tråden så blir det ännu mer irriterande när svaren innehåll samma återkommande information som finns i 100 andra trådar. Och sen så tycker jag moderatorerna som verkar obefintliga i detta forum faktiskt kan lämna över till någon som faktiskt bryr sig om att hålla forumet snyggt och prydligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.