|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Jason |
Botaniserade lite på mobile.de och hittade ett flertal 330i för omkring 240000. Är detta möjligt? Tycker att här hemma finns knappt en 330 under 300000... |
|
Låter väldigt billigt. Miltal, skick och utrustning? *********************************************************** "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
Jason |
Tycker också det känns billigt. Svart med mkt utr. Klima skinn osv. 4000mil 238700:- Kanske ska man ana ugglr i mossen? |
|
Det låter osannolikt, men varför inte? Bilarna rasar fortare i värde i Tyskland, eftersom statusvärdet faller snabbare där och utbudet är mycket större. Gå in på bmw.de och jämför, bilarna där brukar hålla mycket hög klass. Men en 330 för 240 kkr kan ju också vara krockad, hårt sliten eller illa skött. Den här typen av bilar går långt därnere, eftersom man tar bilen istället för som här flyget när man ska "långt". Avstånden är helt andra än här i Norden. Jag skulle vara väldigt noga med att kolla en sådan bil, men chansen finns att man kan fynda. Och så är ju motorn hur go som helst! Lycka till - berätta om det blir affär. My Bimmer is my mistress |
|
|
Står en på TV4 text för 269´,billigast i sverige.Samma? Henrik |
|
|
Den för 269´verkar väldigt fin. Han har gått ner mkt i pris. Anledningen till att den inte blir såld tror jag är att den har en grön inredning i halvskinn vilket inte ser så roligt ut mot en silverlack. /Per |
|
|
Ligger det många bilar runt 240' är det nog ett normalt pris, om det däremot är en bil som är markant billigare kan man kanske ana ugglor som får kläder!..:-) /Simon |
|
Jason |
Finns en del mellan 235' och 250', varierar väldigt i miltal dock. Vissa har gått en bra bit över 10000. Ngn som kan jämföra 330 och 328? Är skillnaden modellerna emellan värda de extra pengarna som måste ruskas fram? / |
|
Ja, tveklöst. 328 går fort, 330 går lite fortare och där märks det också. 328 är för snäll för min smak. 3,0-motorn är en juvel, i övrigt är skillnaderna inte dramatiska även om det är snyggt med alu-ringar runt mätarna. My Bimmer is my mistress |
|
|
Du 330 jag undrar ang. "Den här typen av bilar går långt därnere, eftersom man tar bilen istället för som här flyget när man ska "långt". Avstånden är helt andra än här i Norden." Vad menar du?? Tyskland är relativt litet jmf med skandinavien, väl utbyggt motorvägsnät,korta avstånd Däremot "lång pendlar" tyskar ofta t.ex. 15 mil/dag eller 40-60 mil veckoppendling Men liksom i Sverige finns det en hel del yrkesgrupper som kör mycket (säljare, servciefolk, osv). Bilarna på vår firma ligger på mellan 6-8000 mil/år å tjänstens vägnar ,så enkel matte ger väl att 10ggr tyskar än svenskar, bör betyda 10ggr fler "roadrunners" därav den stora andelen "långmilare" , sen är det litet med kultur oxå, tyskar åker inte gärna kombi (även om man gör det mer och mer), byter vid ca 8000-10000 mil medan vi här har "standard" på 3 års leasing och Kombi ( Gissa vad gärna Volvo tar tillbaka en leasad 3 år gammal V40 1.8i med 18000 mil på mätaren......) |
|
|
Jag menar ungefär samma detsamma som du, nämligen att i ett land med bra vägnät och "körbara" avstånd är det en större andel av resorna mellan storstäderna som sker med bil. Det kan bli väldigt mycket på kort tid, om man t.ex. driver konsultföretag i Köln och har kunder på olika håll i landet. Tyskland har ett antal ekonomiska/industriella centra mellan vilka man bäst tar sig med bil. Finanssektorn finns i Frankfurt, bioteknik i Bayern, media i Hamburg, bilindustrin på ett antal ställen (ffa München!), förbundsregeringen i Berlin. Etc. I Sverige når man huvudkontoren för en stor del av de stora och medelstora företagen med tunnelbana. Skulle man behöva ge sig ut till Skåne, Göteborg och andra avkrokar flyger man. Och jag gissar att om man bor i Frankfurt och har en trevlig BMW tar man bilen för att shoppa i Paris eller åka skidor i Schweiz. My Bimmer is my mistress |
|
|
Nja det beror ju på "stockholmsyndromet" att alla vill till "fjollträsk" av nån outgrundling anledning..... Men mer och mer fattar folk att Stockholm inte är universums mitt utan lägger HK i Skåne eller Gbg ( Skåne-Hamburg 4 h t.ex.) Hur som du menade vad jag menade , det finns annars många som "vet allt om Tyskland" p.g.a. en shopping tur till Flensburg.... (sanningar som: Ingen vinter i Tyskland,autobahn= fri fart överallt, ALLA håller 250 kmh (Minst) osv..)) Vi i söder tar ju BMWn till alperna ,vem vill tröska till Sälen eller Åre när ställen som Chamonix eller Kitzbühel ligger lika nära.. |
|
| Har en 330i som jag släpper för endast 255.000 som endast har gått 1.600 mil och sv.såld. | |
|
"Skulle man behöva ge sig ut till Skåne, Göteborg och andra avkrokar flyger man." Hehe vet inte om det fanns viss ironi i ditt inlägg, Tretretti, men underligt nog finns det många 08:or som är mer insnöade än de flesta uppe i djupaste Västerbotten.... |
|
|
Wolv, vad menar du med ironi? Klart att jag var lite ironisk. Jag har haft förmånen att bo både på landet och i Stockholm och båda har sin charm. Men ingenting slår solnedgången över Riddarfjärden och innerstan från min balkong. Vackrare blir det inte. :-) My Bimmer is my mistress |
|
| Tretretti: Är du inte du från kallinge från början eller nåt sådant? Blekinges skärgård slår väl högre än innerstaden i sthlm? Ska ner till dina hemtrakter imorgon :) | |
|
Tretretti: Ok :) /wolv - som har utsikt över Blekinges skärgård från jobbet |
|
| Wolv: Var i k-na jobbar du? Åker ner till Ronneby imorgon, tutar om jag möter en m roadster i halkan :)) | |
|
zodiaken: Jag jobbar vid gamla marinmuséet, det ligger bredvid vakten vid marinbasen. Tog Z3:an till jobbet idag, sista gången för denna säsongen :( Men jag bor i Ronneby och imorrn kommer jag att hänga i tvätthallen för en sista noggrann tvätt innan den ska ställas av! Du kör inte GT ner va? |
|
|
Jaha, det är rätt fint runt marinmuséet faktiskt! hehe, får hålla ögonen öppna när jag åker förbi tvätthallarna då :) Nej GTn är avställd sen några veckor :( Jag har halva släkten i Ronneby/k-na så jag får väl anpassa ett besök när ni har träff ngn gång nästa sommar! |
|
|
zodiaken: Det får du absolut göra! :) Jag är ju dock i grund och botten dalmas, så inget går upp mot Dalarna! Sorry att jag bidragit till att denna tråden spårade ur en aning.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.