|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har gått i intressetankar att eventuellt åka och titta på den här bilen, Länk Jag bor dock en bra bit ifrån och undrar därför, är det någon som känner till den sen tidigare? Någon info att dela med sig? | |
| Företaget har ju inte inte direkt ett bra rykte här på Autopower... har för mig att det finns en tråd om dem någonstans. Riktiga skojare tydligen. | |
|
Låt bli den för ditt eget bästa Länk Länk Länk ------- //Lövet |
|
| Tack för det! | |
|
Aa, det verkar vara en skum bil. Säkert troligt att den som 2006 köpte en M6 för i prisklassen 1,2 Mkr säkert skulle entusiastköra den ca 900 mil om året. Det är lite som att köpa hus med strandtomt på Lidingö för att sedan bara bo i köket... |
|
|
Nu är du ute och cyklar igen, Alexander. Det är väl snarare mer vanligt att en såpass dyr bil inte används som bruksbil och därmed inte rullar så långt. Vi har en M6 -06 inne på firman just nu som rullat drygt 5000 mil, inget konstigt med det. /Masten |
|
| Ja , och gång på gång händer det!! | |
|
Grannen har en Ferrari 550 Maranello och en BMW 740, båda årsmodell 1998. Båda bilarna har precis passerat 3000 mil:) Lite OT kanske men man kan inte generellt säga att en viss typ av bil rullar si och så långt. Själv körde jag under 60mil på ett år med min bmw :) //RX400h -08 |
|
|
Jag har haft min Z4M i 2 ½ år och kört 600 mil. 3670 mil på mätaren nu på en 07a, så det är väl inte så konstigt med lågmilade bilar? |
|
| Bilen har haft 5 ägare sen den importerades för ett år sen. Den köptes för en dryg vecka sen av en privatperson men sälj av en firma nu. En firma som för övrigt har bland det sämsta ryktet i sverige. Utan att verka otrevlig men vad är det som verkar intressant med den här bilen? | |
Lasse Karlsson |
Silver307 Det intressanta är väl priset i förhållande till gådda mil, skick osv! precis som vanligt! M6:orna är ju inte så vanliga, och hade jag gillat modellen(vilket jag nu inte gör) så hade jag säkert också kunnat bli intresserad! Men destobättre då att sådant här kommer upp på denna sida, där många BMW-entusiaster "rör sig", så fler stackare behöver bli lurade! HA DET! modolasse |
|
Miltalet behöver inte vara något problem och det kan mycket väl stämma, men generellt ska man nog vara skeptisk till nyligt importerade bilar med låga miltal. Kan vara svårt att följa historiken utomlands om man vill gräva lite djupare för att säkerställa miltalet. Ska man köpa en importbil brukar jag rekommendera mina vänner att hitta en importbil som importerats tidigt till Sverige (nära tillverkningsdatum). Däremot kan jag bara avråda att göra affärer med den firman. Har personligen dåliga erfarenheter. |
|
|
Michell o Company agerar både som privatpersoner och som företag på Blocket. Det är nog många som säljer bilar på Blocket och som blir kontaktade av en som heter "Alex" som vill göra byten. |
|
|
@ ModoLasse ...."gådda mil" Inte ens nyexade SFI studenter skriver så *haha* |
|
|
Givetvis förstår jag också att inköpspriset har med intresset att göra, men att börja sitt m6 ägande med att leta efter billigaste bilen tror iaf jag är fel väg att gå. Känslan jag får för den här bilen är att totalkostnaden kan bli väldigt hög. Det ska sägas att jag inte har så bra koll på m6 marknaden men att priset på den här skulle vara särskilt lågt kan jag inte se. Hade jag varit seriös spekulant på en m6 idag hade jag utan tvekan lagt till 45000kr och köpt den här: Länk Men det är jag det |
|
|
Jag har bara en kommentar om bilfirman som säljer den länkade röda M6:an. Auto-mobil AB har hittills sålt huvudsakligen Mazda MX-5:or som dom oftast har importerat från Mazdahandlare i Tyskland. Deras bilar har aldrig varit billigast på Blocket, men bilarna är ärliga och i gott eller mycket gott skick. Jag har personligen besökt Auto-Mobil och provkört flera av företagets MX-5:or innan jag köpte MX-5:a i slutet av maj i år. Företaget har nu i augusti blivit auktoriserade för Mazda och Isuzu. |
|
|
Den Imolaröda är dessutom den enda E63 M6 Europamodell vänsterstyrd i Imolarot II! En unik bil som står ut från alla med standardfärg eller tråk Individual. Valet mellan den och michell o companys bil är som att välja mellan 4 veckor i Karibien eller bli skjuten i foten. Mvh Stephan |
|
Lasse Karlsson |
Marin! Jag vet att det heter körda mil! tycker inte att det har så stor betydelse alla ggr exakt hur man formulerar sig, huvudsaken är ju att budskapet går fram, eller? Om du är så nogrann! vad är nyexade??? Det heter nyutexaminerade!! modolasse |
| Har missat den röda som länkes igår totalt, den såg klart intressant ut. | |
|
Någon som känner till denna M6? Länk |
|
|
tremolo: Den är importerad från USA, modellkod EH93 är koden för Nordamerika, dra en carfax och se vilket skick den lämnade USA. Det byggdes 314st EH91 (totalt 3880st) M6 i Alpinweiss III och av Nordamerikamodell är den troligtvis den vanligaste eller näst vanligaste färgen. Hade den varit Monacoblau eller Spacegrau hade det varit annorlunda. Jag hade fel om den Imolaröda, den i Varberg är den yngsta av 6st tillverkade i Imolarot II och inget annat. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.