|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som har köpt och monterat en sådan här? Det ser onekligen väldigt enkelt ut och är plug-and-play. Dessutom gör det kupén lite modernare tycker jag. Ris eller ros? Länk | |
|
Klart intressant! Läste lite på nätet om liknande (samma?) produkt från Bimmian.com Där var det nåt strul m att belysningen i spaken drar ström under en tid efter stängd bil.Länk inlägg nr 16. Vore ju intressant att veta om det är så att ebayvarianten också drar ström. Den här firman Länk har spaken också fast där adresserar dom problemet med tjuvström och priset är ju ett helt annat där också. Priset på ebayspaken är ju intressant. Ska höra med svärfar om vi ska göra ett dubbelinköp. Jag ska maila ebaysäljaren o höra vad dom säger om tjuvström. |
|
| Sorry men det där såg ut som skit, skulle skämmas att ha det monterat i bilen. | |
| Säljaren svarade snabbt. Han menar att spaken inte skapar batterivarning. 300 sålda utan klagomål på funktion. | |
|
More: Av vilken anledning tycker du det ser ut som skit? Att det skiljer mot original är det ingen tvekan om men så farligt var det väl ändå inte? Oavsett vad så är den väl ändå trevligare än originalknoppen som verkar vara arvegods från E39!? Hade jag haft en sådan fin bil som du har så givetvis finns ingen anledning att montera något sådant här i bilen. Men nu är en del av oss inte så lyckliga ;) |
|
|
Mats: Kul att du delar med dig av informationen! Jag läste även längre ned i den tråden du länkade till och där hade någon vänt på kontakten (vänt rätt?) och då funkade det. Oavsett vad så har jag beställt den på ebay.de så orkar ni vänta ca 1 vecka så kan jag berätta hur/om den funkade. Varför skulle den dra så mycket tjuvström och dränera batteriet? Den är ju inkopplad på samma lilla lampa som redan lyser bredvid växelspaksknoppen idag? Skulle den nya lilla lampan dra så mycket ström? Nåja det återstår att se. |
|
|
Det ser inte bra ut, antingen har man en ful påse vid val av sportautomatspaken eller så har man kvar originalbasplattan med växellägena. Båda har fult utseende. Original är mycket snyggare, trots daterat utseende. Om jag ägde en pre LCI E60/E61 Aut och störde mig så pass på spaken att jag ville byta ut den hade jag bytt till en LCI. Om nu inte BMW har delar som passar perfekt som kostar 5-10tkr. Mvh Stephan |
|
|
Ibland har vi väl olika åsikter. Nu frågade jag ju om åsikter så det får man räkna med. Hoppas inte man måste se sig över axeln med rädsla för att få stryk bara. För min del sitter det någon eftermonterad M knopp monterad som numera är lös. Att köpa en knopp som kostar upp mot ~10% av bilens värde är inte försvarbart för min del. Så upphetsad på originaldelar är jag ej och de pengarna kommer man aldrig se röken av igen. Kanske utesluter man några potentiella köpare i framtiden av bilen men det gör inte så mycket. |
|
|
Har fått spaken nu men får inte riktigt rätt på belysningen. De olika valbara växellägena lyser med samma orange färg som resten i bilen och släcks när man slår ifrån tändningen. Men som nämnts i annan inlänkad tråd så går inte bilen in i sleep mode (efter 16 min) utan den gröna lampan på spaken och den bredvid lyser konstant i flera timmar efter man låst bilen. Så kan man ju inte ha det så klart. Ska fråga säljaren om inkopplingen verkligen är rätt. För övrigt så är kvaliteten schysst och den känns gedigen. |
|
| Den ska inte vara tänd i 16 min. Stänger jag av min bil och går ut så släcks spaken efter kanske max en minut. | |
| Det kanske är så på LCI/facelift då? Det är 16 min på både min E60 -04 och E39 -99 och detta enligt vad jag nu läst i många andra trådar också. | |
| Skulle man kunna få se en bild på hur det blev med spaken? | |
|
Se här ser det ut med nya spaken. För tillfället är alltså inte belysningen inkopplad. Länk Jag förstår inte riktigt den skarpa kritiken här mot denna eftermarknadspryl men det är ju jag det :/ |
|
|
Crli: om du kontaktar säljaren hänvisa gärna till min fråga om detta fenomen, där hen inte hade hört några såna bekymmer trots många sålda spakar. Hen menade att spaken skulle slockna vid sleep mode o inte skapa några problem. |
|
|
Så ser inte originalspaken ut i E6x Lci. |
|
|
Tja. Smaken är som bekant( Olika) Passar väl ihop med dina pedaler. |
|
|
Mats Landh: Jag har redan skickat iväg ett mail till dem och återkopplar när jag fått ett svar. Henrik 77: Inte? Av de bilder jag sett så ser själva spaken ut så. Du får gärna lägga upp en bild på din om du orkar. Eller en länk till en annan. BMW-Björne: Så det är fel på mina pedaler också? För att de inte är original då förmodar jag!? Du kan väl lägga ut en bild på din bil så kan vi väl få se vad du själv har att komma med. |
|
|
Ser ut som skit enligt mig. |
|
| Crli. Nä så ser dom inte ut. Har ingen bild just nu. En förklaring iaf. P knappen är bredare och symmetriskt monterad på knoppen. Testa googla får du se vad jag menar. | |
|
Hmm. Ärligt talat ser jag ingen direkt skillnad på dem. På själva spaken alltså! Den riktiga sitter givetvis mycket lägre samt ramen runt är helt annorlunda. Länk Ni tycker enhälligt att det ser ut som skit det har inte undgått någon. Så fort någon monterar något som inte är original så haglar negativa kommentarer från original-anhängarna så det kom inte som någon överraskning direkt. Helst ska väl bilen stå på pallbockar 365 dagar om året och gud nåde om man byter till andra torkarblad än vad som satt på original. Själv tycker jag det är helt ok och bilden gör det kanske inte rättvisa riktigt. |
|
|
Här Länk finns bra bilder på spaken. Den är lite annorlunda i formen men ändå ganska lik. På bild upplevs hela spaken som extremt lång men det kanske ser lite annorlunda ut i verkligheten. Huvudsaken är ju att du är nöjd. Själv har jag alltid gillat spaken till sportautomaten mycket bättre så jag blev glad när jag hittade en bil som hade denna. Länk ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.