AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
30.095

Audis miss, erbjuder ej Quattro till nya A6 4 cyl diesel

Sida 6 av 8
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Vad tjänade du på att uttrycka dig sådär Mr viobebe?

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det fick åtminstone mig att må bättre denna gråa morgon, så: Tack viobebe.
LI
75
LIVINL0UD
BMW 120i M-Sport - 2009
Sneak peak på framtidens Bmw ur filmen Blended! :D

Länk

Jag var bara tvungen ;)
viobebe
Sani: My pleasure..

Jonte: Du kommer att förstå någon vacker dag du med...

Lövet: Jag håller med dig men det är ingen idé att diskutera med vissa..

Det är skillnad mellan bilentusiaster kontra fanatiker...

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Ingen som har tänkt på att 204hk ur 3 liter mot 184hk ur 2 liter innebär mycket mer än 20hk i skillnad?
Jag menar, man brukar normalt sett inte mäta acceleration mellan t.ex. 95-105km/h därför att max effekt på tvåan kanske inträder vid 100km/h.
Moment och effektkurvorna ser ju helt olika ut och Audin SKA utan problem smska en 520d i alla lägen. Det är ju det man känner när man kör, 3-litaren har en bättre körbarhet (bred och flack momentkurva).

"Why float through life when you can drive?"
/Martin
Alla VAG bilar inklusive Audi är bara skit.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Henke Lexus: Vilket nyanserat inlägg =) Särskilt såsom du själv verkar äga en kärra som inte direkt är känd för sin kvalitet...

MVH Christofer
crille82:

Alla nya bilar, inklusive Mercedes, är skit.

Låter det bättre?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Hoppas verkligen inte nya E-klass har lika dåligt kvalitet som en W210, för då är det illa...

Fast du kanske menar att det var bättre på 70-80-talet..?

MVH Christofer
Jag skojade lite. Nej förhoppningsvis är W212 bättre än både W210 och W211. Och nya Audi är nog bra men kunde kanske vara lite bättre och det kan man säga om alla bilar.

Jag vet inte om det var bättre förr. Bilar gick sönder och rostade friskt på 70 och 80-talet då med.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Tror nog faktiskt man löper mindre risk att få helt stopp idag än förr i tiden i alla fall...

Man det finns ju fruktansvärt många fler felkällor i bilarna idag än för 30-40 år sedan...

MVH Christofer
Var förbi Audi Malmö nyligen då bilen skulle in på service och ställde frågan till försäljningschefen varför inte quattro erbjuds till fler modeller. Tydligen har svenska organisationen i mer än 10 år försökt övertala Audi centralt att skrapa fram fler quattromodeller av de "vanliga" bilarna som A4/A6 utan att lyckas. Något bättre svar hade han inte...
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Visst är rostproblemen på W210 lika tragiska som skandalösa men modellen är pga just detta en av de mest underskattade som finns. Håller man efter rosten rullar de lääääänge, speciellt dieslarna i vanlig ordning.

Att hitta 210:or på Blocket som rullat 40-50.000 mil och mer är inte svårt och att säga att W210 är av dålig kvalitet generellt är inte bara onyanserat, det är ren horse shit.

Nu kommer det tydligen A6 Quattro i 4 cyl dieseln Länk

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nämen hur är det möjligt!? Enligt experterna var ju det helt fel och onödigt, eller vad säger du Sani? ;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vet inte vilken betydelse det får för tjänstebilsmarknaden om detta stämmer:

"Priset blir inte mycket lägre än V6-diesel quattro med 218 hk"

-------
//Lövet
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
På tiden. Blir intressant att se prissättningen. Rimligtvis bör 3,0 218hk gå upp lite i pris i samband med lanseringen då de verkar hamna nära varandra i pris.

Mest glädjande är att dom dumpar den horribla Multitroniclådan. Den dödar bilen i övrigt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Stackars Multitroniclådan är rejält missförstådd. Det är ju är den mest komfortabla automatlåda som skapats. Tyvärr framkommer det sällan i biltidningars tämligen verklighetsfrånvända tester som mest fokuserar på "aggressiv kurvtagning". Hur stor del av A6 körningen är sådan och hur mycket är avspänd motorvägskörning för A6 bilparken tror ni?

-------
//Lövet
Verdi
Apropå Audi A6. Kan nån förklara hur det här kan komma sig? (siffrorna är pris och förmånsvärde)

Audi A6 allroad Sports Edition 3.0 TDI 204 hk q S tronic 406.000 3.508
Audi A6 PI allroad Sports Edition 3.0 TDI 218 hk q S tronic 419.000 3.088

Högre pris men lägre förmånsvärde på 218hk varianten? Och vad skiljer 204hk mot 218hk-versionen mer än 14 ynka kusar? Vad är PI? (Edit, såg att det betyder "Product Improvement", dvs samma som LCI hos BMW.)

Länk
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag tycker Multitroniclådan är hemsk. Den bara slirar. I alla lägen förutom just när man kommit upp i fart på landsvägkörning är den rätt och slätt kass enligt mig. Och då kan man ju lika gärna ha en manuell låda. I stadskörning är den bara irriterande.

Och ja, jag har kört många mil med båda lådorna och det innefattar ingen "aggressiv kurvtagning".

En annan sak är att den drog mer än min bil i högre motorvägshastigheter.

En komfortabelt växellåda är Mercedes 7G Tronic enligt mig. Men det är väl som så mycket annat, en fråga om tycke och smak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.