|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Kom ni någonsin fram till om chassi-inställningar ingick i M-Sport paketet 2011? Lite nyfiken eftersom jag precis köpt en 2011 och i min utrsutningslista står det inte heller något om Dynamic Drive eller Electronic Damper Control... Hälsningar Christian |
|
|
Har läst på engelska och australiensiska forum att DDC (Dynamic Damper Control, 2VF/233) ingick i M paketet till F10/11 2011 men att det blev tillval 2012. I USA verkar det aldrig ha ingått... Ingen som vet hur det var i Sverige? Ringde BMW och de hade ingen aning ;-) Hälsningar Christian |
|
|
Hej, jag tror inte att ni har adaptiva dämpare, detta hade framgått av utrustningslistan, antingen som EDC eller Adaptive M Suspension. Att ni kan justera sportmode i idrive, att gälla antingen chassi eller drivlina eller både och, påverkar i ert fall sannolikt endast styrningen. Bocka ur "chassi", välj sport och märk hur styrningen förblir "lätt". /M Mina bilar: Länk |
|
|
Det konstiga är att dämparna markeras röda i i-drive när man justerar men det kanske bara beror på att det är samma mjukvara oavsett? Hälsningar Christian |
|
|
Jo, sannolikt är det så. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Jag gissar som föregående talare att man har använt en och samma mjukvara och användargränssnitt i alla bilar oavsett om man har DDC, AD eller standardchassi, senare har man troligen ändrat detta då jag inte haft det i mina F11 som alka har varit senare årsmodell än -11. |
|
|
Hej, Jag har precis som föregående talare markerat rött på dämpare i sportläget rent visuellt på skärmen. jag har Eco pro,comfort och sportläge. Min är en 2015 nyss uttagen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.