AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.732

Robert Collin ger inte bara "rosor" till Volvo...

Sida 1 av 2
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Tänkte bara visa dem som tycker att Robert Collin är "köpt" av Volvo att det troligen inte stämmer, i såna fall får Volvo lite valuta för sina pengar när han i denna artikel totalt sågar "nya" volvo S40...
:-)

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har han nåt val? Om skitbilen S40 skulle förvandlas till drömbilen skulle ingen tro på han iaf...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
..jamen S40 är inget riktig Volvo utan en DAF!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tror att sågning av S40 ingår i hans avtal för att det inte ska bli allt för uppenbart ;-)

/Kristian
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
:o)))) lol

Kolla! Han tycker inte om Volvon eftersom den inte är Fransk!

Bitter över att Renault/Volvoaffären misslyckades och sedan jämförelse med Peugeot....

Han är väl inget under av trovärdighet, den mannen!

Fast han har nog rätt i att just Volvo s/v40 är en föråldradd och överreklamerad skräpbil.

Mvh
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
"superbilen" SAAB 9-3 sportsedan fick visst spö av S60:n i senaste AMS. Dom anmärkte även på att den kostade lika mycket som en utrustad 325:a...

/Kristian
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Haha aftonbladet i ett nötskal. "En av nyheterna är att den svarta knappen på bakluckan blivit kromad."

Härligt!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Undrar om mr Collin är inne på olika forum och läser om vad folk skriver om honom....skulle vara kul att se hans min ibland =)

/Kristian
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
danielb !
Att kalla en S40 för DAF är nästan som att be om att bli misshandlad =)
DAFen är en bra bil med både körglädje och kvalite !
Provkör en åkta DAF och du kommer att upptäcka att det är igentligen en väldigt bra bil !
Och med lite BMWmärken på den så tror folk att det är en 02:a =)

Länk
Visa användare
605
göran
525ixt-94
DAF Sport = hartsad kilrem!
:-)

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Äntligen att någon har vågat skriva det som jag alltid har tyckt om S40/V40! En aning förvånande att det var Collin som gjorde det bara.
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Tycker ni är lite överkritiska mot x40 modellerna, hur många av er har ens kört en x40?
Jag har ägt en V40T4 i över 2 år utan några som helst problem, och en sänkningsats samt större fälgar gör underverk för dess väghållning.
Missförså mig rätt nu, men jag tycker att det är lite löjligt att klanka ner på andra bilmärken som man inte ens har kört eller ägt.
Jag gillar BMW Volvo och flera andra bilmärken men det verkar jag vara ensam om, på de flesta forum finns en klart överdriven bilmärkespatriotism.

Mvh Stefan
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har kört en hel del S40....

/Kristian
S/V 40 är ingen Daf det är en ombyggd Mitsubishi Carisma.

MVH Stephan
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Stefan,
Det kanske verkar lite pajkastning, men faktum är att min kritik mot S/V40 grundar sig på rätt många körningar med dessa då 3 kompisar har S/V40, ingen har klarat sig utan ett allvarligare fel (verkstad i minst några dar). Den känns raktigenom som en budgetbil, faktiskt. När ena polarns V40 2,0T var sprojtans åkte jag med, men jag trodde allvarligt inte mina ögon när jag kände på grejerna. Vilket smäck!!
Känslan att köra bilen behöver väl inte ens nämnas, mycket tråkig...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
835
Äger som sagt en Volvo V40 med just "den där" mitsubishi motorn (GDI) monterad, jäkligt skön att åka i, laglig landsvägsfart med AC:n på så drar den ca 0,57 l/mil... Hur många BMW:ar gör det...

Men å andra sidan är den skittråkig att köra, ingen underhållning alls, men som sagt billig i drift och bra komfort = Bra bruksbil!
835
Och mitt utlåtande grundar sig på "rätt många körningar" också :-) Kan meddela att min V40 -99 har rullat ca 19000mil och det enda som är åtgärdat under dessa mil är några vanliga slitage delar såsom styrleder, bromsskivor & belägg mm...

Anders S: Har du tre kompisar som åker s/v40 och alla har haft allvarliga fel? Snacka om att dina kompisar är oturs-fåglar, passa dig så dom inte smittar av sig på din BMW :-)

(Ingen som uppmärksammat att det skiljer ca 60-70.000:- på en V40 och motsvarande 3-serie touring?) Vore ju konstigt om inte volvo:n "känns" åtminstone lite billigare då... Annars skulle alla åka volvo och detta vara ett volvo-forum *s*
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Finns många japsar som är billiga i drift Pär:an :)

Dock tycker jag att Volvo i regel ska tillhöra skaran som gör bilar med hög kvalité och känsla bättre än japanarna. Jag förväntade mig ärligt talat en bättre känsla i denna modellen innan jag stötte på den.

Åkte som passagerare med i en S40 (1,8i) igår i 10 mil, blev nästan sjösjuk på den dåliga 276:an. Men snålt gick den säkert ;-)

835
Anders S: Jag är nog ingen trångsynt BMW-fanatiker som du tyvärr, finns andra bra bilar också, jag tycker till och med att en del japanare bygger bra bilar...DET DU!

Jag tycker att en jämförelse mellan din E46 328 och en S40 1.8i är ganska dålig jämförelse?

+ varför har du "Bilstein" och "Alpina 18" om du tycker att BMW har bra väghållning från början, eller?

Men även jag gillar BMW, det är ju därför jag är här, så varför diskutera volvo mer...*s*
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Pär:an,

1. Har jag sagt att det inte finns andra bilar förutom Bmw?
2. Har jag jämfört min Bmw med S/V40?
3. Har jag sagt att min Bmw har bra väghållning från början?

Du får dra dina egna slutsatser om vad jag tycker om Volvos S/V-serie. (Ja, jag tycker den är skit.)

P.s
E46:an är på tok för hög och gungig med standardchassi, därför bytte jag. Att den skulle ha bra väghållning från början har jag aldrig nämnt vad jag kan minnas. Du kanske kan redogöra var du fått den infon ifrån?

JPM
Inte gräla nu över sossebilar :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.