|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är så mäkta imponerad av min F11, idag fick jag då chansen att köra henne en sväng igen. Brukar annars gå till dagis och jobbet så blir mest helgkörning. Hade kunnat köra runt i många timmar men fick lomma mig bort till jobbet och nu är bilen på tvätt så det blir lite ny lyster. 7 oktober åker hon in på en liten operation och får powerkit och HP bromsar fram, kan det bli bättre? =) | |
|
:) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| 520 eller m5? :) | |
| Antagligen en 520d eller 530d pga att han skulle montera ppk. Grattis iallfall, vad är det för bromsar? Får man fråga varför du vill uppdatera bromsarna? | |
|
Hej. Borde vara en 530d då det ingår nya bromsbelägg (HP) och bromsskivor fram för det PPK. Har själv redan gjort denna uppgradering. /mården |
|
|
530d xDrive Hur tyckte du uppgraderingen med PPK blev mården? |
|
|
...och här kör man runt med sin gamla skramlande Volvo 850. Drömmer om en ny BMW varje dag :) Grattis till en grym bil. |
|
|
Tack, plötsligt händer det... Naikon .) |
|
|
Hej mduck. Är alltid roligt att köra ensam. Frun har vissa synpunkter ibland:) Brukar gå in på fordonsinfo, sport (någonting) där man ser Nm och effekt. Enligt dessa ger kitet mer än vad BMW har lovat. Visar på nästan 300hk och drygt 600nm som max. Måste säga att bilen faktiskt rör sig rätt bra här:) Tyvärr är bilen inte helt inkörd än, har fortfarande hög bränsleförbrukning. /mården |
|
|
Ok, låter trevligt Min förbrukning börjar falla nu, har kört snart 900mil och byter olja samtidigt. Långfärd med landsväg 25mil 0,54l/mil =) |
|
|
Tror inte jag kan se de inställningarna då jag ej har M-sport (eller?) Har bara en stapel som visar effekt i kW i multidisplay´n |
|
|
Hej mduck Har inte M-sport heller. Tror att det följer med när du väljer sport-automaten. Kände för att prova att ha paddlar och efter att ha använt dom lite så måste jag säga att jag trivs med det. /mården |
|
|
Har sportautomaten men hittar inte inställningar för att se informationen. Det är väl de där runda cirklarna för hk och Nm du menar Testade för en stund sedan när bilen var tillbaks efter tvätt men jag hittar inget i menyerna |
|
|
Det är inte så att den menyn tillkommer när man uppgraderar till M-performance? Eller du hade dem innan uppgradering också? |
|
|
Hej igen mduck. Fick PPK installerad redan innan leverans, så jag har haft den sen start. Jag har dom under fordonsinfo, där väljer jag sportindikeringar så ser jag 2 runda mätare. En med hk ocn en med vridmoment. Hk går till 320 och vridmoment till 640. Så antagligen kommer dom med PPK om du inte redan har dom. /mården |
|
| Hade dessa i min 520 xDrive så de finns där oavsett PPK el M-sport, precis som Mården beskriver under Fordonsinfo. | |
|
Inte i min... Under fordonsinfo finns bara de olika servicegrejerna, kolla olja, däcktryck, Adblue, servicebehov m.m Skumt ;( Bilen får väl en ny uppdatering i samband med verkstadsbesöket och PPK så hoppas att även jag får denna menyn/möjligheten. |
|
|
Får man inte dessa runda mätare för effekt och vridmoment om man har valt navigation proffesional? BMW CS #5139 |
|
|
Har ställt frågan till min verkstad, får se vad de säger Jag har inte Navi pro |
|
|
Hej igen. J.L. tror du har rätt där. Har för mig att jag har läst någonstans antingen i trim-forumet eller om 3-serien att det krävs nav pro för detta. Eller snarare är det väl så att man behöver den större skärmen som följer med nav pro. mduck, du fick väl kampanjpriset hoppas jag? /mården |
|
|
Tror också du har rätt, jag hade navi pro i min. Garanterat anledningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.