AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
14.030

Så här kan det gå vid garanti rep av rost hos Widells i Västerås.

Sida 2 av 2
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
I första hand måste ju Widells få chansen att rätta till det som inte blivit bra. Om det inte blir bra får man ju vända sig till BMW.

Jag har ingen aning hur Widells verksamhet fungerar, men vi bör ju se hur reklamationen fungerar och hur det blir efter det gjort om det som inte är bra. Att slänga ur sig en massa trams om dagisbarn och skriva inlägg som knappt går att läsa hjälper inte trådskaparen speciellt mycket.

Ett generallt tips när det gäller att komma till rätt med saker som inte blivit bra är att i första hand vara lugn, resonlig och försöka komma överens om en lösning. Gå på med taggarna utåt och bära sig dumt åt har ofta motsatt effekt...

MVH Christofer
thekinglives
crille 82: Lär dig läsa och förstå rätt då, istället för att lägga till med en dryg ton.

Jag är inte överens med dig angående vad du tycker kommer i första hand.
För mig kommer i första hand att inte släppa klåpare på mina bilar mm. inte att
målarkluddverkstaden ska få en andra tredje eller fjärde chans.

Jag har varit i liknande sits som TS, och med facit i hand skrev jag hur jag resonerat...

Har du inget vettigt att komma med kan vi väl komma överens om att vi inte är överens och önska ts ett lyckligt slut på denna story.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Får du lånebil under tiden?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
thekinglives: På vilket sätt kan inte jag läsa? Nu syftade jag inte på att dina inlägg var svårbegripliga utan att vissa andra nätt och jämt gick att förstå.

Det är väl för övrigt inget som kommit med så mycket vettigt i tråden hittills. Firman som lackade bilen har gjort att dåligt jobb, men har samtidigt bokat en ny tid för att rätta till det som inte är bra. Fram tills vi fått resultatet av det lär vi inte komma fram till något mer...

MVH Christofer
be
81
beemer530
320D - 2011
Robert Lundberg:

Japps jag skulle få det under tiden dom fixade till min bil, jag krävde det när jag fick nya tiden för reklamationen.
be
81
beemer530
320D - 2011
Så lite update på tråden.

I fredags den 29/8-2014 fick jag samtalet från Widells bilplåt igen att bilen var klar och kunde hämtas, glad i hågen åkte jag till Widells i hyrbilen dom fixat till mig.

Vi gick ut och tittade på bilen och visst dom hade lyckats mycket bättre gång nr 2 med lacken, visst var det ytterst lite apelsinskal kvar med jag kan leva med det, men det som gjorde att jag tände till igen är att dom INTE gör om jobbet rätt som dom ska. Det var fortfarande utan klarlack inne i skuffen där dom också skulle göra om och göra rätt samt så hade dom inte plockat ihop inredningen ordentligt *suck* snäppen satt lösa så jag fick knäppa i dom själv m.m.

Gick riktigt upp i spinn och frågade "vad i helvete håller ni på med" varför gör ni inte jobbet riktigt som ni ska göra? till svar vart det att dom gjort det dom ska göra.

Även denna gång påstår dom att dom plockat ur skuffen ur bilen för lackering, måste tyvärr säga att även denna gång ljuger dom som en häst travar, vid alla skruvar är fortfarande leveransvaxet kvar med damm i och det syns tydligt och klart att dom aldrig plockat ur skuffen, bilen stinker lösningsmedel/färg.

Visade verkstadsansvariga bristerna som dom inte åtgärdat han bara mummlar nå obegripligt, frågar varför dom inte klarlackat i skuffen som dom skulle göra fast jag påpekat detta och förklarat att rosten kommer ju komma fortare om lacken inte är täckt med klarlack, då får jag till svar, hör och häpna!..

Det är ju en BMW och den kommer i alla fall rosta, vafan säger man så till en kund? dom ville ha en chans till att åtgärda detta som dom "missat" även denna gång men då förklarade jag för verkstadschefen att jag inte har något förtroende för dom något mera efter denna miss samt att dom ljuger mig rakt i ansiktet.

Jag kommer i morgon kontakta Folksam som tydligen äger 50% av Widells bilplåt och diskutera detta med deras skadereglerare och fråga om dom tycker att det är bra att deras verkstad som dom äger 50% i släpper ifrån sig dåliga jobb och sedan samtidigt ljuger kunderna rätt i ansiktet! det kommer säkert bli ett spännande samtal.

Jag får lämna bilen till en annan lackerare som gör jobbet rätt inne i skuffen och Widells sa att dom skulle betala fakturan, men hur som haver så kan dom neka till kostnadsförslag andra ger och då faller bollen igen över till Widells så dom får göra jobbet.

Länk

Länk
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Intressant läsning samtidigt som min egen upplevelse av Widells är den rakt motsatta.
Porschen för en påbackad framskärm, Audin för påkört bakparti (3 ggr), samt min 740d för en dragkrok genom fronten, dörruppslag på förardörren + lackning av framskärm för att slippa nyansskillnad, stenuppslag i bakskärm som hade börjat rosta, klarlacksläpp på bakparti.

Inget av jobben har jag haft nåt att klaga på och då är jag ändå grymt nogrann när jag kollar bilen vid upphämtning.

Behöver nu fixa till rost efter vägsprut längst ner på två dörrar samt stenuppslag i andra bakskärmen som även det har börjat rosta.
Så med min egen erfarenhet så tvekar jag inte att anlita dem igen iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.