|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Decisions, decisions...... Vår 320d-11 touring är Alpinvit, det är snyggt med vitt men vi vill gärna byta färg. F31 med sportline är väldigt snygg i Mineralvitt, speciellt med 18" dubbeleker 397. Rattvärme är ingen stor merkostnad så det får det bli. Kurvljus verkar ju toppen, kostar 5700 extra. Vi ligger redan på smärtgräns (frun i alla fall) så får se om det går att få med. Joofa och Verdi: Jag har hört att GT upplevs som mjuk och mer komfortinriktad, därför menar en del att man bör välja adaptivt chasssi på GT. Problemet är att om man som vi väljer XDrive så får man inte sportchassi om man samtidigt väljer M-sport utan man måste välja till adaptivt chassi.. Det blir för mycket pengar för vår del tyvärr.. Så blir det en GT blir det sportline med XDrive och adaptivt chassie. Det är väldigt svårt, man vill gärna att det blir rätt!! |
|
|
Jag skulle valt touringen. Baserat på min nuvarande bil som HAR M-paket så skulle jag inte välja det igen. Det är helt eneklt onödigt för hur jag använder bilen, däremot är ratten riktigt skön. Men lågprofildäck går bort för mig, kör inte bil på bana eller ens sportigt på småvägar, så jag ser inte anledning att ta bort komfort. Samma sak med "Sportauto", även om F30:in jag körde med adaptivt chassie var sjukt trevlig att "testa". Rattpaddlar går bort baserad på körstil för mig. Samma sak med 18" fälgar, men snyggt är det. Kravlista *Adaptiv farthållare (inte vanliga med bromsfunktion) *Automat *Regnsensor *Aktivt ljus som "styr". *sportstolar (bättre för min rygg) Adaptiv farthålare åkte upp på kravlistan efter att ha provat pappsens nya Golf med DSG. SJUKT bra i sthlms trafiken att slippa sitta och gasa och bromsa! Bara koppla på och åka med. Funderar starkt på laneassist också till nästa bil. //Anders |
|
| Ifall du tänkt beställa både panoramotak och hifi så kan det vara värt att kolla på Loungepaketet, kostar 19900 men då får du HK-ljudsystem, panorama, comfortaccess och solskyddsgardiner. | |
|
Utgå från en "Advantage Edition" oavsett vilken modell ni sedan väljer. Den är billigare än grundutförandet trots att den innehåller mer utrustning. Själv valde jag GT förra året. Roligt med en ny modell. Touring har vi haft. Dessutom åker våra grabbar, 13 och 16 år, betydligt bättre i baksätet i GT än vad de gjorde i touringen. Vi har bl a servotronicpå vår GT. Jag har blivit lite skeptisk till den ihop med den elektriska servon. Prova den noga innan om ni tänker välja det. "BMW six appeal" |
|
|
Jaha då har jag provkört 320d GT. Det var inte bra!! För nu vill jag inte ha någon annan bil... Helt underbar tycker jag, så genomtänkt och trevlig... Visst skulle jag vilja ha 330d eller 335d men prisskillnaden är inte rimlig. F34 GT får alla andra modeller att framstå som lite sämre. Den har liksom allt, OK en ren coupé kanske är snyggare på utsidan men långt ifrån lika praktisk.. Det är insidan som räknas brukar man ju säga och när det gäller F34 GT stämmer det till 100%... |
|
|
Kanske ett alternativ till en helt ny 320d GT, men med "rätt" motor och fin spec och nästa ny Länk /Anders |
|
|
Tack för tipset "Med känsla".. Jo 335i GT är en fin bil... Vi vill ha diesel dock samt att den är över vår budget ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.