|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
PeOR: Kan bara referera till original papperna jag fått från Alpina, och där står det 1490, olastad. /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
V8:an är inte nämvärt tyngre än M3-sexan. |
|
Jonas M3 |
Följande är: B8 är tyngre än en m3, känn på förstärkningarna i dörrarna osv så fattar ni. Den är inte mycket snabbare till 100 men m3or har nada chans uppe i fart. M5 e39 piskar nya m3 e46 med en billängd och ökande till 402 m. 2 vänner har var sin och de körde 4 ggr med samma resultat varje gång. m3an tar starten bra men m5:an seglar om sakta men säkert när den fått fäste. det hade inget med förarna i det här fallet att göra. M-Tritschka |
|
Om man jämför ett antal modeller med rak sexa kontra V8 så får man: Jmf 328/M3 1998: M3 - 1535 kg 328i - 1470 kg Diff: 65 kg 1998: 528i - 1515 kg 540i - 1690 kg Diff: 175 kg 2002: X5 3.0 - 2070 kg X5 4.6 - 2180 kg Diff: 110 kg 2000: 728iA - 1670 kg 740iA - 1800 kg Diff: 130 kg Om man då antar att en B8 inte är lättad i övrigt (eftersom det är en GT) och att M3 3.2 motorn väger 65 kg mer än 2.8 liters motorn borde V8:an väga minst 55 kg mer. Men inte 150 kg mer som jag skrev innan. Tar tillbaka överdriften men hävdar att B8 måste väga mer. |
|
Turbo ace |
Har kört nya m3 och m5 och alpina b8 kan säga så här att b8an e en mer renodlad prestanda bil med mer påtagligt drag som varvar närmare åtta tusen rpm sen slipper man dubbel vanos pisset som pajar hela tiden hittar man en fin b8 blir man inte besviken pluss att man hänger av m bilar med pluss att om man gillar att köra fort så e det här en kanon bil som säkerligen mäter sig med ferrari och porsche på autobahn |
|
Finns ingen normal B8 som varvar närmare 8000 tusen, tvärtom den varvav mindre än M5 och betydligt mindre än M3. |
|
|
Hej, Tjänstevikt på B8 är 1.600 Kg Rödmarkeringen på varvräknaren börjar vid 7.000 varv /B |
|
|
Ooops,sorry fel av mig, rödmarkeringen börjar vid 6.500 rpm (Johann, 8000 tusen... vääldigt mycket övervarv ;) /B |
|
niken |
Detta råkar vara min bil och den som skrivit ned den vet inte vad han pratar om!!! Jag har betalat 198000:- för den och det var ett bra pris men har köpt en Evo VI nu istället så därför säljer jag billigt!! Vad gäller motorns vikt så ska den vara lättare än en M3 enligt fabrikens uppgifter. Dom som snackar skit borde passa sig lite bättre!! Mvh Niklas Johansson Lidköping |
|
(Heh, argt inlägg or what?) /M |
|
| Precis, passa er! :) | |
|
Micke Andersson: Jag har varit och kollat på den alpinan. Den går som en klocka och är mycket fräsh inuti, så jag tror att milen på bilen stämmer. Den har dock några smärre lackskador, men bilen är ju 8 år gammal. Mitt förta intryck när jag öppnade huven var att den var väldigt "smuttsig" i motorrummet. Men i övrigt verkar bilen helt ok och jag är väldigt sugen på den. /Lidberg |
|
|
lidberg: kul att du åkte och tittade på den så man får reflektioner från en som verkligen kört den. Nu blir jag mer och mer sugen själv på en alpina, kanske åker och tittar på den när allt kommer omkring. I alla fall för att själv få känna hur den känns att ratta. |
|
niken |
Har nu även haft den på verkstaden och servat, bytt styrled, samt dragit fast bakvagnen ordentligt pga att den fått en av fästskruvarna att vibrera loss. Så nu känns bilen mycket "tajtare" i drivlinan, finns inte något glapp eller klunk alls och dessutom går växlarna i mycket lättare. En motortvätt ska fixas omgående. MVH Niklas |
Jonas M3 |
hörde av nån som varit o kollat den att miltalet inte stämde alls? stämmer det. är det full dokumentation eller? M-Tritschka |
Pokey |
Helt otroligt vad alla hör rykten hit o dit.. Är man inte intresserad av bilen ifråga behöver man väl inte lägga ner energi på att smutskasta och nervärdera andras bilar eller !? Eller bottnar allt i svensk sosseavundsjuka? /P-O.K |
Jonas M3 |
vem säger att man inte intresserad. är ute efter en b8 just nu som skall vara superfräsch. ringde på denna b8:an redan vid årsskiftet men blev avrådd från en som kollat på den. M-Tritschka |
| dokumentationen verkade stämma bra. Serviceboken verkade vara ok. | |
| Jag funderar starkt på att köpa den, bara man visste att det inte kommer något mera varsel (jobbar på volvo aero). | |
| lidberg-----Visst e det trist att behöva gå och behöva tänka på såna saker som varsel när det finns saker som man skulle vilja köpa och göra......Trist e det...jag vet hur det känns.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.