|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, vad är ett extremt lågt miltal värt? Tänker på denna bil och undrar om den är nåt att köpa och i så fall till vilket pris? Länk Eller blir det en massa krångel som är åldersrelaterat trots det låga miltalet? | |
|
Jag ser ett sådant miltal nästan enbart som en nackdel. I värsta fall har bilen enbart använts till att köra 1km i taget och aldrig blivit varm. På en samlarbilar är det en annan sak men det här är nåt annat. Dessutom är bilen brutalt tråkigt specad, en riktig snikis. Du kommer ha tråkigt varje gång du kör. Köp en välskött bil med normal miltal istället. Min egen har gått 12k mil och jag utmanar dig att försöka hitta något slitage på den*. BMW håller fantastisk kvalitet om de sköts ordentligt och körs med lite förstånd. *Okay då, det finns 1 repa tjock som ett hårstrå 3cm långt på ena stötfångaren ------- //Lövet |
|
|
Du kan få en -09 med 8500 mil och M-sportpaket för ungefär samma pengar. Jag skulle lätt tagit den istället för en lågmilad tomhylsa. Som ni är inne på är en hel del slitage kopplat till ålder och inte bara mil. Vissa saker slits också av att aldrig användas... __________ Mvh Grelle |
|
|
Håller nog med om att den är lite väl snålt specad för att vara en 325:a! Bilpriser.se anger ca 113 -123 tusen från privatperson och ca 10 tusen till från handlare....och deras priser brukar ligga relativt rätt i de flesta fall. Länk Så säljaren har nog lite väl optimistisk prisbild i åtanke! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Köp denna och spara 45.000kr Det är fortfarande en lågmilare i min mening: Länk Dessutom rätt strålkastare på den ------- //Lövet |
|
|
Svensksåld är ett plus(subjektivt, försäkringspremieskillnader mm mm samt skillnad är på import om en privatperson tagit in den för eget längre bruk eller om det är import för att tjäna pengar i mer eller mindre organiserad form) och det man bör tänka på vid de milen är att olja och byte av denna(tids och km-baserat numera) samt att däcken kan ha torkat ihop och bör bytas av ålderskäl. Ska du köra kort sträcka själv så kommer den om x antal år vara en rikigt ovanlig lågmilare och då kan ett pris i relation till allt nämnt i tråden var adekvat. Fin motor och gångkultur. Mvh Asken |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Lövet: den du länkar till verkar omlackerad höger bakdörr. Påverkar givetvis inte bilen i övrigt, bara en reflektion. |
|
Ja nåt är omlackerat tydligt tyvärr på den. Men är det inte framdörr+framskärm? Den är mörkare i nyansen. Den bilen kanske inte är det optimala exemplaret utan bara ett exempel på att om man bara höjer miltalet en aning så sjunker priset som en sten. ------- //Lövet |
|
|
Vår 325a är nästan snik utr som den men jag tycker fortfarande den är rolig att köra, Kan sakna xenon-ljus ibland.. |
|
| Den där bilen ramlar ju mellan stolarna totalt! Ingen samlare köper ju ett så pass snikutrustat exemplar, och någon som kör normala sträckor kommer ju snart att sätta mil på den, bara en dålig affär! | |
| Ok, men om man skulle lägga ett bud som var ett bra pris ur köparens synvinkel, vad anser ni att det skulle vara? | |
|
Jag tror tyvärr att du kommer göra en dålig affär oavsett. När du väl börjar använda bilen är det ingen lågmilare längre utan bara dåligt utrustad. ------- //Lövet |
|
|
Som jag ser det kan det vara en bra affär till RÄTT pris om du tänker köra mycket på relativt kort tid - du får en "nästan ny bil" som har tappat väldigt mycket i andrahandsvärde och därefter har bilen gått "normallångt" mht. åldern. Om du är intresserad av bilen skulle jag lagt ett bud runt 100-110.000 kr, men det lär väl inte säljaren acceptera med tanke på begärt pris... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tänk på att bilen skall ha vart servad med oljebyte minst vartannat år även om den gått lite. Är inte däcken bytta så är de oavsett mönsterdjup mer eller mindre värdelösa efter snart 9 år. Tycker likt flera föregående talare att den är snikutrustad, tråkig och för dyr... MVH Christofer |
|
|
En kompis köpte precis en 06:a svensksåld med en ägare och 6000 mil, skinn och lite till samt hos en handlare som är vida känd för helseriösa fina bilar. 125.000kr Bilen på bilden vet man inte om hur lacken är skött, lackskydd eller bara tvättar? Pruta minst 20kkr om inte en bit till. Vill man ha en bil i "nyskick" som prio ett då kanske priset påverkar mindre? Mvh Asken |
|
|
Men alvarligt vem kör 250mil / år på 8 år. Detta är ingen bild man köper för att söndagsåka med och har i garaget under vintern eller när det regnar. Hade det stått 5k mil så hade jag kunnat köpa det. Men jag är skeptisk. |
|
| Självklart kan man köpa en 325 för att "söndagsåka", det är inte alla som kör 2000 mil/året delorian. Nu vet jag såklart inget om just den här bilen men orimligt är det inte. Jag har själv inte lagt mer än ca 400 mil på mätaren på min 325 senaste året eftersom jag i princip inte har behov av bil i vardagen. | |
|
delorian: Killen som äger bilen är 64 år gammal och har ägt den sedan ny. Känns inte riktigt som en typisk mätarskruvakandidat. ------- //Lövet |
|
|
Nyckelavläsning hos BMWhandlaren säger allt, eller en titt i servicebok och ringa verkstaden. Ägaren har säkert sparat varje besiktningsprotokoll. Mätarskruvad, då får man nog göra det själv och göra det uppåt 5000 mil så kanske flera här i tråden finner den attraktiv:) Mvh Asken |
|
| För mig låter det som en väldigt fin bil, 1 ägare och låga mil. Personligen skulle jag lätt ta låga mil och lite utrustning isf motsatsen. Men inget för "Billigast på Blocket"-ligan förstås. | |
|
Säljaren driver en Mekonomenverkstad i närheten av min by, tror absolut att han är seriös, har aldrig hört något annat i alla fall. Det enda jag reagerar på är slitskadan nedanför handbromsen, det blir sådana märken efter att man slår i bygeln till säkerhetsbältet. På min E91 fanns inte ett märke då jag köpte den vid 10K mil, men började så smått komma vid 15K. Kanske helt enkelt en fråga om hur aktsam man är. Värde på de låga milen? Beror väl lite på vad som måste göras, kanske både uppsättningarna däck måste bytas, med mera. Hade ledigt valt en bil som gått lite mer men med mer utrustning, tror den där kommer sjunka som en sten i värde i takt med att man lägger mil till den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.