|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
här har ni valt den bästa bil man kan ha - BMW. Varför då laborera med tveksamma grejer? Många verkar så måna om att ha bra delar, rätta (=bästa) oljan, juste vax osv. Och så dyker det upp funderingar runt IKEA-grejer, Yes, skokräm etc. Jag får inte ihop det!? och 73 bagis för en pava läderbehandling är väl överkomligt? (vad kostar Vaseline intensive care?) Pär:an - visst man ska vara försiktig, men även om du provar på undanskymd plats kanske det inte visar sig direkt vilken konsekvens behandlingen ger, tex benägenhet att kladda av sig, dra åt sig smuts etc. Läder "lever" och ska behandlas därefter. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Nu har ni övertygat mig om att köpa BMW´s lädervård, ska svänga förbi Solna i morgon... VillaRosa: Du skriver ju att du är "EKONOMISKT OBEROENDE", så då kan du ju handla det du vill för pengar i såna fall *s*, vissa andra på forumet får troligen ibland vara lite påhittiga för att pengarna ska räcka till. |
|
| Ikeas produkt är säkert skit, men jag gick bra resultat med densamma på min förra bil, E34 med sportstolar, hade knappats gå att få bättre med annan produkt, men när man läst detta så får man väl åka till Bimmershoppen o köpa orginalgrejorna då... .) | |
|
Orginaltokar köper samtidigt Orginal BMW tvättsvamp:D Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
OrginalBMWtvättsvamp från orginalBMWhav uppfiskad av orginalBMWdykare :)) Såld till ett Orginal. MVH Hasso |
|
Pär:an - jag är inte ekonomiskt oberoende ÄNNU! Isf skulle bilparken se litet annorlunda ut. Men jag jobbar på det tillsammans med mina vänner. Vill du vara med? ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hasso - LOL!! ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
|
Hasso: Jäkligt roligt skrivet... *asg* VillaRosa: Nä, jag kämpar nog på som knegare... Håller du på med “pyramid-spels varianten” där man säljer telefon-förvals-abbonemang eller nått sånt, som jag hört talas om förut? |
|
|
När jag var på ikea, så mindes jag nån tråd om att ni rekommenderade IKEAs ABSORB, så jag plockade upp det :) Antar att IKEA lyckats med sin "marketing" då det var det enda som fastnade hos mig från den tråden! /Sören |
|
markus00 |
Vid vilken prisklass ligger BMW:s orginal grejor då?? |
| ca 150kr för ett set | |
|
Var på invigningen av Bilcentralen i Stockholm för någon helg sedan. Där sålde de något annat läderkit som också hade en flaska vinylglans inkluderad. Kostade 310:-. Nu frågade jag inte om de också hade BMW-orginal läderkit. Om BMW själva säljer annat lädervårdskit än orginal så misstänker jag att det är ganska hugget som stucket vad man väljer. Själv var jag inne på att köpa IKEA grejerna innan (p.g.a inrådan från folk i tidiagare diskussioner på detta forum), men nu tänker jag nog pallra mig iväg till Solna iaf för att vara helt säker på att jag inte får några lädervårdsgrejer som gör att min bil imploderar eller något annat hemskt. Dock så kan jag inte låta bli och undra om man inte är lurad. Men man tar det säkra framför det osäkra. Levde förövrigt lite farligt i helgen när jag tvättade bilen med annat än orginalgrejer ... "Livin on the edge" :) |
|
|
Att dom som monterar racingbromsar, sportfilter, sportsystem, sänkningssats, alufälgar mm av icke BMW fabrikat klarar av att sova på natten... *asg* |
|
|
OK, nu vill jag veta: IKEA eller BMW orginal, känns lite som det kvittar, men vad jag vill ha är något lädermedel som gör så att det så att säga "luktar" läder/skinn i bilen. Någon som vet vilket "medel" man då ska använda? Trevlig helg /S |
|
|
För skinnbehandling finns bara ett alternativ, AutoGlym klädselrengöring (rubba in med borste och torka av med fuktig trasa) och därefter AutoGlym läderbehandling. Finns på Micro bildelar. Så var min 635a behandlad när jag köpte den och det tänker jag fortsätta med. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Jahaja, nu var Autoglym som gällde, jaja, men LUKTAR det läder efteråt då??? | |
|
Nu är det väl knappt så jag vågar säga ngt om mitt förslag...men men med risk för lynchning (eller hur det stavas) SAAB har en läderprodukt som både är bra och sen luktar det läder efter, kanon med andra ord. //Calle |
|
|
Jag beställde ett lädervårdsset på BMW i Nyköping. kostade cirkus 240 kr. Betydligt mer än i Solna tydligen. Mvh Hasse |
|
betriebsanleitung1 |
Hasso,det var nåt av det roligaste jag läst. |
|
Köp BMW orginal lädervårds kitt det är bra grejer!!Vill ni sen prova nått annat så skyll inte på bmw sen om eran skinnklädsel blev förstörd!! mvh Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.