AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.734

Robert Collin ger inte bara "rosor" till Volvo...

Sida 2 av 2
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
1. Du klankar ner bland annat på både Volvo och japsar rakt av, därför drog jag slutsatsen att du inte kunde se andra alternativ än BMW.

2 & 3. Eftersom du tydligen åker E46 328 själv så tog jag förgivet (även med tanke på din "patriotism") att du jämförde med den när du sa att du blev sjösjuk i en S40. + Jag känner inte till någon som vill åka långkörning ofta i en bil med stenhård fjädring och lågprofilhjul...

Tänker inte försöka övertyga dig heller att s/v40 är superbra, det tycker jag inte ens själv, men visst tycker jag den får obefogad kritik ibland. Och om du kollar noga så ser du till och med att det var jag som startade den här "tråden" pga att jag själv tyckte att det var kul att även volvo kunde få kritik av just denna motorjournalist.

*S* Nä, gräla tänker jag inte göra heller...

Men det är alltid kul att diskutera med folk som verkar älska sina BMW´s över allt annat och som blir lite "fartblinda"... Trampade tydligen på ömma tår och jag begraver min stridsyxa i alla fall.

Men som vanligt smaken är som baken...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Päran: Det finns vissa på detta forum som är märkesblinda, dock tycker jag inte det är på långa vägar så farligt som det är på många andra forum (bla volvo forum).

Eftersom du pär är så nöjd med din v40 är det väl inget att bråka om. Men att s/v 40 inte är någon utav volvos mest lyckade modeller när det gäller vägegenskaper, kvalité eller utseende kanske inte är något att bråka om.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Nä, jag bråkar juh inte heller vad jag vet...?

Nån som har ett par 16" Hartge fälgar passande E30 till salu?
Tigerr
Han börjar bli rädd! :)

Och som någon sa tidigare.. Visst ingår det i mutorna, för att det inte ska bli uppenbart! ;)

Anäe, SÅ lätt ska han inte få komma undan!!

Tigerr
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
I helgens aftonbladet (bilbilagan) fick Collin en insändarfråga som handlade om att han var köpt av fransk bilindustri, vissa däckstillverkare osv... dessutom såg han ut som en kärring i tv ;-)
Hans svar: Är rädd för att det är många som tycker som dig.
Stackars krake....

/Kristian
Kowalski
Jag måste nog göra ett litet inlägg angående R. Collin. Tycker han ibland får en hel del oförtjänt skit här på forumet. Flera av hans insändare, framförallt när det gäller trafiksäkerhet, trafikmoral samt hastighetsbegränsningar mm tycker jag är synnerligen vettiga och förnuftiga.
Han var väl den enda som öppet vågade kritiserade Tingvall och de övriga jantelagsnissarna i svensk motorjournalistik när det där relativt oskyldiga Gumball gick genom Sverige förra året. Där han istället betonade faran med alla rattfyllerister och slarviga yrkeschauförrer, än några rika playboys som körde 130-150 på motorväg.

Och det där med att vara journalist och recensera bilar är väl lika subjektivt som att recensera filmer. Och vad är det för fel med att Volvo gör bra bilar förresten? Utan dem hade tusentals blivit arbetslösa i det här landet...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Säger bara att den mannen älskar Franska bilar över det mesta!
Kolla in hans rapportering över nya bilmodeller han skriver inte lite om de franska modellerna i förhållande till de andra alternativen som finns!

Länk

Mvh
Tigerr
Sportbilar

Robert Collin om klassen:
Men hallå! En ny Ferrari! Med prestanda som Michael Schumachers formel 1. Om jag nu skriver att det vattnas i mun är jag garanterad femti mejl från ansvarsmedvetna medborgare som tycker att jag borde byta jobb. KOLOSSALFETT!

Ojojoj.. Behöver jag säga nånting? *Men hallå!* *Kolossalfett!*
Det hemska är att han nog inte måste vara köpt, han kanske bara är så dum och omogen!? *ryyyyser* :P

Tigerr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.