AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.309

Test av begagnad M5 E60

Sida 2 av 2
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Det här testet i tidningen EVO från 2007 är rätt intressant, M5 E60 kvalar inte in på top 5 av greatest M car ever medan E39:an slutar på tredje plats (M3 E30 Sport EVO 1:a, M3 CSL 2:a) Länk

"Ride quality is impressive too, but crucially you never feel connected with the car and road as you do in other M-cars".

Har bara provkört M5 E60 en kort stund och inte överdrivet aktivt, enda jag reagerade på var väl en nästan överdrivet lätt styrning. Enda dealbreakern för mig är att jag vill ha manuell låda så det får väl bli USA-import isf :) Sättet som SMG3 smäller i växlarna är dock jäkligt ballt. Känner mig mer hemma i en E39 dock men den hade gärna fått ha E60:ns prestanda.
@Turbovin

Det jag säger, enda som M5 E60 har bättre är motorn, resten då?

Själen är helt borta då E60 blev digitaliserad och designen bland det fulaste som tagits fram och nu är jag ärlig, no offence taken :-)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ful? Jag njuter varenda gång jag ser bilen och då har jag inte ens en M5: Länk
Länk

-------
//Lövet
Jag har ingen M5 men E60 slår E39ans gubbiga design enligt mig.
Lasse Karlsson
I denna diskussion är väl uttrycket "smaken är som baken, dvs delad" väldigt passande!

Själv tycker jag att E39:an är designmässigt jättesnygg, men det är E60:in också i mina ögon, och då jag tycker E60:in är "fetare" går den steget före! men sen tycker jag nya F10 kanske kommer ytterligare något före, den är riktigt "mumsmums" i mina ögon! och man hoppas att de faller snabbt i pris, så man kan byta upp sig! så fort som möjligt.

Sammanfattningsvis tycker jag dock att alla M5 generationer är otroligt fina bilar, "snygghetsmässigt" är det små skillnader, enligt mig!

HA DET!

modolasse
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Invändigt är väl e60 generellt inte jättesnygg med all plast osv, likaså är exteriören i mina ögon väldigt gubbig och det var väl Chris Bangle som var daddy till en hel del annorlunda designlösningar vid den tidunkten...MEN jag kan ändå inte låta bli att tycka att just M5 V10 speciellt som touring har nåt speciellt och det skulle inte förvåna mig om även jag lägger vantarna på en om rätt bil dyker upp:-) De låter så jävla nice!!
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
En M5 E60 med Hartge 21" är vrålsnygg, men det är en lagom låg M5 E39 med Style 95:or också :)
Det är ju gammalt möter nytt. E39 var riktigt snygg när det begav sig och personligen tyckte jag E60 var ful som stryk när den kom. Nu har jag bytt upp mig och tyckte den månaden jag hade bägge att E39 kändes väldigt gammal helt plötsligt. E60 är ju modernare på alla sätt och viss. Spelar sådant ingen roll så är det en annan sak men annars är det ju ingen tvekan att E60 tillhör detta decenniet och E39 definitivt 90-talet.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att köra en E30 M3 då den är så gammal och interiören får en att kräkas medans många kissar på sig av bara tanken. Denna tråden spårar väldigt snart ur helt då ingen övertygas att ändra inställning och många tycker olika.

Däremot så är vi BMW vänner allihopa och borde känna gemenskapen och inte hoppa på varandra här!
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Ni måste väl förstå att det är en smaksak. Alla gillar olika. Man kan säga JAG tycker att e60 är finast, men någon annan tycker e39 är finast. Ingen har fel då det inte är fakta utan bara vad man själv tycker.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Kör själv E39 M5 -01 och jag tycker E60 M5 ser ut och låter som ett monster i jämförelse. Kan mycket väl att tänka mig att byta upp mig om ett par år, har dock inte provkört någon så kan inte uttala mig om körkänslan i E60.

Men visst är man nöjd med sin E39!
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
I think my E61 M5 is the best looking car I have owned...! :-) Its definitely the best sounding and fastest I have owned.

I thnk the E46 has stood the test of time much better in the looks department than the E39.

Verkar vara svårt att hitta en fin, la ut en köpesannons så får vi se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.