|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Så sant som det är sagt. Tyvärr vill man ju alltid ha fler, drömgaraget hade krävt en ansenlig yta :-) Klassiker och nya, stora och små, sportigt och terräng... | |
|
Fantastiskt fin bil men lite Bang&Olufsen-tokig som man är så kanske någon nivå upp i stereoväg hade varit passande i en så övrigt fin bil!? Men i alla fall, mitt inlägg grundar sig snarare i en nyfikenhet och därmed fråga. På en av bilderna till länkad bil syns baksätet och där ser det även ut som det finns ett "mitt-bälte". Stämmer det och finns det plats för tre personer i baksätet? (Har haft lite funderingar tillsammans med min fru kring bilar i CLS-klass och hon frågade om det inte fanns andra, snygga, bilar med coupe-känsla fast för fem åkande) Mvh Thomas |
|
Verdi |
Ja, tror den är reggad för fyra passagerare. Dvs tre i baksätet. Sen kanske inte mittplatsen är den mest bekväma men... Novation har även en vit 640i GC som har Bang&Olufsen. Den har även exklusivläder och läderklädd instrumentbräda med kontrastsömmar. :) Länk D v s den är lite lyxigare. Har bara gått 3400 mil och priset är väl rätt rimligt. Problemet är bara att den svarta med M-sport är så mycket snyggare. Kan inte förlika mig med tanken på en vit bil om det inte är en VW Caddy eller dyl. :) Jämfört med CLS så är GC betydligt mer exklusiv tycker jag. CLS ser man ju lite här och där. Men hur ofta ser man en Gran Coupe på stan? Men det beror väl på att CLS är bra mycket billigare. Egentligen tycker jag GC är överprisad å det grövsta men det är så lätt att förlåta det när den är så snygg. :) |
|
Nu måste det vara köpläge hos Novation om de sitter på två GC då det kanske inte är den bil som har högst omsättningshastighet. Verdi, Alla tecknen är där, det är meningen att du ska åka GC ;-) |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Verdi, att du ser CLS jämt är ju för att du bor granne med mig ;) Men nu är den såld, så nu lär du inte se det mer.. |
Verdi |
Haha Jörgen. Grattis. Vad kör du nu? Sugen på en 330d xDrive? :-P En av mina närmaste grannar i samma trappuppgång har en nyare CLS också. Dock inte en shooting brake. Den är rätt snygg men det är ju ingen GC. ;) |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Sorry Verdi, 330d är kul bil, bytlånades med en kompis en helg, men jag är för tjock för de små bilarna, jag måste ha X5,F11,F01 :) Jag är just nu billös, så blir väl låna en imorgon tror jag. |
Verdi |
Äsch. Det vet jag inte om du är. Det ska synas att man lever flott när man är boss. ;-) Låter konstigt när man är bilintresserad men det måste vara skönt att vara billös. Då är ju möjligheterna oändliga. :-) |
Verdi |
Ett år senare. Samma bilmodell är föremål för min längtan. :) Carfax: Länk Annons: Länk! Italienimport med väldigt låga mil. Bara 3,5 månader månader i Italien dock. Klockrent utseende tycker jag. Har den utrustning jag vill ha också. Vad vet panelen om Nice Bilar? Har googlat lite och verkar vara ett gammalt skojarbolag som eventuellt har skärpt till sig på senare år. 100 tusen extra för en svensksåld M-Sport med dubbla antalet mil. Länk! |
|
Hej Har nu kört 640d Gran coupe i två månader utan att se någon annan på vägarna, detta trots ca 1100 mil i Mellansverige, någon som har lust och ork att kolla hur många det finns i Sverige ? kan tillägga att jag är mycket nöjd med bilen som sådan. Större utanpå mindre inuti men i mitt tycke en av de snyggaste Bmw modellerna som finns just nu. Pär |
|
|
Necesse, det var dålig statisk du hade. Själv ser jag dem då och då. 640d verkar vara den mest populära motorn baserat på de bilarna jag ser på gatan. Tror Stephan735 och Masten är de herrarna som brukar sitta på statistik. Du kanske kan powerposta dem och fråga. |
|
| 4-serien är ju ett mästerverk! Vägrar dock liten motor vilket vore tvunget om jag skulle ha råd med den. Får nöja mig med att hysteriskt bevaka F30 marknaden istället. Utbudet är ju dock löjligt dåligt om man vill ha en rak sexa under huven, vilket jag insett att jag vill ha... | |
Verdi |
4-serien? Här snackar vi den riktiga GC:n. ;-) |
|
Åkte Stocholm Norrköping tor idag och såg två Grand coupe. Så de finns på vägarna. Tvådörrascoupe har jag dock inte mött sedan jag köpte min för snart tre veckor sedan! **BMW-ägare i 35 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
Verdi |
Såg en 6-serie Gran Coupe i Svartbäcken idag. Regnummer PSG***. Så jävla läcker. Ångrar lite att jag skaffade XC70:n. Borde köpt en billigare familjekombi och sen bytt bort 330:n mot en GC. Fast det hade kanske varit själviskt? :) Finns några under 500 tkr nu som ser rimliga ut. Vill dock helst ha M-sport och xDrive och då pratar vi andra pengar. Bensin: Länk! Diesel: Länk! |
|
Verdi: Kul med återupplivad tråd! Gillar verkligen både 6serie och 4serie GC. Har provat båda med de flesta motoralternativ. Det som får mig att välja bort F06 är det onödiga vindljudet från speglarna samt en inredning som kunde vara lite exklusivare med tanke på prisnivån. Grand Coupé-konceptet bygger ju på det som bla Jaguar för länge sedan kallade "Sports Saloon" och var rätt ensamma om - lång huv, låg taklinje, 4dr, stor motor, exklusiv inredning mm. BMW släppte tyvärr inte 504an som ju var enligt detta koncept, verkligen läcker med sin V8a, men tydligen för dyr att tillverka. Hoppas BMW tar bort vindljudet och ger större valfrihet på inredningsmaterial, men det kanske är för sent när i5 mfl. rätt snart kommer |
|
|
GC:n är väldigt snygg, men de gjorde enligt min mening en stor miss i att inte göra den mer praktisk; en halvkombilucka hade gjort susen och antagligen flyttat en del köpare från de mer praktiska F11:an och X5:an till en 6GC. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Det är väl 5 GT som ska stå för det praktiska. En praktisk 6 GC hade nog kannibaliserat för mycket på den. Lite av vitsen med bilar som GC ,CLS eller A7 är väl att dom ska vara det dyrare fast egentligen "sämre" alternativet till en vanlig sedan. Jag har själv en CLS och den gör ju faktiskt inget bättre än E-klass förutom att se jävligt bra ut. |
|
|
6-serie köper man för utseendet och om man vill ha ännu bättre utseende tar man vanliga 2-dörrars kupén:) Men det är märkligt att trots att 2-dörrars är längre än 435 så är benutrymmet betydligt sämre i baksätet. Mina barn är vuxna, men ibland vill man använda baksätet och då får man ta till obekväm körställning för att det ska bli plats för knäna för den som sitter bak. Men annars sitter man bra bak när man väl är på plats. Men varje gång jag tittar på den så får jag överseende med det opraktiska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.