|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
En kamaxelgivares uppgifter är generellt sett att rapportera kamaxelns position och dess rotationshastighet. |
|
uppdatering..... 2A87 Auslass - Vanos Mechanik 2A99 Kurbelwelle Auslassnockenwelle , Korrelation efter skiftbyte på vanos ventilerna kom detta , ca 30 mil senare. 2A87 Auslass - Vanos Mechanik 2A82 Einlass Vanos 2A98 Kurbelwelle Einlassnockenwelle , Korrelation Står en del annat också under varje , kan försöka länka bilder senare. Min tyska är inte den bästa men kan 98 och 99 vara insug och avgas sida tro? |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Min tyska har i princip rostat fast men följande kan jag tyda Einlass är insug och Auslass är avgas, så 98 bör då vara insug och 99 avgas. Nockenwelle är kamaxel. Kurbelwelle är vevaxel. |
| Gjort en skiftning igen utan att rengöra dom eller nått , får man upp föregående fel denna gång får man testa att köpa en ny och byta. | |
|
Kan som tillägg berätta att vid reparationen som gjordes förra sommaren så byttes sträckare , glidskena men inte kedjan vilket jag tycker är mycket märkligt. Borde inte kedjan bytas villkorslöst vid ett sånt tillfälle? |
|
|
En uppdatering.... Fick verkstaden att öppna ärendet och begära kamkedje byte, vilket jag påpekat borde gjorts redan från början. Det konstiga motorljud som varit ibland när man startat och på slutet vid vissa varv är nu helt borta. Någon mer felkod har (ännu ) inte dykt upp, håller tummarna.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.