AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
12.392

F10 530D M-sport - 2011 vibrerar vid 120km\h

Sida 2 av 2
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hade också vibrationer på min bil innan. Var precis och bytte däck från sommar continental Run Flat till vinter Nokian A3 ej runflat och bilen går som en dröm nu.
Samma dimmension på båda däcken 245/45-18.

Så jäkla skönt! För min del så var det alltså däcken som spökade.

Nu känns bilen som den ska 😀👍
Be
151
Berta99
520D F11
Faktum är att min vibrationer i stort sett helt är borta nu.. som att däcken rullat till sig.. krävdes dock tre balanseringar på olika firmor. Balanseringen i den beryktade Huntermaskinen blev inte alls bra för min del. Men nu går bilen bra.. en del vibrationer men jag tror de kanske är normala för en 4-cylindrig diesel...
BM
55
BMW530d
520xdAT -21
520xdAT -20
545i -04
Hej
Jag har haft en 520d F10 och nu en 520 XDA F11 och jag har inte haft problem med någon av mina bilar, oavsett däck och fälgar. Jag har bekanta som också kör olika varianter av F10/F11 och ingen av dessa har haft problem.

Undrar hur många som har dessa?
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Mest störande är att vibrationerna i ratten går från mycket små till klart märkbara vid kraftigt gaspådrag (högt laddtryck typ, inte hög fart eller acceleration). Bilen är ju bakhjulsdriven... Hur kan det då märkas i ratten och inte i chassie/stol?

Hade inte detta under första månaden och vibrationerna är likadana med andra fälgar och friktionsdäck utan RFT.

För övrigt är det nog så att denna 2015 är så sjukt tyst jämfört med min andra från våren 2013 att jag märker av bullret i nya bilen mer. Finns nog lite i den andra med. Det oscillerande bullret (som hört ihop med vibrationerna) hade jag även i min F31:a, men där kände jag inget i ratten.
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Tror att många har det, men många som inte märker det.....
Hade en polare som körde en F11 och den skakade så jag blev chockad, han märkte ingenting!! Nu har han en ny bil, snarlik och den vibrerar inte lika mycket.....
Så beror mycket på personen och om man är känslig eller inte....
Visa användare
28
j.a.h.strom
BMW X5 F15 30d M-Sport -14
BMW 325i E90 M-Sport - 09

Hej
Har samma problem. från 100-140 km/h o märks på fin asfalt.
Har nya fälgar o däck. brommskivor är det inte ingen vib vid inbroms. Kan det vara bakaxel hjulbussningar?
tacksam för tips
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.