|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Börjar också fundera över bmw... har haft massa bmws, min nya är dock en bmw e65 745 2002. 15800Mil Fint skick. Fel: Läckande ventiltätningar i motorn (förbränner motorolja) Radio mottagningen försvinner lite när den vill. Momentomvandlaren / converter låser sig inte i lock up, (lådan slirar hela tiden) Dessa felen kan tänkas sig uppkomma på en linglong bil som gått 30.000+ mil förutom ventiltätningarna som borde uppstå vid 40000mil och inte på en premium 7serie bil som gått 15.800mil Bilen har flera fel dock som är acceptabelt för åldern, |
|
|
Hur vet du att det är just ventiltätningarna som läcker? Mer troligt är koksade kolvringar pga. för långa oljebytesintervall (och ja, BMW:s "longlifeintervall" är inte riktigt anpassade för vårt klimat!). Har du bytt olja i automatlådan? Om inte, kan det vara dags - det har fått många automatlådor med en del mil/år på nacken att börja uppföra sig som de skall igen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
hur jag vet att det är ventiltätningar ? Jo jag har själv precis offrat en vecka och bytat dem själv. och automatlådan har ny olja, ska hämta ut min sprillans nya converter idag och montera med ! |
|
| Billiga reparationer hehe | |
|
Lämnade in bilen på Kiaverkstan i stan. Växellådsoljan var tydligen brun som en sörja sa han och att magneterna var fulla med metalldamm. Så det var ju tydligen väldigt bra att byta känns det som. Nu så smyger växlarna in, stor skillnad mot innan :) supernöjd 10liter växelådsolja gick det åt. Växellådsolja Bakaxelolja Bromsvätska 16000mila service Bromsklossar runt om +diverse filter Bilen går som om den vore ny igen. Once diesel always diesel :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.