|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om du kryper in på passagerarsidan så hittar du det på kardantunneln mellan fotutrymmena. Sitter inklämd där. Lys med en ficklampa så ser du det. Länk |
|
|
Stort tack Lasse-SL500 för din hjälp och stort till andra oxå men ni/vi har inte löst problemet ännu men ni är klart närmare än BMW Smista Alle och jag ska köpa nya grejer och sen får vi se! kommer hålla er informerade /Danne |
|
|
Tjena hej,Hasso! Har gått igenom din mail och andras men du nämnde grundmodulen vad innebär den och vad styr den isåfall?flera saker som navigator innerbelysning Etc. Mvh/Danne |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Centrallås, Larm, Fönster, Torkare, RDC, Strålkasterrengörning,, servotronic,spolarpumpar, mmmm Dvs hjärnan i bilen som tar emot och sänder ut signaler till sina "klienter" ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tjena hej! För kännedom så har jag beställt ett FSU dvs motstånd/kraft kopplat till fläkten och varför gjorde jag det? jo pga era tips och att fläkten har fortsatt gå oftare och oftare efter avstängning av både reglage och tändning! Fortsättning följer och information likaledes! Mvh/Danne |
|
|
Tjena hej igen! Som jag berättade tidigare så är ju min Lenny son duktig på el och han har sett instruktionsfilmen för ett byte av FSU:n och han ser inga problem med att byta det själv! Och jag tror han grejar det utan problem,fortsättning följer även här! Mvh/Danne |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu undrar jag hur det gått för trådskaparen om han fick till sleepmodeläget på 540-00. Det är ju väldigt bra med återkoppling om problemet är löst. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| enligt min pappa, Dan johansson, så har belysningen vid växelspaken slutat lysa och vi har inte gjort någon felsökning, däremot så går fläkten fortfarande rätt ofta fast man har stängt av bilen så vi väntar på den där lilla lådan till fläkten så vi kan byta den. vi ska även byta sleep relät men prio 1 är fläkten. | |
OK. har en 520-02 som jäklas med vilströmsläget kom in helt batteritom fick öppna med nyckel och larmet gick eftersom den var låst med fjärren. Bytte batteri till ett 100Amp mot tidigare 74A som är för klnet kollade laddning som var OK. drar 0,3Amp avstängt lite väl mycket. Den har ingen ratt och sätes styrning så säkring 13-21 finns inte. Hade inte tid att att kolla upp den mera,ett helt tömt batteri kan ställa till det i elektroniken så man kanske får göra en ny batterireset med det nya batteriet ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
En inkopplad IPOD-ADAPTER upphävde vilströmfunktionen. Lossade dosan från kabeln och då fungerande vilströmsfunktionen igen.Så extra inkopplad utrustning bör göras med försiktighet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Efter byte av FSU till en ny så är problemet borta, bilen håller ström och även lampor inne i bilen är släckta. Vi tackar för samarbetet här inne och nu vet resten av forumet att FSU:n kan ställa till problem och laddar ut batteriet. Mvh Lenny |
|
|
Hej Hasso! Hade också problem med belysning till växelspaken i viloläge efter batterietbyte. Bilen tömde batteriet på 2 dygn (100A) Men tipset med batterireset löste problemet. Tack för det! |
|
Kan väl tillägga att den 520-02 jag hade demonterat Ipoden så fungerade vilströmsläget utan anmärkning. Dock lade helljusindikering, blinkerindikering,stolsvärmen, radiofunktioner blev hispiga. Fick montera ut radio/CD och plocka bort hela ipodkablaget som är anslutet med en mellanadapter, i Kbussen som går mellan ljusmodulen via radion upp till instrumentet. Bilen återställd i origianskick och allt frid och fröjd. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.