AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
30.099

Audis miss, erbjuder ej Quattro till nya A6 4 cyl diesel

Sida 5 av 8
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Med känsla: Man får tycka vad man vill man kan inte heller reagera på det sättet när det är uppenbart att man baserar sina inlägg på fördomar (alternativt att man provkörde en A6 nån gång i början av 2000-talet).

När du skriver:

"Jag har aldrig skrivit att A6 och Passat är samma sak, däremot att man lika gärna kan välja en Passat (utifrån de behov man antagligen har när man ev. väljer mellan dessa två) som är billigare."

Hur kan du då påstå att A6 och Passat är likvärdiga? Vad är det för behov du tillskriver köparen som gör att man kan bortse från alla skillnader bilarna mellan?

A6 är större, bättre ljudisolerad, har bekvämare stolar, snyggare infotainment, fler motoralternativ, ett bättre avstämt chassi. Listan kan i princip göras hur lång som helst. Det finns fler skillnader än likheter.

-------
//Lövet
Att du orkar Lövet... jag orkar inte argumentera mera med dig i detta ämne!

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tips är ju då att inte skriva saker som inte stämmer.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
[ta bort]
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Andreas: om listan nu kan göras hur lång som helst så vill se den! Därefter ska jag jämföra det med BMW's utbud. Så ja visa nu hur lång listan kan göras.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jonte: Den listan kommer du kunna upptäcka när du får körkort och kan testa bilarna själv. Tills dess rekommenderar jag tester i AutoMotorSport och Teknikens Värld av modellerna.

-------
//Lövet
jo
509
jonte520d

Andreas: det betyder att du inte har den så kallade " långa listan" så snälla kom inte med påpekande som du sedan inte kan så till svars på, Det blir bara osympatiskt.

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja var ska man börja, suck...med fjortisen som får sina åsikter från nätet, eller Audi-hataren som aldrig går att övertyga ändå?

Jag kan väl börja med att konstatera att jag blandade ihop två nick, pga att båda börjar med j.....vad säger ni - är dödsstraff lämpligt för denna överträdelse?
Herr Dufårläsapålitebättre kan kanske svara på det.

Och jonte520d (?); Jag vet tyvärr inte vilka "svåra ord" du syftar på, försöker uttrycka mig så väl jag kan.

Vad gäller fler bilar eller ej med Quattro+snik-A6, menade jag då förstås att Audi kanske inte tjänat mera pengar, då det ju ändå är det ultimata syftet.

Det ska till Lövet att orka argumentera emot haha.. Kämpa på!

jo
509
jonte520d

Med fjortisen som får fram sina åsikter över internet.
1) Mycket lågt sagt utav dig. De tilltalar dig hur mogen du är suck... Vad vet du vem jag är? Hur jag är? Vad jag är? Nej! Så kom inte och anklaga mig för diverse saker. 2) Faktum är att jag inte ens har kikat igenom en biltidning på minst 3 månader. Så åter igen vet du vad jag gör och hur ja får reda på mina åsikter? Nej.
Så ta din rostiga gammal merca och läs på innan du hoppar på folk.

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Står just nu en A6 på uppfarten som jag har som hyrbil medans min F11 är inne på verkstad. Måste ändå säga att A6 inte känns i närheten av den känslan som BMWn ger en. Audin känns defenitivt inte lika premium. Innan jag köpte min F11 så testade jag ett antal snikutrustade och dom kändes betydligt mer premium än den Audin som står på uppfarten nu. BMWn är ju hur mycket mysigare som helst och snyggare innuti.
Min fru sa likadant, nästan med ett litet oj, var det inte mer än så här ;) visst är bilen fin det är inte det men den inger inte vill-ha begäret lika mycket som när jag körde en F11 första gången. Jämför med MIN F11 med M-paket och sport automat så känns den mer som en Skoda. Men där skiljer det även mellan snik F11:or.

Sorry för offtopic...
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
CompakctK, precis samma sak säger jag när jag sätter mig i en 520d hyrbil (vilket jag gör ofta) från min bil med mycket utrustning samt S-line paket s-tronic låda.
Visa användare
3.753
Sani
Oops, nu får du nog ta och tagga ner på redbullen!

"Vad vet du vem jag är?" Ja du - jag bryr mig inte. Och visst är jag tilltalad av min mogenhet... Gonatt.

Åter till ämnet - jag tycker inte att Audi gjort en miss, jag tror att detta är medvetet. (Om sedan 520d är en bättre bil eller ej; hör ej hit).
Verdi
Sani, Att det är medvetet lär ju vara bortom allt rimligt tvivel. :-) Att det är ett strategiskt misstag är nästan lika uppenbart. Audi spelar mycket på quattro och att inte ens erbjuda det på volymmodellen är dåligt. Varför är det så jobbigt att erkänna?

Och du, det är verkligen inte ok att vara sådär hånfull mot 14-åringar när man är 42 år gammal själv.
Ja attityden hos vissa har verkligen en del att önska på det här forumet ibland!

/Anders
Jag läste någon kundundersökning för en tid sedan, nästan lika många Audi-ägare som BMW-ägare (A6/5-serien) angav "körglädje" ett stort plus med den egna modellen, de som körde E-klass var dock inte alls intresserade av det i samma utsträckning. Oavsett om körglädjen finns där, så är det något kunderna uppskattar oavsett om det står Audi eller BMW på bilen.
Verdi
I ärlighetens namn är väl inte 5-serien något under av körglädje heller? ;-)
jo
509
jonte520d

Sanni: när ja sa " vet du vem jag är" så menade jag om du vet vem jag är? Hur jag är som person, fjortis eller ej? Nej det vet du inte så har inte du heller rätten att döma.

Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Klart mer underhållande tråd än rubriken antyder =D.
Visa användare
3.753
Sani
Eller hur doktorn!? Slappna av nu allihopa, och glöm inte att kramas i trafiken..

Verdi; för att jag inte håller med. Och om det är någon som inte ska yttra sig om hånfulla manér är det nog du, så lägg av.

Nu slipper ni mig några dagar pga affärsresa, grattis!
viobebe
Sani!
Jag har sagt det förut och säger det igen.
Dina inlägg är klockrena :-D
Jag har också haft mina duster med en viss herre, och det går inte resonera med honom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.