AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
12.741

Var köpa LSD till E82 135i?

Sida 2 av 2
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag känner till 4 st i Sverige som har bytt men det finns ju säkert många fler. Jättesvårt att säga hur många....

/DJ
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
är dom medlem här? på AP? tänkte om dom ville skriva låte om de den nya diffen, vad dom tycker nu efter ha kör med båda:)
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Hur går de? Fått diffen?
za
19
zand
bmw 135
Jag sha upp till schmiedmann imorgon och byta den. kommer med en recention senare.
za
19
zand
bmw 135
Då va den nya diffen på plats och visst är det skillnad. Mycket bättre fäste vid gas pådrag ut ur svängar, inget hjulspinn i utgången i rondeller och när det väl släpper går det nu att styra upp. Tyckte det kunde bli svåra kast förr.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
bara att gratulera, hur beter sig bilen, om du tex åker i 50km/h med allt avstängt, tex DTC å all de, å du sväger å ger mer gas, kommer backdelen då?

fundera på hur lätt den släpper, om man jämför med org diff, det är ju lite lurar att få den att släppa
za
19
zand
bmw 135
Det jag skrev innan va med dtc avstängt.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
hur känns de nu när du har åkte på bilen ett tag? lika nöjd?
za
19
zand
bmw 135
jo jag är nöjd som sagt är greppet den största skillnaden, mycket bättre nu.
har testat att drifta lite och det går att hålla ut den länge nu, är bara föraren som ska bli bättre. längtar till nästa års trackdays för att pressa mer.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
zand:

har du fått mer ljud i kupen än förut?

prata med en kille som hade bytt diff, men på stog att ljud i kupen ökade, å det kom efter det bytet...
Transocean
LSD känns så 60-tal, jag skulle köpa Heisenberg istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.