|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, jag och min sambo funderar på en fabriksny bil då det är något vi inte har haft tidigare. Är väl fortfarande lösa planer men det är ju alltid roligt att spekulera. Bilar vi funderat på än så länge är följande. 125 tre dörrars med M-sport paket och lite utrustning (manuell) hamnar på ca 300k med lite rabatt Nya Cooper S rejält utrustad för ca 250-270 med rabatt. Nya Mx-5an som bör kunna beställas efter nyår, dock två säten... Sambon är väl lite kluven till det. Vad skulle ni köpa? | |
|
Lägg på lite och köp en lätt beggad M135i av någon entusiast. Bland de roligaste av bilar i det segmentet:) Mvh Asken |
|
|
Visst är dom roliga Asken! M135i finns absolut med i bakhuvudet, finns säkert en risk att det slutar med en sådan:P Men är mest inne på en "sprojlans" för stunden:) |
|
|
Kul med nytt! Då föreslår jag Toyota GT86. (Själv hade jag köpt begagnat - inser du vilka kärror som man får loss för 300k idag..?) :) Ex Porsche då.. 4-sitsigt: Länk 2-sitsigt: Länk |
|
|
Provkörde faktiskt en BRZ i somras och visst är det en rolig bil, men jag fick ingen riktig känsla för "Subban" Det finns mycket begagnat för 300k men ville mest kolla av nybilsmarknaden! Snygga Porschar dock!! |
|
| OK, då får du nog bli mera specifik på vilka egenskaper som eftersöks? Kanske räcker med en Peugeot RCZ.. | |
|
Jadu Sani, man går ju fram och tillbaka hela tiden. Men helt klart plus för baksäte och någorlunda vettiga vinteregenskaper samtidigt har jag kört tex mx-5 på vintern utan några större problem. Men vad tusan! Fyll på med läckra körglada vagnar med max 2-3 tusen mil på mätaren så vi får lite att jämföra med. En tusen milad Porsche är ju inte direkt läskig att åka runt i;) |
|
|
En begad Golf R med lite utrustning borde ju vara en ganska vettig bil med många egenskaper. Minus för att det är just en "golf".. Någon som har kört en sådan? |
|
|
Så: Rolig, liten, baksäte, goda vinteregenskaper...och helst ny. Beställ en ny S1, snikutrustad! Länk ....eller ge ett skambud på denna: Länk Golf R lär ju vara ett vettigt alternativ också, med reservation för problemen med DSG-lådan då - av de två vänner jag har med dylika bilar; har båda haft (kostsamma) fel på de där lådorna... |
|
|
Länk Länk Länk |
|
|
Meganen har jag kört på bana. Den är helt hysteriskt rolig. ------- //Lövet |
|
|
Länk |
|
|
MX-5:an tycker jag inte ska brukas under vintern. Den kommer förmodligen att rosta och dom karmlösa rutorna kommer att frysa. Som sommar-/lekbil är den oslagbar. Har en 2006:a i garaget sedan i maj i år. |
|
|
Riktigt roliga förslag! Audi S1 måste jag läsa på mer om! kan ju vara en perfekt busbil att ha till vardags med quattro och allt. Meganens design tycker jag är sådär, men man kanske blir helt såld efter en provtur. Vill minnas att jag läst ett test där dom var lyriska över körglädjen. Sim, Du frestar mig med M135:an där! Den bilen är riktigt snygg:D En annan bil jag funderade på är att en 328 med M-sport paket samt manuell låda borde vara en trevlig bruksbil. Dock är det väl ingen större pulshöjare när man vill köra riktigt aktivt.. Jopp, Klart man kan köra Mx-5 på vintern, man vet precis var man har bilen med det chassit samt styrning som berättar allt. Buskul med diffen i snön! Är man orolig för rost så finns det ju rostskyddsbehandling;) Rutorna hade jag inget större problem med faktiskt. Hade en 07:a 2.0 sport. |
|
|
M135i eller Megane, (Megane kan du få för 160kkr 3år gammal och 3kmil) Länk Länk Länk |
|
|
Man kan köpa en lätt begagnad GT86 eller BRZ, en bil som är sportbil från grunden. Och sen kan man trimma den, det blir ju en ganska fint budget över, möjligheterna är nästan oändliga, typ allt man kan tänka sig finns att köpa... Men det förutsätter man gillar att modda lite. Ett annat lite otippad kanske, men en Fiesta ST tror jag är en riktig rolig bil. Liten är bättre enligt mig och den gör det mesta rätt. Och så har man pengar över till annat rolig... men iofs är en S1 nog bättre vintertid... |
|
| Audi S3 är trevlig oxå! 300 hk och den finns som både sedan/halvkombi om man tittar på senaste modellen..går nog snart att hitta en lätt begagnad för drygt 300 tusen. | |
| en renault clio rs då? | |
|
En Audi S3 vore absolut en kanon bil, särskilt svag för nya sedanen. Men som du säger behöver den sjunka en del i pris för att passa in i vår budget. Ska försöka åka och titta på Audi S1 i veckan och klämma lite. Meganen fick tummen ner av sambon, likaså Impreza WRX Sti. Clio och Fiesta är nog inget för mig:/ Däremot Polo Wrc med Golf R motorn borde vara rätt kul |
|
|
Golf R med Golf R-motorn är också rätt kul ;) Nya Golf R har ju precis kommit men man får gå ganska mycket över 300' för att hitta en begagnad och att köpa en nästan ny av föregående generation för strax under 300' känns inte helt rätt. Bättre då att gå något år tillbaka och hamna på 200'. Lätt begagnad M135 känns annars som ett av de trevligaste alternativen kring 300'. ___ //Ulf |
|
|
Golf R är ju en bra och rolig bil. En Audi TTRS går ju in. Mycket bil för pengarna Länk //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.