AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.648

Belyst LCI "look-a-like" automat växelspaksknopp till pre LCI E60

Sida 2 av 2
Tack för din expertis Programmer! Den är så klart längre men inte längre än den knoppen jag hade tidigare. Den var däremot tjockare så det var som att hålla på en tennisboll vilket för mig var lite väl stort.

Bilden gör det inte rättvisa utan det ser betydligt bättre ut på plats, speciellt från förarplatsen. Fotar man originalspaken på en E60 pre-lci så är den också extremt lång.

Vad du länkar till är givetvis riktigt snyggt, och så klart snyggare än vad jag har! Dock så blir totalsumman alldeles för hög för mig om det ens är möjligt att byta till en komplett original. Då får man istället nöja sig med något som "ser ut som skit" :)
BM
191
BMW-Björne
F10 530d x-drive -14
Du ville ju ha ris eller ros !!
Jag har aldrig gillat ( Biltema-styling)
Utan kör mina bilar original.
Men självfallet gör ju var och en som den vill.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Programmer: Var köpte du din spak?
ps
39
psonb
530iA -07
Lite off-topic nu kanske, sportautomaten som du länkade programmer kommer den med paddlar vid ratten på e6x eller kom det senare? I fall det nu gjorde det hur känns det som de funkar?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Mats: den sitter original i bilen då den har sportautomaten. Var kanskel lite otydlig i min formulering.

psonb: den har paddlar vid ratten och de funkar bra. Med sportknappen intryckt så växlar lådan väldigt snabbt både upp och ner med paddlarna. Kör man i D och rör en paddel så går man ju in i manuellt läge och jag använder oftare detta än traditionell kick-down vid omkörning. Två tryck på paddeln och sedan är det bara att gasa...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.