|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
betriebsanleitung1 |
Jag hade en lada en gång,1500 med varvräknare&original weber.Det var den roligaste bilen hittills.I handboken stod det att man skulle inte bry sig om att oljelampan lös lite då och då |
|
Jag kommer sakna min 525IX i vinter... Automat är bekvämt |
|
Crusty |
Jol: Förvänta dig inget underverk av kvalitet på Celican.....jag talar av egen erfarenhet!!! OCH JA, DET ÄR TURBO PÅ GT4:an!! Mycket nöje! ///Crusty |
Agge |
Crusty: Hade själv en Celica innan jag köpte M3:an, den funkade galant. Men det var 95:a, så det är nog en annan historia. MVH //Agge |
Crusty |
Agge: ......JA!! |
|
Kan inte hålla med om att 323i E21 är en bra vinterbil, Hade en sån för ett par år sen, helt värdelöst gick ju inte att kontrollera alls..... Kanske lite skit bakom ratten iofs pga nytaget körkort, men den gjorde inget bra intryck iaf..=) |
|
|
Gammal tråd det här,men kan ju medela att det blev en 325 ix-88 Har bara haft bilen en vecka . men det har blivit ca 150 mycket roliga mil !!! Alla borde pröva att köra fyrhjulsdrivet på vintern. M3 familjebilen |
|
|
Hejsan! Var helt säker på att jag är den enda som kör både Lada och M3, men det var jag inte. Håller med på varje punkt med Vazzen på förra sidan. Ingen vidare prestanda eller vägegenskaper, men bra värme. Dessutom så startar den alltid. Spelar ingen roll hur kallt det är. Längtar efter våren .... Jan BMWCS # 3966 |
|
| lada är en underbar och läcker bil. måste nog köpa en sån,men var?? det står mellan en lada och en bmw 2002:A tycker att båda bilarna verkar svåra att få tag i.mvh.. | |
|
Ja det finns faktiskt inte så många av dom här i Sverige. Köpte min i Finland i somras. Det är den klassiska med 2 runda lyktor. Kör finskskyltat... Inte så gillat av myndigheterna då man är skriven här. Om du är intresserad av att importera en från Finland så hjälper jag naturligtvis till. Jan BMWCS # 3966 |
|
|
jantte:hur gör man när man imp... från finland? är det mycket krångel med papper? hur ligger dom till i pris?? när jag var yngre så fanns det en vit lada sport (sedan) här i byn. den var väldigt läcker,med kjolar och så stod det "sport" på sidorna. :) hur ligger det till med bmw 2002 i finland? |
|
Agge |
jol: Men kör du om frugan nu med din 325:a? :) För min del blev det en Audi 100, rolig vet jag inte om den är, men den rullar iaf. MVH //Agge |
|
bakhjulsdrift. ska tåla en snövall. billig. pigg? Opel Ascona B (lr Ascona A som d blev denna vintern) d håller kanske inte abstinensen borta men d e kul på ett annat sätt än bmw. tex behövs opel aldrig städaas, känns bara original =) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
aero: Vet inte riktigt hur det går till, men antar att det e rätt så samma procedur som att importera från Tyskland. Gäller ju att kolla att modellen har sålts i Sverige. Annars kan det bli problem tror jag. Bäst är att köpa en lite äldre modell som inte har katalysator. Dom som har katalysator kan vara knepiga att få godkända avgasvärden med. Priset ligger på några tusen kronor. Nångång på 80 talet byggde importören (Konela) i Finland om ett antal Lador. Dom fick nåtslags kjol-spoilerpaket och så satt dom turbo på. Rätt så tufft med turboladdad ryssbil :-) , men dom e ovanliga och kostar en hel del mera... Hur det är med 2002:or i Finland vet jag faktiskt inte. Jan BMWCS # 3966 |
|
| jantte:man tackar för svaret.. lada med turbo låter roligt... | |
|
kan starkt rekomendera en 535 med diff så klart den e kul säker och pålitlig lite törstig men du har nog råd burt |
|
|
Agge: Jag hann aldrig prova, Golfen blev stulen inatt :( Men på vinterföre eller grus så hade hon inte haft en suck !! Men istället för rejs så blir det till att krångla med försbolag :(( Kan bara tala gott om 325 ix så här långt, går som ett skott! M3 familjebilen |
|
Turbo ace |
Har en ix -89 som jag sänkt och satt dit sjysta dunlop puckar på e hur kul som helst på torr asfalt och våt asfalt anväder den inte på vintern den är för låg känns inget kul att anväda den som snö plog |
tjejen |
skit i riskokare köp en femma (självklart med sexa och diffbroms så klarar du dej fint)4-hjulsdrift är bara för såna som inte kan köra bil (har jag hört)!!!! |
|
Tjejen: kan hålla med om det där med 4 hjulsdrift, men har man 12 mil till jobbet och åker när de flesta ligger och sover så känns det tryggt att veta att det spelar ingen roll om det är plogat eller ej ;) Men snart är det bara vägar igen och då är det M3 som gäller:) M3 familjebilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.